Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem ze wspomaganiem kierownicy :(

07 Maj 2004 23:45 3946 11
  • Poziom 25  
    Witam - to znowu ja i moj poldi Caro Plus monowtrysk 1.6 GLI - tym razem czepiam sie czegos innego - mechanicy nie wiedza co jest :) - tak sie sklada ze mialem dzisiaj okazje porownac dzialanie wspomagania w innym polonezie z tego samego rocznika i z podobnym przebiegiem - problem w tym ze w moim wspomaganie gorzej dziala - w innym mozna krecic doslownie jedym palcem na postoju - a u mnie... tez mozna ale... istenieje ryzyko zlamania sobie palca :) - zauwazylem ze jak silnik jest zimny to kierownica chodzi leciutko ale po nagrzaiu do okolo 50 stopni juz sie zaczyna psuc - co moze byc?? - sprawdzalem gestosc oleju - mniej wiecej taka sama jak w tym drugim - weze nigdzie nie sa zalamane - jak silnik osiagnie wyzsza tempreatore to kierownicą kreci sie ciezko mimo wspomagania :( wiem ze to polonez wiec prosze bez uwag typu - polska konstrukcja - mam porownanie i wiem ze u mnie jest cos nie tak :( prosze o porade - z gory dzieki.
  • Poziom 19  
    Zazwyczaj w samochodach w chwili dlurzszego chodzenia silnika pasek klinowy idacy od kola pasowego walu korbowego do pompy wspomagania slizga sie ( jest to moja odpowiedz na to co powedziales

    cytuje :
    zauwazylem ze jak silnik jest zimny to kierownica chodzi leciutko ale po nagrzaiu do okolo 50 stopni juz się zaczyna psuc
    Po drugie to zazwyczaj dobra inwestycja jest wymiana przekladni kierowniczej :) (Ojjj mialo sie tego trucka mialo :) { ja mialem 1.6 i najdlurzsza wersje )
  • Poziom 16  
    wymiana oleju we wspomaganiu tez jet dobra inwestycja ciekawe kiedy go wymianiłaes ,ciekawe tez jaki tam jet olej zalany bo nasi fachowcy sa w tej kwestji nie obliczalni
    powiedz jaki ma kolor olej
  • Poziom 19  
    wiesz zazwyczaj do przekladni poldkowych leje sie czerwony ale jak sie pojedzie do kuzni samochodowej to napawiaja popmy i przekladnie nawet ropą buahahahahh : ))
  • Poziom 19  
    i jak dziala przekladnia ?? bo nic niepiszesz to niewiadomo jak ci pomuc :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Steczow :

    Juz niemiales czego powidziec ? za nowego merca masz 10 lub wiecej poldkow a poldki to wozy ktore uzywa sie przewarznie do pracy (to raczej logiczne )
  • Poziom 25  
    Witam ponownie - nikt tego nie napisal, ale ja porownalem instalacje wspomagania w moim samochodzie z innym - i okazalo sie ze..... w moim brakuje "chlodniczki" oleju wspomagania - pisalem ze jak jest zimny silnik to wspomaganie dziala prawidlowo - to auto kupilem uzwane widocznie ktos wczesniej to wymontowal - wstawie ta chlodniczke i zobaczymy co bedzie :) - dzieki za zainteresowanie - pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    Sluchaj w innych coprawda nowszych wozach jest chlodniczka ma preawo sie zdarzyc ale na 100000000000000000000% nie w poldku !!!!!! na bank niema owego gadzetu tam
  • Poziom 25  
    a jednak jest !! sprawdz sobie jak masz kogos znajomego - caro plus 1997 rok 1,6 GLI - patrzac od przodu auta jest ona przed chlodnica - jest to metalowa rurka kilka razy zwinieta - tworzy plaska spirale - do niej doplywa gumowym wezem plyn ze zbiorniczka a z niej rurka idzie juz prosto do pompy. widzialem to na wlasne oczy w dwoch samochodach - w jednym caro plus z 1997 taki jak moj i w drugim zwyklym caro w ktorym znajomy montowal wspomaganie kierownicy !!
    Wiesz jesli mam racje to jestem uparty :) - jak moj opis cie nie przekonuje zrobie zdjecia i zamieszcze na forum :)
    aaaa i jeszcze jedno - gdyby nie bylo o na BDG nie moznaby tego kupic - a ja kupilem - 42 zł kosztowala mnie owa chlodniczka z mocowaniem :)
  • Poziom 14  
    No i gdzie te obiecane fotki?
    Mam Takiego samego Poldka tylko o rok starszego , ale niestety nie ma wspomagania..
    A warto by było podejrzec i załozyc, tym bardziej ,ze juz wszelkie mozliwe "bajery" mam łacznie z centralnym niedawno zakupionym.. &-)))
    Pozdrawiam
    Darek.
  • Poziom 22  
    W moim "Poldolocie" też jest problem ze wspomaganiem, ale problem troche innego rodzaju. Na zimno tez jest OK a jak sie rozgrzeje to zaczyna byc ciężko. Tyle że u mnie jest problem z tulejkami. W którymś miejscu w układzie kierowniczym (gdzieś przy zwrotnicach) są w Poldku takie plastikowe tulejki, których ponoć sie nie smaruje. U mnie właśnie dopuki tych tulejek nie nasmarowano w warsztacie, to były problemy z kręceniem do tego stopnia, że przy skręcaniu układ kierowniczy trzeszczał jak drzwi od starej szafy. Po nasmarowaniu (w zeszłym roku) problem ustąpił i wyszystko wróciło do normalności, ale widzę że znowu sie zaczyna. Znaczy znowu trzeba będzie nasmarować. A tak "a propos" miałem kiedyś Peugeota 505 i tam tez nie było chłodniczki w układzie wspomagania.