Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik 2.0 TDI 140 PS BKD co o nim myslicie - opinie

seattdi 18 Sep 2014 21:49 253236 63
Bosch
  • #61
    radek0008
    Level 10  
    Witaj, seat 1.9 tdi 105km rok 2008 czujnik spalin

    Dodano po 1 [minuty]:

    Elektryczna szyba kierowcy.
  • Bosch
  • #62
    zibix77
    Level 9  
    To ja też się dorzucę z małą statystyką, mamy Octavie z silnikami jak w temacie w firmowej flocie i moja opinia jest taka (piszę o rocznikach około 2011-2013r). Silnik posiada bardzo dobrze wyczuwalną dynamikę, wydaje się większa niż podane 140KM, jest to nowoczesny diesel więc z punktu widzenia napraw i kosztów z tym związanych nie będzie tanio, to autko oferuje fajną dynamiczną jazdę ale kosztem regularnego i solidnego serwisu. Sama jednostka napędowa w okolicach 170-200 tys. wykańcza koło dwumasowe i zaobserwowałem to na kilku przypadkach. Jest to okolica 200 tys., sporo zależy od kierowcy i jego korzystania z pedału sprzęgła. Bardzo atrakcyjnie wypada spalanie jak to w dieslu na pompowtryskach, jeżeli chodzi o Octavie II to niestety bardzo często padają łożyska w kołach zwłaszcza tył, dzieje się to zazwyczaj po przebiegu 100tys. Bywa że kierownica turbosprężarki w okolicach 150 tys. lubi się zacinać, wtedy serwis i czyszczenie, na jakiś czas pomaga, niestety pod 200-250 tys. będzie nas czekać regeneracja lub wymiana na nową. Silnik lubi "pociągnąć" olej przy pedałowaniu do 3-4 tys. obrotów nawet dosyć bardzo i nie uwierzę nikomu kto powie że ten silnik nie bierze grama oleju od wymiany do wymiany- jest jednak tego zaleta, zawsze ma dolany świeży :). Koledzy wspominali o pękających głowicach, nie mieliśmy takiego przypadku ani w słabszych silnikach 1.9 ani w silnikach 2.0. Jednostkę napędową rzeczywiście nieco słychać w kabinie, ale niezbyt uciążliwie, przy 200 tysiącach pojawiają się luzy na lewarku zmiany biegów, ale nie jest to nic ponad naturalne zużycie. Zdarzały się przypadki problemów z tylnymi hamulcami, zazwyczaj lekkie zapieczenie, przyrdzewienie klocków uchwytach, być może ze względu na temperatury łożysk które nie są najlepsze, pomagało czyszczenie. Żadne z auto w okolicach od 100 do 200 tys. nie zgłasza problemów z wtryskiwaczami lub pompą, uważam że są to dobre układy, może w zakresie 200-300 tys. ze względu na zużycie wystąpią z nimi problemy.

    Słowem zakończenia, auto godne uwagi, ale jedynie takie, które pochodzi z pewnego źródła, salonu lub od właściciela który porządnie je serwisował, nie ważne czy w serwisie skody czy w warsztatach, jak moi poprzednicy proponuję nie żałować na dobrej jakości olej i nie wydłużać okresów jego eksploatacji, przy intensywnym wykorzystywaniu auta zwłaszcza w miejskich warunkach proponuję go nawet minimalnie skracać to się odwdzięczy w przyszłości, jak każdy nowy diesel nie lubi również zasyfionego paliwa. Nie należy się bać egzemplarzy w okolicach 200 tys. część problemów zapewne została już naprawiona i nie zostanie nam ich więcej niż np. po 100 tys.
    Pozdrawiam
  • Bosch
  • #63
    User removed account
    User removed account  
  • #64
    User removed account
    User removed account