Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie akumulatora 10V

17 Maj 2009 18:40 7236 12
  • Poziom 11  
    Witam,

    posiadam model samochodu RC, jednak nie mam do niego ładowarki.
    Akumulator jak na zdjęciu.
    Czym można to naładować??
    Posiadam ładowarki do wkrętarek akumulatorowych 14 i 18V, prostownik samochodowy 6 i 12V, oraz ładowarkę baterii do kamery 7.4V.
    Czy któraś z wymienionych ładowarek będzie odpowiednia?? Jeżeli tak to która i jak ją podłączyć bo akumulator ma trzy przewody (symetryczny) najpierw ładować jeden obwód później drugi czy jak??
    Pozdrawiam.

    Ładowanie akumulatora 10V
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Skoro posiadasz prostownik 12V to zrób w oparciu o niego. Napięcie końcowe ładowania przyjmij 12V, prąd ładowania 200mA, końcówki -najprawdopodobniej czerwona i czarna
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Wszystko zależy od Twojego doświadczenia, poszukaj na forum "ładowarka akumulatorów żelowych" albo "ładowanie akumulatorów żelowych". Powyższy sposób jest jak najbardziej prawidłowy, ale będziesz musiał siedzieć i sprawdzać miernikiem napięcie żeby nie przekroczyć maksymalnego, może to być rzeczywiście około 12V. Lepiej zbudować jakiś układ podłączony do prostownika, który ograniczy prąd i napięcie nie dopuszczając do przekroczenia wartości maksymalnych. Ale o tym znajdziesz wiele więc nie będę powielał.

    PS. Jeśli akumulator jest symetryczny tak jak mówisz, to sprawdź napięcia bo jak na mój gust to czarny będzie środkiem, natomiast "+" czerwony, a "-" niebieski.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Na pewno akumulator żelowy o napięciu znamionowym 10V nie może mieć wyjścia symetrycznego.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    W sumie o tym nie pomyślałem, że to po 2V na celę. Przepraszam mój błąd, zasugerowałem się opisem.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Czy ten akumulator jest w jakiś sposób rozbieralny tak aby dało się zobaczyć gdzie podłączone są przewody?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Po co ? Najlepiej sprawdzić miernikiem i jeśli akumulator nie jest w pełni naładowany to szukać najwyższego napięcia.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    A skąd pomysł, że to żelowy akumulator? Dla mnie to bezobsługowy kwasowo-ołowiowy...
  • Poziom 11  
    Odnośnie napięcia akumulator jest już rozładowany, a miernik pokazuje:

    czarny - czerwony 0.18V
    niebieski - czarny 0.18V
    niebieski - czerwony 0V

    Kolek napisał:
    Jeśli akumulator jest symetryczny tak jak mówisz, to sprawdź napięcia bo jak na mój gust to czarny będzie środkiem, natomiast "+" czerwony, a "-" niebieski.

    nie jestem pewien czy jest symetryczny, zasugerowałem się trzema przewodami i stąd ten wniosek

    Ronin64 napisał:
    Czy ten akumulator jest w jakiś sposób rozbieralny tak aby dało się zobaczyć gdzie podłączone są przewody?

    jest klejony, nie bardzo jest jak zajrzeć do środka
  • Poziom 35  
    Być może pomiędzy czarnym a niebieskim włączony jest np. termistor.
  • Poziom 25  
    rozales napisał:
    A skąd pomysł, że to żelowy akumulator? Dla mnie to bezobsługowy kwasowo-ołowiowy...


    Bo bezobsługowy kwasowo-ołowiowy zazwyczaj ma jedną pozycję pracy i fakt, że nie ma fizycznego dostępu do celek ale ma otwartą wentylację. Nawet jeśli ta wentylacja była by zamknięta to przy nieodpowiedniej pozycji i przekroczeniu ciśnienia wewnątrz ( przy ładowaniu, wzroście temperatury ) powstawał by wyciek elektrolitu.
    Poza tym akumulatory VRLA("Valve Regulated Lead-Acid") mogą być albo żelowe albo AGM, nie spotkałem się z typem który ma płynny elektrolit.

    EDIT: Przypomniało mi się, że bezobsługowy akumulator to "Maintenance Free Battery"

    Po napięciach sądzę, że ten akumulator dość długo leżał nienaładowany, co jest niedopuszczalne dla takich akumulatorów. Tu jest mój wątek odnośnie reanimacji takich akumulatorów https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic396537.html , ale nie wróżę Ci sukcesów z tą baterią.
  • Poziom 11  
    Nie znam historii akumulatora ale prawdopodobnie jak napisałeś nie był ładowany przez dłuższy czas.

    Mam baterie z wkrętarki 14V, tylko teraz problem jak ją podłączyć. Zakładam że ograniczę napięcie rezystorem ale w dalszym ciągu nie wiem jak to podłączyć, masa(czarny kabelek) do masy baterii a czerwony i niebieski zewrzeć i podłączyć do zasilania, czy jakoś inaczej??
  • Poziom 35  
    Może da się ustalić gdzie jest podłączony niebieski kabel w modelu i spróbować szukać układ.