Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

XENONY VOLVO V50 - same gasną

18 Maj 2009 10:38 10459 13
  • Poziom 9  
    Mam problem Xenony oczywiście seryjne nic się nigdy z nimi nie działo. Teraz podczas jazdy zapala się informacja "BULB FAILURE LOW BEAM"
    i nie świeci sie jedno światło. Ale po zgaszeniu silnika lub wyłączeniu i ponownym włączeniu świateł informacja znika i wszystko jest przez jakiś czas OK. Co to może być????
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 31  
    I jak sie domyslam byłes na diagnostyce i nic nie wykazała. Albo przetwornica dostaje zwarcia i dlatego gaśnie, taki komunikat bedzie nawet po odłączeniu zarówki. Wiec możesz na poczatek przełożyć przetwornice żeby to wyeliminowac, jak juz mechanik nie wie za co sie złapać, skoro błedów niema.
  • Poziom 9  
    Nie nie byłem na diagnostyce myślałem że może przyczyną jest jakiś poluzowany przewód.
    Dzwoniąc do serwisu pierwszą sprawą jaką chcą zrobić to podłączenie do kompa to jest 250zł itd. dlatego może powodem jest jakaś pirdoła.
    Bo raczej nie żarówka bo chyba by zgasła i już więcej się nie zapaliła????
  • Poziom 31  
    Nikt ci nie każe jechać do ASO Volvo, Sa mechanicy co mają tez interfejsy diagnostyczne. Na poczatek to możesz zamienić lampy stronami, bo to jesteś w stanie zrobić i zobaczyć. Kable sie nie luzują z regóły no chyba ze ktoś grzebał, albo pękła wtyczka, o czym nie słyszałem. Jak ci się palnik xenonowy rozłączy, to przetwornica sie spali, bo nie nalezy ich podłączac bez obciązenia, wiec musi być problem gdzies na zasilaniu przetwornicy, dlatego polecam przekładke lamp stronami i wykluczyć czy przetwornica czy dalej w instalacji.
  • Moderator Samochody
    Uszkodzenie może leżeć po stronie przetwornicy jak i palnika, jeśli przetwornica "wyczuje" zbyt duży pobór prądu ze strony palnika, przestaje działać aby nie uszkodzić ani jednego ani drugiego. Takie zachowanie może być też spowodowane wilgocią i przebiciem na przewodach zasilających palnik, z racji wyższego napięcia jakie tam panuje.

    Czy obydwa palniki świecą jednakową barwą? (czy jeden z nich nie jest siny, lub fioletowy)

    Dodano po 2 [minuty]:

    Spacewalker napisał:
    Nikt ci nie każe jechać do ASO Volvo, Sa mechanicy co mają tez interfejsy diagnostyczne. Na poczatek to możesz zamienić lampy stronami, bo to jesteś w stanie zrobić i zobaczyć. Kable sie nie luzują z regóły no chyba ze ktoś grzebał, albo pękła wtyczka, o czym nie słyszałem. Jak ci się palnik xenonowy rozłączy, to przetwornica sie spali, bo nie nalezy ich podłączac bez obciązenia, wiec musi być problem gdzies na zasilaniu przetwornicy, dlatego polecam przekładke lamp stronami i wykluczyć czy przetwornica czy dalej w instalacji.


    Nie spali się, nawet Hid'y z allegro mają zabezpieczenie prądowe, jeśli prąd pobierany przez palnik, nie będzie się zgadzał, przetwornica samoczynnie się wyłączy.
  • Poziom 9  
    Barwa jednej jak i drugiel lampy jest taka sama. Wracając z pracy znowu się zapaliła informacja i zgasła jedna lampa po wyłączeniu oraz ponownym włączeniu świateł problem zniknął. Zauważyłem że dzieje się to coraz częściej. CZY napewno nie będzie to kończące się życie xenonka.
    ???
  • Poziom 31  
    Ja miałem gdzie po 5 latach dopiero jeden xenon zaczą swiecić bardziej zółtym swiatłem. Nikt nie wie ile to Twoje auto ma lat.
  • Poziom 9  
    Pierwsza rejestracja 01.2005,
  • Poziom 31  
    Zamień całe lampy miejscami albo same przetwornice z palnikami, lub jak ci wygodniej. Wiesz czego masz szukac, a tym samym juz chyba wiesz jak weliminowac to usterki krok po kroku.
  • Poziom 9  
    Zamieniłem żarówki miejscami i gaśnie teraz druga strona czyli będzie to żarówka do wymiany. Nie zamieniałem przetwornic, ale to chyba nie trzeba razem z żarówką???
    Nie wiem tylko czy kupić w serwisie żarówki firmy OSRAM czy PHILIPSA (oryginalne są OSRAM) co o tym myślicie?? zaznaczam że OSRAM jest dużo droższa.
  • Moderator Samochody
    Oczywiście dobrze, że zamieniłeś żarniki bez zamieniania przetwornic, bo jakbyś je przeniósł razem to nadal nie wiedziałbyś czy to przetwornica czy żarnik.

    Popatrz na żywotność... jeśli jest podobna - wybierz tańszą. Wymień oba żarniki, bo za chwilę drugi też padnie, a jak wymienisz jeden - jedno światło będzie świeciło inną barwą niż drugie.

    Żarnik (palnik) ksenonowy nie jest żarówką, więc się nie przepala, to rodzaj lampy łukowej. Jej zużycie następuje w wyniku utlenienia elektrod (spada jasność lampy i rośnie napięcie potrzebne do zajarzenia i utrzymania łuku). W przypadku braku zabezpieczeń - eksploatacja takiej żarówki mogłaby doprowadzić do uszkodzenia przetwornicy i/lub eksplozji palnika (choć nie panują tam tak ekstremalnie wysokie ciśnienie jak w projektorowych lampach UHP, które często właśnie w taki efektowny sposób kończą swój żywot).
  • Poziom 9  
    Volvo S-40 z 2005 r. poj. 2,0 ON.

    BULB FAILURE LOW BEAM" ... co znacza ten skrót i kiedy sie pokazuje. ?
    Dzis właśnie taki mi sie pojawił, choc nie tylko ten. ( inne juz zapomniałem). Miałem równiez wyświetlony znak "trójkat z wykrzyknikiem" oraz widoczny na czerwono znak jakby akumulatora.
    To wszytsko było podczas jazdy.
    Po zatrzymaniu sie ,.. wyłączeniu silnika i po jego ponownym uruchumieniu przez jakiś czas tzn. przejechaniu kilku km, - był spokój. Później znowu to samo czyli ten "BULB FAILURE LOW BEAM"
    + trójkąt z wykrzyknikiem + znaczek akumulatora uwidoczniony na czerwono.
    Samochód oczywiście jeździ, odpala i ma sie nieźle (chyba).
    Prosze o poradę.
    pzdr.


    Moderowany przez Błażej:

    Przecież wyżej jest napisane z czym jest związany ten komunikat! Czy przeczytanie kilku linijek tekstu powyżej przekracza toje możliwości, czy też chęci? Czy może nie rozumiesz słowa pisanego? Bo o tym, żeby sobie to przetłumaczyć z angielskiego na polski za pomocą jakiegoś słownika on line, to już nie wspomnę, bo to już totalnie za trudne...

  • Moderator Samochody
    To nie jest żaden skrót, dosłownie znaczy to "Awaria żarówki, słaba wiązka (światła)". Komunikat pojawia się kiedy żywot palnika ksenonowego dobiega końca i najwyższa pora na jego wymianę.
    Zapewne może być też spowodowany spadkiem napięcia w instalacji elektrycznej, np. brakiem ładowania akumulatora.

    ***

    Racja mój błąd w tłumaczeniu - rzeczywiście Low Beam znaczy tu Dolna/Niska Wiązka (promień), czyli po naszemu światła mijania, a nie słaba (takie tłumaczenie zasugerował mi fakt, że w przypadku palników w projektorach stosuje się czasem element mierzący natężenie światła).
  • Moderator Samochody
    Low Beam dokładnie o światło mijania.