Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

dancefloor'owy namiot - jakie naglośnienie

end_er 19 Maj 2009 20:25 2106 17
  • #1 19 Maj 2009 20:25
    end_er
    Poziom 9  

    Witam.
    Muszę nagłośnić namiot spełniający rolę dancefloor'u o wymiarach 12m x 12m x 4,5h (drewniana podłoga ) w którym co noc będzie tańczyć ok. 200 osób.

    Szukam odpowiedzi na pytanie o ilość i moc kolumn "górek" najlepiej aktywnych ( żeby nie dokupywać końcówki mocy za 4 tyś. ) bez zbędnych szczegółów.
    Na jedną kolumnę mam <1500pln ( w zależności od ilości mogę mieć więcej )
    subwoofer'y już mam podpięte pod ADS - dają rade

    Drugie pytanie odnosi się do limitera ( crossovera? ) który " wyhamuje " mi przestery z mixera pioniera 600/800 często robione przez niedoświadczonych
    dj-ów - gałka GAIN na maxa. ( ściszanie miksera przynosi marny efekt )

    0 17
  • #2 19 Maj 2009 20:34
    piotrdx626
    Poziom 28  

    Za tą cenę nie kupisz dobrych aktywnych kolumn. Napisz jakie masz już suby i jaki masz konkretny budżet.

    0
  • #3 19 Maj 2009 21:11
    398216
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 19 Maj 2009 23:10
    end_er
    Poziom 9  

    dzięki za odpowiedzi.
    czerwona żarówka czad, różne są sposoby w dyskotekach, a to ciepła woda w kranie, czerwona żarówka, czy czasomierz na świetle w wc - jakie dyskoteki takie rozwiązania..

    piotrdx626 napisał:
    Za tą cenę nie kupisz dobrych aktywnych kolumn. Napisz jakie masz już suby i jaki masz konkretny budżet.


    jeden subw. podejrzewam ze " 50kilogramowa 2 głośnikowa samoróbka odwrotka " 2 razy na bridzu spalił omnitronixa p-2000 ( osobna historia moje słuchawki od ipod tez by go spaliły ) teraz ciągnie go ADS LX 1100 też na bridzu...daje rade.

    co do budżetu to jest on ruchomy, najważniejsze aby sprzęt przetrwał jak najdłużej codzienne imprezy, nie musi grać mega czysto ( rzadko już kto gra z winyli poza domem, w większości jest to audio cd zrobione z mp3 192kb czy jeszcze gorzej 128kb ) a podpici danserze to nie audiofile - dla nich musi być głośno + bas.
    Mniejsza z tym bo głośno wcale być nie musi i nie może - ma być za to równo, możliwie bez dziur, codziennie, i jak najdłużej.
    Za to i tylko za to chce zapłacić a budżet jest uzależniony tylko od gęstości ( ilości ) kolumn, teraz wiem że trzeba szykować po 2 tyś na jedną.Pozostaje pytanie ile szt. i jakiej mocy?

    0
  • #5 19 Maj 2009 23:20
    krzysiuc
    Poziom 25  

    Co do paczek to zastanów się nad MACKIE SRM 450, które wg są najbardziej popularne i jedne za najlepszych w swojej klasie. Kolejną propozycją mogą być tańsze nie znaczy gorsze Behringery aktywne. Co do innych firm nie będę się wypowiadał bo ich nie słyszałem w akcji ale te SRM 450 idealnie nadają się na tego typu imprezy znam nawet kilka grających na nich kapel.

    0
  • #6 20 Maj 2009 08:59
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 20 Maj 2009 12:58
    end_er
    Poziom 9  

    krzysiuc napisał:
    Co do paczek to zastanów się nad MACKIE SRM 450, które wg są najbardziej popularne i jedne za najlepszych w swojej klasie.
    - polecam znalezione porównanie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic929954-0.html " target="_blank" class="postlink ">Link , i cytat "Wyobraż sobie że paczkę SRM450 miałem w naprawie, widziałem tam wzmacniacz na jednym tranzystorze, który ma 140W RMS, a do drivera ok 30W a producent pisze na paczce 450W"

    Poppin napisał:
    Te miksery posiadaja z tyłu przy wyjsciach "gałki" poziomu sygnału. i nalezy nimi zjechac "w dół" pomaga - dj-e mysla ze maja swietnie bo "czerwono" - sygnała sobie leci jednak na niskim poziomie.


    end_er napisał:
    dj-ów - gałka GAIN na maxa. ( ściszanie miksera przynosi marny efekt ) , Drugie pytanie odnosi się do limitera ( crossovera? )

    niestety nie mam procesora ,crossovera, limitera ,czy efektora ( opisane sytuacje są z wcześniejszych doświadczeń czyt. błędów,

    co do nagłośnienia takim przykładowym aktywnym MACKIE SRM 450 (czy innym podobnie oszukanym ) to już wiem że dopiero 8 takich będzie dobrze robić czyli jakieś 18 tyś.

    POL-AUDIO jak najbardziej ( nikt nie narzeka przynajmniej na tym forum ), powiedzmy 6 x PA115-300 tyle tylko czy podpięte po 3 na kanał pod ADS PLX 4000 czy pod 2 niższe ADS-y ( też to się wtedy zamyka w 18tyś )

    0
  • #8 20 Maj 2009 14:37
    Hefajstos
    Poziom 35  

    Ale czy 6 kolumn na 15" to nie za dużo? Tymbardziej, że bas nie jest jakiś górnego lotu, sam napisałeś, że stara odwrotka @ LX1100... Nie lepiej zmodernizować cały system?

    Czy dobrze zrozumiałem, że budżet zależy od fizycznej ilości nagłośnienia, na zasadzie, że na 6 kolumn dadzą ci wiecej niż na 4?


    --
    pozdrawiam
    Hefi

    PS: Ja bym proponował 4szt dobrych satelit na 12" + 1" (2" za drogo, 15" - nic to nie da - to satelity przecież). Dałbym 4szt Turbosoundów TXD121, do nich ADS PLX3200 lub PLX4000 - będzie moc program na kolumnę, zgodnie z zaleceniem producenta kolumny i wyjdzie mniej niż 18 000 pln. Do tego dobry limiter (proponuję drive racka - ustawić precyzyjnie przez fachowca i założyć hasło). Bas zrobiłbym tak - albo Polaudio TP118 albo obudowa na zmówienie (HDS, Kapitan Planeta, Dr Aus - ludzie z forum) i głośniki kupione w Musik Produktiv. PD1550 albo RCF L18P300, 18Sound 18LW1400... Wzmaczniacz do basu albo ADS PLX albo Fidek (jak Fidek, to więcej niż 1szt).

    0
  • #9 20 Maj 2009 16:15
    end_er
    Poziom 9  

    dziękuje za dyskusje i pomoc.

    Hefajstos napisał:

    Czy dobrze zrozumiałem, że budżet zależy od fizycznej ilości nagłośnienia, na zasadzie, że na 6 kolumn dadzą ci więcej niż na 4?


    "jeśli mamy wydać więcej to chcemy więcej dostać żeby wiedzieć - widzieć za co zapłaciliśmy ( nie mylić z słyszeć ), jeśli wydamy jak najmniej tak żeby było dobrze to będzie wtedy najlepiej " koniec cytatu. ( myślę że niejedna osoba miała podobną filozofię przed kupnem czegokolwiek... )

    Dlatego też pytam czy ( na górę ) zestaw typu: ADS LX 1100 z 4 x POL-Audio SAT 112-300 + ADS LX 800 z 2 x POL-Audio SAT 112-300 (niestety zamiast TURBOSOUND TXD-121 )+ BEHRINGER ULTRACURVE DEQ 2496 ( zamiast dbx Drive Rack ) dadzą radę i wywiążą się z zadań postawionych w moim 2 poście.

    0
  • #10 20 Maj 2009 18:04
    Hefajstos
    Poziom 35  

    Taki zestaw powinien się sprawdzić.

    Czy jesteś jakoś uzależniony od jednego dystrybutora czy po prostu wolisz behringera zamiast dbxa?


    --
    pozdrawiam
    Hefi

    0
  • #11 20 Maj 2009 19:05
    end_er
    Poziom 9  

    Hefajstos napisał:


    Czy jesteś jakoś uzależniony od jednego dystrybutora czy po prostu wolisz behringera zamiast dbxa?

    ..dbxa nawet używanego swoją drogą jest jeden na ebay, nowy behringer jest 2 razy tańszy od nowego db.

    Pozdrawiam.
    Dziękuje za podpowiedzi

    0
  • #12 20 Maj 2009 21:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 20 Maj 2009 22:36
    end_er
    Poziom 9  

    Poppin napisał:

    co do polanowskich - PA115 300, dwie aktywne+ 2 pasywne,- aktywne maja mozliwosc podpięcia drugiej pasywnej paczki

    po dluższym zastanowieniu

    raz że: wzmacniacz od aktywnej paczki ciągnie drugą pasywną... ciekawe rozwiązanie i jak się to ma do rzeczywistości tzn. jak to gra bez 2 pasywnej a jak z nią i pod co ona jest podpęta pod drugi wolny kanal ( przepraszam że gdybam ale niespotkalem się )

    dwa że: powierzchni do naglośnienia jest 144m2 praktycznie open air więc takie 4 brzmią dobrze w 4 miejscach? ( przepraszam ale najmniej 6 na dance floor i nic mnie nie przekona że mniej - chyba że koncert ) w Łodzi jest klub/pub Kaliska ( znany ) gdzie co 4mb jest podwieszony dynacord.

    trzy: rozumiem że dobry procesor to tylko dbx.

    ..na koniec końców coś się wyklaruje.

    0
  • #14 21 Maj 2009 07:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 21 Maj 2009 10:54
    DYLU BADBOY
    Poziom 27  

    end_er napisał:
    Poppin napisał:

    co do polanowskich - PA115 300, dwie aktywne+ 2 pasywne,- aktywne maja mozliwosc podpięcia drugiej pasywnej paczki

    po dluższym zastanowieniu

    raz że: wzmacniacz od aktywnej paczki ciągnie drugą pasywną... ciekawe rozwiązanie i jak się to ma do rzeczywistości tzn. jak to gra bez 2 pasywnej a jak z nią i pod co ona jest podpęta pod drugi wolny kanal ( przepraszam że gdybam ale niespotkalem się )

    dwa że: powierzchni do naglośnienia jest 144m2 praktycznie open air więc takie 4 brzmią dobrze w 4 miejscach? ( przepraszam ale najmniej 6 na dance floor i nic mnie nie przekona że mniej - chyba że koncert ) w Łodzi jest klub/pub Kaliska ( znany ) gdzie co 4mb jest podwieszony dynacord.

    trzy: rozumiem że dobry procesor to tylko dbx.

    ..na koniec końców coś się wyklaruje.


    Receptą na twoje bolączki są nie 6, nie 4 a 2 wysokosprawne nadstawki tubowe na 12"+2" do tego końcówka i zmieścisz się nie w 18000 a w powiedzmy 4-8tyś w zależności czy DIY czy wszystko nowe i wprost od producenta. Resztę przeznacz na bas, bo masz bardzo cienki. A co Ci z mega nadstawek jak basu niet :D

    A co do tańszych procesorów to masz do wyboru:
    3way: Behringer DCX 2496 lub Alto maxidrive 3.4
    2way: T.racks 2/4

    0
  • #16 22 Maj 2009 04:04
    Hefajstos
    Poziom 35  

    Z tańszych od DBX poleciłbym Thomana, z droższych (abstrachując od Dolby Lake czy Galileo) - Xilicę, na prawdę świetne urządzenie.

    Co do ilości paczek, to są dwie szkoły. Dwie tubowe paki, to to idea stosowana w najdroższych systemach. Takie było nagłośnienie w słynnym Studio 54, w Paradise Garrage w The Stereo - systemy firm Richard Long i GSA ( http://www.gsany.com/ ) Ale to jest najwyższa półka, systemy nietypowe, mało popularne, 4...5 drożne, bardzo ciężkie i przede wszystkim drogie. I do tego kompleksowa adaptacja akustyczna
    pomieszczenia.
    Druga opcja, to dużo paczek dla równomiernego pokrycia - ale przy 6 czy nawet (jak pewnie ci świta) 8 SAT 112-300, przydałby się bas mocniejszy niż twój, pokroju 4szt TP118.

    Ja bym poprzestał na 4 satelitach SAT112-300 na LX1100, a w przyszłym sezonie wymienił LXa na PLX i dołożył lepszy bas (też może być na PLX).


    --
    pozdrawiam
    Hefi

    0
  • #17 27 Maj 2009 16:57
    sledzik1984
    Poziom 13  

    Ja osobiście Mackie SRM 450 szczerze odradzam. Drivery sypią się w tych paczkach nadzwyczaj często. A wymiana ich nie trwa 3 minuty i na dodatek nie są tanie.

    0
  • #18 28 Maj 2009 11:02
    Hefajstos
    Poziom 35  

    Jaki to driver?


    --
    pozdrawiam
    Hefi

    0