Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi - zaczął kopcić i stracił moc

Qwet 25 Maj 2009 21:55 126176 50
  • #31
    Jacek.buz
    Poziom 1  
    Czy ktoś zna nr katalogowy tej rury intercoolera?
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • #32
    marek1977
    Poziom 33  
    Czyli masz czujnik wzniosu zaworu, Jak go zaślepisz będzie się świeciła kontrolka silnika. A co do serwisu to my nie gryziemy :) Za wiele napraw zapłacisz mniej niż w nieautoryzowanym warsztacie, a mechanicy znają swoją robotę (choć nie wszyscy) i przy wieździe wiedzą co się zepsuło, więc często gęsto klient nie czeka dwa dni na weryfikację usterki.

    Jacek.buz - idź do sklepu i poproś rure intercoolera od egru do intercoolera. problem znany w serwisach od lat więc będą wiedzieli co potrzebujesz.
  • #33
    AUTO-MAR
    Poziom 20  
    Tyle sie napisał na zmagał wybulił 200 zł i co z tego ma SATYSFAKCJE że sam naprawił
  • #34
    marek1977
    Poziom 33  
    Sam to by nie naprawił jak byśmy mu nie napisali co mogło się zepsuć. Wiem wiem, każdy się zna na samochodach, a warsztaty pełne samochodów :D
  • #36
    Qwet
    Poziom 33  
    Samochód zaczął rwać dziko do przodu :) Mam satysfakcję, mam jak cholera :D Żeby tylko mi ta nowa rurka znowu nie pękła...

    Od dziecka uczono mnie że ASO to złooo... Biorą kupę kasy za wymianę uszczelki, a często swoją pracę wykonują niewłaściwie. Tak w każdym razie słyszałem ;)

    Na temat EGR czytałem na innych forach. Niektórzy mają czujnik, zatykają i nic się nie dzieje, a inni tryb serwisowy i sio do warsztatu :) Jak poznać, czy u mnie będzie tryb serwisowy?
  • Serwerowe OpowieściSerwerowe Opowieści
  • #37
    Kaerf
    Poziom 2  
    Właśnie wymieniłem swój uszkodzony przewód nr 21. Wymiana raczej nie sprawia większych trudności. Wrażania mam podobne jak Qwet, najpierw straszne dymienie, też wyjechałem na odludzie by mnie sąsiedzi nie widzieli jak zatruwam środowisko. Na początku dużo kopcenia, ale po przejechaniu paru kilometrów kopcenie się zmniejszyło, no i oczywiście odczuwalny wzrost mocy.

    Oznaczenia przewodu nr 21
    D05WA
    nr części w katalogu Forda:
    2S7Q-6N696-AA
    CR
  • #38
    Wojtek R
    Poziom 1  
    Strzał w 10-kę po wymianie rury intercoolera auto odrzyło! Po wypluciu wszystkich zanieczyszczeń jeździ jak nowe a może lepiej. Dziękuję wszystkim za precyzyjne informacje.
  • #39
    dobrass
    Poziom 1  
    Ford Mondeo MK3 2.0 TDCi - zaczął kopcić i stracił moc

    tak jak piasł Kaerf po wymianie tego przewodu przestał mondziak dostawać zadyszki i odzyskał moc
    więc proponuje wpierw sprawdzić rure/przewód od interkulera > do EGR-u zamim zdecydujecie się na sprawdzenie komputera i wymianę filtra paliwa
  • #40
    Mondexa
    Poziom 10  
    Witam. Czy ktos mógłby podzielić sie swoim doświadczeniem odnosnie problemu z moim mondeo?

    Juz prawie 2 lata jestem szczęśliwa :crazyeyes: posiadaczką mondeo 2.0 tdci common r, mk3. Pomijając dwukrotne naprawianie wtrysków, wymianę sprzegła, to więcej problemów przy eksploatacji auta nie było( a to i tak juz wystarczająco jak na moje nerwy).

    Od wczoraj mam nastepujacy problem- ruszyłam ze świateł i jak to się zdarza zimą była śliska jezdnia, przygazowałam kolejno na 1ce, 2ce i 3ce, ot tak, fantazja ułańska i nagle cos jakby "strzeliło". Dzwięk podobny do spuszczania powietrza z dużą siłą. Od razu pomyślałam, że turbina walnęła, auto zaczęło się dławić, jedzie jakby miało za chwilę zdechnąć (max prędkość na 5 biegu to 65km/h), po wyrzuceniu na luz (przy dojeżdżaniu np do świateł) skaczą obroty od 800 do 1200. No i zdecydowanie głośniej pracuje silnik. Poza tym mam kłopot z odpalaniem, obojętne czy silnik ciepły czy stał całą noc- przekręcam kluczyk, kontrolki sie świecą, nastepnie gasną te co powinny, więc przekręcam kluczyk na pozycję do uruchomienia i nastaje cisza, tak jakby rozrusznik się zawieszał, czasami jak dłużej przytrzymam, to zaczyna kręcić, czasami pali od pierwszego razu.
    Nic tylko walić głową w ścianę....
    Tak sobie poczytałam Wasze posty i jutro sprawdzę rurkę (dzisiaj juz mało światła i trochę zbyt ciepło :? na takie grzebania), mam cichą nadzieję, że to własnie ona jest przyczyną tego pierwszego problemu..... Szczególnie po postach Qwet'a tam gdzie pisał o utracie mocy, tak się łudzę, ze to to samo.
    Macie jakies pomysły odnośnie tego (nie)odpalania? Będę wdzięczna za każdą sugestię.
  • #41
    Mondexa
    Poziom 10  
    No i jeszcze zapomniałam napisać, że zaczęła mi wyskakiwać pomarańczowa sprężynka w trakcie jazdy. wczoraj na odcinku 8km wywaliło mi ją 3 razy.
    Po przedwczorajszym strzale jeździł jak muł, to jak dołoży sobie sprężynkę, to .... gaśnie; chyba, że wcześniej zdążę podczas jazdy zresetować komp.Nie wiem czy to jakaś nowa awaria układu wtryskowego, czy tylko głupieje wszystko, bo zrobiła się gdzieś dziura i łapie powietrze?
    Napiszcie cokolwiek, bo zaczynam żałować, że wisła mocno zamarznięta, osobiście bym go zwodowała, w zyciu nie miałam takiego awaryjnego auta, nawet mój wysłuzony 17letni taurus był bardziej pewny.
  • #42
    borys79kent
    Poziom 11  
    witam! jezeli zapalila sie ta "pomaranczowa sprezynka" czyli ta sama co przy grzaniu swiec to prawdopodobnie padly ci swiece,dlatego masz problemy z odpalaniem rano,gdy jest zimno. mozesz sprawdzic swiece.wykrec je i kazda z osobna sprawdz za pomoca kawalka kabla podlaczonego do akumulatora i drugi koniec podlaczysz do sprawdzanej swiecy. koncowka dzialajacej swiecy zarowej powinna w momencie zrobic sie goraca i czerwona. jezeli ktoras ze swiec nie bedzie grzala tzn ,ze jest do wyrzucenia. jesli chodzi o spadek mocy w twoim autku i o ten odglos,ktory otzymalas przy ruszaniu to moim zdaniem powinnas sprawdzic ten kawalek weza,ktory idzie od intercoolera do czujnika EGR. wazne abys nie sprawdzale tego weza tylko wzrokowo, bo pekniecie moze byc na dolnej czesci przewodu ,i nie zobaczysz tego patrzac z gory. ja dzis mialem ten sam przypadek,ktory mial kolega z forum. auto stracilo strasznie na mocy i zaczelo tak strasznei kopcic na CZARNO,ze wstyd bylo gdziekolwiek wyjezdzac. na pierwszy rzut oka nie bylo widac zadnej usterki na tym gumowym przewodzie. dopiero po odlaczeniu paru rzeczy i wyjeciu akumulatora oraz obudowy akumulatora zauwazylem okopcony i lekko mokry silnik pod wezem. po zbadaniu reka weza okazalo sie, ze jest pekniety od spodu na dlugosci ok 10cm. waz naprawilem wycinajac rozerwana czesc i w jej miejsce wstawiajac kawalek innego weza z kawalkiem rurki. po odpaleniu i przejechaniu sie przezylem szok:)))))))) teraz jak jade to po wcisnieciu w gaz,wciska mnie w siedzenie...chociaz to tylko 115KM. jestem jeszcze tylko ciekawy czy przestanie kopcic na czarno,gdyz po wymianie przewodu przejechalem tylko 10km:) przy okazji naprawy weza wyczyscilem rowniez czujnik EGR,bo tez warto. jezeli nadal ba desce rozdzielczej bedzie pojawial sie jakis blad to mysle ,ze warto podlaczyc autko pod kompa i sprawdzic w czym problem,bo kontrolki nie swieca sie bez przyczyny.pozdro
  • #43
    Semil_Lupus
    Poziom 1  
    Witam

    Dziekuje za wasze wszystkie informacje. Bardzo pomocne.

    Dlaczego cieknie mi olej w rurze dolotowej do intercoolera?

    Bede wdzieczny za odpowiedz.

    Dzieki
  • #44
    globalpc
    Poziom 9  
    Witam!
    Mam spory problem. Tak jak przedmówcom pękła u mnie rura intercoolera. Wymieniłem, ale świst spod auta dalej dochodzi. Mechanik stwierdził, że W TYM SAMYM CZASIE uszkodziła się turbina i zatkał się intercooler. Mi wydaje się to science fiction, że wszystko poszło w cholerę. Możliwe jest, że źle zakładam rurę?;) kurcze, 2 opaski nie wydawały się przerastać moich zdolności... Proszę, podsuńcie jakieś testy żeby rozwikłać zagadkę... Turbina prawie 6000 kosztuje, a ja często jeżdżę autem w trasy i nie mogę sobie pozwolić na używkę...
  • #45
    Mat S
    Poziom 11  
    Zrobię małą archeologię, bo mnie trochę mierzi jeden temat.
    Jeden znany mi Mondeo też zaczął szarpać. Odstawiłem do ASO, opisałem zjawisko. Diagnoza: Wtryskiwacze do wymiany, 7000 zł jeśli na regenerowane (filtr paliwa był wymieniony przy ostatnim przeglądzie, który kosztował 5000 zł - duuużo powymieniane). Szybko zabrałem stamtąd samochód, kiedy się okazało, że regeneracja "gdzie indziej" kosztuje max 600 zł od wtryskiwacza.
    Zaprowadziłem samochód "gdzie indziej", gdzie okazało się, że wtryskom wystarczy czyszczenie (700 zł całość), a przy okazji wykryto dziurę w gumowej rurze jak w postach powyżej. Poza tym okazało się, że ASO "zgubiła" osłonę silnika (plastik, który widać po podniesieniu maski). "Nie, żadna u nas nie leży? A na pewno była przedtem? W każdym razie nowa kosztuje 560 zł".
    Po tymczasowym objechaniu rury taśmą - problem zniknął. Dziś zaczynam wymianę Ciekawe czy ASO zwróciłaby te 7 kafli po tym, jakby się okazało że problem nie zniknął...
    Nazwę i adres ASO podam chętnym na priv.
  • #46
    ande2
    Poziom 1  
    Witam, miałem podobny problem. Mój MK3 2.0 TDCI z 2004 r 130 Hp zaczął przerywać przy stałej prędkości (dwie sekundy ciągnął, sekundę go dławiło i tak cały czas). Do tego zaczął strasznie kopcić a zużycie paliwa wzrosło o jakieś 2 litry na 100 km. Merchanicy oczywiście nie wiedzieli gdzie szukać, komputer nie wykazał żadnych błędów, zaczęli bredzić o wymianie wtrysków, turbo jednym słowem potencjalne bardzo wysokie koszty. A problem rozwiązałem dzięki tej stronce. Pękł ten sam przewód i to na dodatek w tym samym miejscu co na zdjęciu Kaerf-a. Dzięki i wszystkim życzę takiego szybkiego rozwiązania problemów.
  • #47
    michu_gno
    Poziom 13  
    Witam!

    Czytam ten watek i moze to ma sens...
    Przeszukalem elektrode, internet i niestety narazie nie wiem co robic dalej.

    Mam citroena c2, 1,4 hdi, od poczatku jest zmulony, szczegolnie w niskim zakresie obrotow (dlawi sie, jak odpalam czasem zgasnie, jak wciskam gaz to baaaardzo ospale przyspiesza, rzekl bym nawet ze w niskim zakresie obrotow to nawet nie przyspiesza, maksymalna taczka, bez redukcji prawie nic nie dzieje sie, auto nei reaguje na gaz...)

    wstawilem na komputer wykazalo egr, wyczyscili, pojezdzilem, bledow nie ma, ale jak nie mial mocy tak nie ma nadal.

    Check sie nie pali, autem naprawde ciezko sie jezdzi do tego pali 3 litry wiecej (posiadam jeszcze jednego citroena c2, takiego samego, w tym samym roku. i co ciekawe mimo ze ma ponad 100tys km wiecej zbiera sie, jest elastyczny i wciskasz gaz to czujesz ze to jedzie, do tego pali sporo mniej)

    co moge jeszcze sprawdzic, bo dzis zobacze te weze od ic.
    \Turbina jest ok, parametry turbiny ok.

    mialem auto u 3 elektrykow nikt nie potrafi mi pomoc....

    czy wywalic egr, czy mozna go zaslepic, moze ma kto sjakies zdjecia z tego:)

    czy obstawiacie przeplywke??

    filtr paliwa?


    bede bardzo wdzieczny za sugestie, bo jezdzenie po mechanikach zaczyna mnei denerwowac, place i nic nie mam z tym


    jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam
  • #48
    michu_gno
    Poziom 13  
    wiec jeszcze doszla jedna rzecz, nei wiem czy jakis ma zwiazek ale opisze.
    W wysokie mrozy, (tak jak dzis -14), ujade z kilometr i wlacza sie check.
    Niestety nie mam wiekszych obrotow jak 2 tys, wiec auto sie mega muli, a jak wcisne gaz w podloge czka.
    Idzie jechac jedynie tak, ze praktycznie odrazu zmieniam biegi, tzn. w niskim zakresie, bo lekko dodam gazu czka i nie ma mocy....


    moze tutaj jest tez jakis problem???
    Juz ktorys raz z rzedu to mam, na komputerze wyskakuje uklad paliwowy, pompa.

    i ciekawe czy to slabe paliwo (choc ostatnio zalalem caly bak 100% paliwa + dodatek, czy szukac jakies wadliwej czesci w aucie.
  • #49
    rafalbr
    Poziom 9  
    Kolego jak pojeździłeś na np. letnim paliwie i osadziła się parafina w filtrze to już dodatki i porządne paliwo nie pomoże. trzeba wymienić filtr paliwa i pewnie będzie dobrze. W każdym razie ja tak miałem i już nie pokazuje że pompa nie wytwarza wystarczającego ciśnienia. pozdrawaim
  • #50
    pabelek32
    Poziom 10  
    Ja koledzy mam taki problem że auto jest silne pali bez problemu tylko słyszę dziwny odgłos w okolicy interkulera takie głuche uderzenia przypominające furgot przepalonego tłumika im dalej stoję od auta to bardziej to słyszę czy pęknięta rura interkulera może to powodować ? Auto ford mondeo mk3 2,0 tdci 115 km. 2003 rok. Proszę o jakąś wskazówkę . pozdrawiam
  • #51
    adams09
    Poziom 2  
    Witajcie koledzy śledzę wasze problemy z silnikami TDCI i sam nie wiem co myśleć ja ze swoim mondeo 2,0 tdci 115kw mam jeszcze dziwniejszy problem przestał w ciągu tygodnia palić na początku na zimnym silniku dziwnie postukiwał później zaczął ciężko palić aż w końcu zaczął stukać cały czas nawet na ciepłym silniku na średnich obrotach pomiędzy 1500 a 2500 i przestał palić dało się odpalić tylko z plaka i strasznie kopcił, wyciągnołem wtryski i dałem do sprawdzenia okazało się że padły w nich zaworki koszt naprawy 1600zł tylko tam gdzie regenerują wtryski powiedzieli mi że mogła paść pompa i wysyła opiłki na wtryski i dlatego one padły sprawdziłem filtr paliwa i tam nie było żadnych opiłków więc założyłem wtryski bez sprawdzenia pompy samochód odpalił i strasznie kopcił po jakiejś chwili zaczął równo pracować i przestał dymić pomyślałem że to było wynikiem adaptacji wtrysków.Następnego dnia trochę pojeździłem i auto straciło moc zaczął się świecić tryb serwisowy zgasiłem go i spróbowałem odpalić na nowo niestety tryb świecił się cały czas i ciężko palił wprowadziłem go do garażu następnego dnia zapalił bez problemu i ładnie pracował lecz po kilku minutach znowu zapalił się tryb i zaczął dziwnie pracować i nie miał mocy może ktoś wie co może być ja nie mam już pomysłu dzisiaj jadę do znajomego co ma komputer serwisowy zobaczymy co on pokaże.