Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kocioł olejowy ULRICH EDERLICH 29 kW problem z uruchomieniem

17 Maj 2009 22:44 15998 11
  • Poziom 10  
    Witam>>

    Mam już ten kocioł 4 ty rok. Jak do tej pory nie było z nim żadnych problemów. Ale zaczęło się:(.. Może ktoś z WAS będzie wiedział co oznacza czerwona kontrolka z napisem .. <MIS FIRE>
    Problem w tym że kocioł nie chce wystartować i zapala się właśnie ta kontrolka. CO najlepsze śmierdzi strasznie olejem a z rury doprowadzającej tlen wywala dym - to on właśnie śmierdzi strasznie olejem.

    Serwisant już był ale przeczyścił tylko palnik i nic poza tym.
    Tak szczerze to boję się że nie mam w okolicy prawdziwego speca od tego typu kotła. Każdy jeden nadałby się do PROGRAMU USTERKA:(

    Pomóżcie bo ręce rozkładam:(
  • Specjalista - systemy grzewcze
    "MISFIRE" z ang: » przerwy zapłonu (nieprawidłowa praca)

    Więc coś z zapłonem. Może ustawienia nie teges, może dysze trzeba wymienić, bądź elektrody zapłonowe nie iskrzą bo są uszkodzone (a może zepsuty jest transformator zapłonowy) ?

    Śmierdzi olejem, to znaczy że olej tryska, więc wstępnie stawiam na zapłon (elektrody zapłonowe).

    Piotrek z Łowicza napisał:

    Serwisant już był ale przeczyścił tylko palnik i nic poza tym.


    ... zmień serwisanta !
  • Poziom 10  
    Qrcze Serwisant jest z ULRICHA ale każdy złorzeczy na tych serwisantów - chociażby tu na FORUM...

    Heh.. Facet mówił coś o kondensatorze rozruchowym że już w kiepskim stanie.. Może to ta część jest powodem tej usterki?

    O zapłonie bynajmniej nic nie wspominał.

  • Moderator na urlopie...
    Trafo, lub elektrody do wymiany. Może jeszcze być potrzeba wymiany dyszy.
    Jeżeli to był serwisant Ulricha, to powinien mieć wszystkie części ze sobą. Są oni wyposażani przez firmę we wszystkie części zapasowe.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Piotrek z Łowicza napisał:
    Heh.. Facet mówił coś o kondensatorze rozruchowym że już w kiepskim stanie.. Może to ta część jest powodem tej usterki?


    Tzn. powiedział że coś jest kiepskie, ale może jeszcze być, czy jest kiepskie i dlatego kocioł już nigdy nie zapali ?? Nie - to nie mógł być serwis fabryczny.
  • Poziom 10  
    Facet powiedział że kondensator rozruchowy jest już w kiepskim stanie i nawet zasugerował żebym taki kupił na wszelki wypadek gdyby ten nagle zaniemógł. Serwisant to nie był ale ponoć był przeszkolony przez firmę ULRICH. Tak czy inaczej stwierdził że problem czerwonej kontrolki MISfire to wina brudnego palnika - ponoć czyści się to raz do roku. Jak już dostał się do palnika i go wyczyścił to wspomniał właśnie o tym kondensatorze, bo miał go jak na dłoni - ponoć jest gdzieś przy wentylatorze. Nie znam się zupełnie na tym i nie chciałbym wydawać na próżno kasy. Wiem jak dziś ciężko o dobrego fachowca. Postanowiłem że wymienię ten kondensator - wczoraj go zamówiłem. Jeśli to nie będzie to - to z faceta zrezygnuję.

    Pozdrawiam

    Piotrek>
  • Poziom 27  
    "MISFIRE" z ang: » zgubiony ogien w dokladnym tlumaczeniu. Jesli dobrze rozumiem to jest to kondensator rozruchowy silnika. Sprawdz; czy jest wlaczenie sie wentylatora nadmuchowego, czy wlaczy sie czujnik ukladu braku powietrza, czy nastepuje iskra zaplonowa. Wszystkie te elementy blokuja start. Kolejna sprawa to czy jest dobre rozpylenie oleju. Jaki olej uzywasz lekki, czy ciezki. Moze podgrzewacz oleju nie pracuje i nie moze nastapic zaplon.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    W jednym ów specjalista ma rację-Przegląd raz w roku,to minimum konieczne do prawidłowej pracy takich urządzeń.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Piotrek z Łowicza napisał:
    Tak czy inaczej stwierdził że problem czerwonej kontrolki MISfire to wina brudnego palnika - ponoć czyści się to raz do roku. Jak już dostał się do palnika i go wyczyścił to wspomniał właśnie o tym kondensatorze (...)
    Piotrek>


    Nie rozumiem jak można czyścić tylko palnik ? Zwykle trzeba wyczyścić wszystko a przede wszystkim komorę spalania, czopuch .... Potem wymienia się dyszę i wkład fltra oleju po czym robi się analizę spalin i to wszystko. Po drugie, czemu to Ty zamawiasz jakąś część? To serwis wymienia, kombinuje, naprawia, uruchamia, po czym kasuje, ale sprawa winna być załatwiona za pierwszym, no może za drugim podejściem.
  • Poziom 10  
    Witam

    Zapomniałbym na śmierć napisać co było przyczyną tej usterki.
    Otóż Pan serwisant miał rację - po wymianie kondensatora rozruchowego PIEC ODŻYŁ i załącza się jak należy.
    Kondensator kupiłem sam za 30 pare złociszy, PAn serwisanty przyjechał i wymienił - wziął za to 20 zyli.

    Pozdrawiam i oby mniej kłopotów z URLICHAMI :)

    >> Temat można zamknąć