MAP sensor to stosunkowo łatwo sprawdzić... zdjąć wężyk idący do MAP sensora z obudowy przepustnicy, zatkać otwór w obudowie przepustnicy a wężyk wziąć do ust i lekko zassać, powinna być zauważalna zmiana w pracy silnika.
Do you prefer the English version of the page elektroda?
No, thank you Send me over thereppawlicki wrote:ale żes palnał teraz.)) włóz sobie węzyk do ust hahahhaha. Masz cos wspólnego z mechanika?/? wezyk włozony do ust nic nie daje a dodatkowo map sensor zaczyna włączać impulsy
ppawlicki wrote:]
Jesli chcesz się sam przekonac to spróbuj to w VW wyciagnij węzyk ssący z czujnika , chodziło mi że map sensor impulsowo zmieniał swoja oporność w trakcie tego doświadczenia i nie miało to na pewno związku z zassaniem powietrza. próbowałem tego wiec wiem. Papa.
ppawlicki wrote:MAP Sensor to czujnik podciśnienia w kolektorze,jeśli działa prawidłowo, to zwięszając podciśnienie (np. przez zassanie powietrza z tego wężyka) powinieneś spowodować, że ECU wzbogaci mieszankę. Podłączając "komputer" pod ECU możesz odczytać sygnał z MAP sensor i zobaczysz, że jest on wprost proporcjonalny do podciśnienia. Prawdę powiedziawszy nie wiem jak on jest zbudowany w Golfie, możliwe że opiera się amplitudę skoków ciśnienia w kolektorze... wtedy masz rację - tą metodą nie da się go sprawdzić. Aha i najważniejsze to nie jest czujnik rezystancyjny, albo jest aktywny albo pasywny ale zawsze napięciowy.Jesli chcesz się sam przekonac to spróbuj to w VW wyciagnij węzyk ssący z czujnika nastepnie podłącz do niego inny węzyk ale tamten z kolektora zatkaj, następnie spróbuj zassać powietrez przy włączonym silniku
momik12 wrote:Nie jestem mechanikiem, nie wiem... ale temat dotyczy też Nubiry. Poza tym to wiem, że mało widziałem, ale OBD-I doskonale działa bez sondy lambda a sam kąt otwarcia przepustnicy to trochę za mało aby oszacować obciążenie silnika i dobrać włąściwą ilość paliwa. MAPa nie ma w gaźniku, bo on się sam reguluje (im większe podciśnienie tym więcej paliwa zassie) ale we wtrysku to podstawowy czujnik.Panowie w tych golfach niema MAP-a
momik12 wrote:Na wolnych obrotach, bez obciążenia?Pozatym jak ustami wytworzć podciśnienie 70 kPa
ppawlicki wrote:ale żes palnał teraz.)) włóz sobie węzyk do ust hahahhaha. Masz cos wspólnego z mechanika?/? wezyk włozony do ust nic nie daje a dodatkowo map sensor zaczyna włączać impulsy w sytuacji kiedy silnik pracuje a nie wytwarza podciśnienia. twoje zassanie nic w tej sytuacji nie daje, to się dzieje bardziej dynamicznie niż ci się wydaje.
fufatek wrote:Mierzyłem napięcie w wtyce czujnika temperatury.
W przewodach 1 i 3 napięcie wynosiło ok 4,6 V, natomiast w 2 i 4 ok 9,8 V.
Czy to dobrze?