Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW T4 problem z sondą lambda

lukaswoj 17 Maj 2009 13:03 4108 12
  • #1 17 Maj 2009 13:03
    lukaswoj
    Poziom 9  

    W moim T4 2,0 benzyna dzieje sie cos takiego ze po bardzo mocnym rozgrzaniu silnika(dluga trasa albo godzina po miescie) przestaje dzialac sonda lambda. Wartosc napiecia spada do zera(sporo czasu jezdzilem z miernikiem wpietym w kabelek od sondy). Po kilku minutach postoju napiecie sie podnosi.. Dodam jeszcze ze samochód jest z instalacja gazowa. Na gazie i benzynie-to samo. Prosze o jakies porady

    0 12
  • Fibaro
  • #2 17 Maj 2009 14:12
    emeryt2
    Poziom 42  

    Gdzie wpiąłeś się z tym miernikiem , przy kompie , za czy przed emulatorem?

    0
  • #3 17 Maj 2009 19:30
    lukaswoj
    Poziom 9  

    Przed emulatorem oczywscie. Za jest poprawny sygnal (0-1V) caly czas.

    0
  • Fibaro
  • #4 18 Maj 2009 06:44
    emeryt2
    Poziom 42  

    Na gazie przed emulatorem nie będzie sygnału , sprawdzaj na benzynie. Jeżeli tak robiłeś , to albo emulator , albo sonda.

    0
  • #5 18 Maj 2009 07:00
    mirekku35
    Poziom 9  

    Witam , a skąd wiadomo , że sonda szwankuje , jakie są objawy -musi się zapalać kontrolka silnika ? Pomiar miernikiem to ostateczność dla upewnienia -najpierw podłącz do testera np VAG-a Przy pomiarze przy sterowniku silnika często wkradają się inne błędy .Radzę tester,potem analizę spalin z pętlą sondy lambda i pomiar przy sondzie .Powodzenia PS.Napisz co się dzieje z autkiem.

    0
  • Fibaro
  • #6 18 Maj 2009 18:29
    lukaswoj
    Poziom 9  

    Witam! Przed emulatorem sygnal jest, do czasu.Jesli jezdze nie dluzej niz jakies pol godziny to sygnal jest ok. Na poczatku stoi w okolicach 0,5 V , po kilku min normalnie smiga i czasem pada do zera gdydluzej pracuje. Dodam tez ze zalozylem sonde uniwersalna. Byla lutowana ale potem zmienilem polaczenia na zaciskane. Zachowuje sie dokladnie tak samo. Co do diagnostyki to podlaczylem Vaga ale to stary samochod i pokazal mi tylko bledy i troche wartosci rzeczywistych. w bledach byl immo, czujnik temperatury pow zasysanego i sonda. Skasowalem je i juz sie nie powtorzyly.Nie mam pojecia jak sprawdzic przy pomocy Vaga napiecie na sondzie. I prosze wyjasnij mi Emeryt dlaczego na gazie nie bedzie sygnalu. Przeciez jest! I z tego co wiem to najistotniejszy czujnik dla centralki LPG(widac po zuzyciu jak ok to 13l a jak zle to 20 i wiecej)A kiedy sygnal zniknie, to bez zmian po przelaczeniu na benzyne

    0
  • #7 18 Maj 2009 18:55
    emeryt2
    Poziom 42  

    Bo na gazie ma emulator - generuje właśnie te napięcia , które w rzeczywistości daje sonda.Po przełączeniu na benzynę, przekaznik przełącza , ECU- sonda ,a pomija emulator. I w tym masz problem - przekaznik przełączający sygnał sondy.

    0
  • #8 19 Maj 2009 19:22
    lukaswoj
    Poziom 9  

    No tak ale mierzylem napiecie sondy przed centralka gazu czyli jakby na wyjsciu sondy. Czy to mozliwe, ze centralka(przekaznik) zwiera ten sygnal do masy?

    0
  • #9 19 Maj 2009 21:18
    domex32
    Moderator Samochody

    Odciąłeś przewód od emulatora sondy i dokonywałeś pomiar tak?

    Tak to możliwe ze przekaźnik zwiera sygnał sondy do masy, i wtedy role sondy pełni emulator.

    0
  • #10 30 Maj 2009 13:08
    lukaswoj
    Poziom 9  

    Okazalo sie ,ze to sonda.Kiedy zimna ok a kiedy jest mocno goraca przestaje wytwarzac napiecie. Dzieki za porady!

    0
  • #11 30 Maj 2009 20:56
    darek11c
    Poziom 1  

    witam mam pytanko może ktoś będzie w stanie mi pomóc!!!!!!!
    Posiadam vw transportera syncro benzyna/gaz i gaśnie na wolnych obrotach tak jakby sam sobie je regulował raz chodzi wolniej raz szybciej. Przy zimnym silniku chodzi na wolnych a jak przejadę parę kilometrów to gaśnie na wolnych obrotach. Na benzynie strasznie kopci nawet na wolnych obrotach -wymieniłem już kopułkę,świece jak również filterek gazu oraz wyczyściłem parownik.CO MOZE BYC PRZYCZYNA ????????????????????????? PROSZE O SZYBKA ODPOWIEDZ Z GORY DZIęKI

    0
  • #12 01 Cze 2009 20:26
    HQ SERVICE
    Poziom 11  

    Osobiście uważam że częstą przyczyną takich problemów są UNIWERSALNE sondy. Kilka razy "naprawiłem" auto zamieniając je na oryginały.

    0
  • #13 05 Cze 2009 18:16
    lukaswoj
    Poziom 9  

    Sonda rzeczywiscie byla uniwersalna. A do Darka- sprubuj zdiagnozowac auto przy pomocy vaga. Moje t4 jest z 95 roku i juz sie daje diagnozowac. Przyczyn moze byc kilka. Moze padl czujnik temp silnika , moze zawor rgulujacy wolne obroty(ale czemu dymi?) a moze cos mechanicznego. Zdiagnozuj vagiem albo spradz na piechote te rzeczy

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo