Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 1.6 - duże spalanie + spadek mocy

kraskaj 20 Maj 2009 00:41 6492 15
  • #1 20 Maj 2009 00:41
    kraskaj
    Poziom 9  

    Wtam wszytkich

    mam nieco uciazliwy problem z moja Astra G 99r 1.6 8v.
    Od poczatku bylej zimy zauwazylem zmiany w moim samochodzie. poczatkowo bylem przekonany ze to warunki zimowe i ktorkie dystanse ktore robilem plus korki no ale teraz cieplo jest, przejezdzane dystanse tez sie zwiekszyly a upadek na mocy i paliwozernosc bez zmian.

    Po krotce:
    W chwili obecnej spalanie 13 litrow na 100 (gazu) :/ rok temu bylo 8 (benzyny). gaz zalozylem w miedzyczasie (2 misiace temu). spalanie benzyny w chwili obecnej po miescie cos w granicach 10-11 poza 8-9. Co zrobilem: wymienilem swiece, przewody zaplonowe, filtr powietrza, sonde lambda (wymienil facet od gazu bo tez cos zauwazyl ze jest nie halo), sprawdzalem wydech (katalizator). wszystko co sprawdzilem ok. Jak na moje to te 75 koni powinno lepiej ciagnac no ale w tym moge nie miec doswiadczenia. Sprawdzalem 2x komputer - zadnych bledow. W sumie zauwazylem ze jak wymianialem filtr powietrza odlaczylem go na chwile i dalem mu possac swiezego powietrza i troche reakcja mnie zaskoczyla - szajba z obrotami, podczas jazdy w normie ale kiedy dojezdzalem do jakiegos skrzyzowania na biegu jalowym obroty szajba ogarniala, chwila normy i znowu. w zasadzie zadnej reguly. Zalozylem nowy filtr i w sumie wszystko sie uspokoilo, nawet zaczal minimalnie lepiej ciagnac ale ze spalaniem zadnej poprawy. w sumie zastanawiam sie co mam dalej robic. Poki co nie znalazlem fachowca, a bylem u kilku, ktory podjalby sie naprawy. w kazdym razie ja odczuwam "niedosyt"

    mielibyscie jakies propozycje dla mnie?

    dzieki i pozdr
    Jacek

    0 15
  • TermoPasty.pl
  • #2 20 Maj 2009 07:05
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Witam!
    Ja mam propozycje, uszkodzony sterownik silnika. Wymiana lub naprawa, to drugie lepsze bo nie ma pozniej problemow z immo.

    Pozdrawiam!

    0
  • TermoPasty.pl
  • #3 20 Maj 2009 07:50
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 20 Maj 2009 09:59
    kraskaj
    Poziom 9  

    a mozesz mi powiedziec elektrit gdzie szukac tego urzadzenia w moim silniku? dotre tam bez rozbierania innch elementow?

    dodam jeszcze moje ostatnie spostrzezenia: jak wylaczam gaz i przelaczam na benzyne to zapala mi sie kontrolka silnika i oprocz tego dziwi mnie fakt ze samochod stoi na zewnatrz w temperaturze teraz juz sporo powyzej 10 stopni i jak go uruchamiam rano to widze podwyzszone obroty na jalowym, cos kolo 1200 na min. (cos z termostatem?) jak go wlaczam to pracuje na benzynie i jak nic z nim nie robie czyli nie ruszam od razu to czuje jak silnik pracuje strasznie nierowno, bulgoce (nie wiem czy termin "zalewa go" jest odpowiedni). w kazdym razie jak przelaczam na gaz, sprawa nabiera normalnosci.

    Moderowany przez Michu10:

    Nasz kolega Elektrit ma duże poczucie humoru

    0
  • #5 25 Maj 2009 13:56
    kraskaj
    Poziom 9  

    oki... powraam do tematu. przeczyscilem silniczek krokowy i nic to nie dalo. no moze slilnik zaczal jakos lepiej pracowac, dostal delikatnie zycia. bylem tez u goscia od elektryki i jego komputery wskazaly na brak funkcjonowania sondy lambda. wczesniej pisalem ze ja wymienialem. tak. ta nowa rowniez nie pracuje. caly czas do silnika wplywa ta sama dawka paliwa. w zasadzie tak jakby jej nie bylo. nie sadze ze ta stara sonda i ta nowa byly jakos uszkodzone. elektyk proponuje wrzucenie nowego oprogramowania w komputer. co wy na to?

    0
  • #6 25 Maj 2009 14:04
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 25 Maj 2009 14:20
    kraskaj
    Poziom 9  

    a co wspolnego maja kola pasowe i rozrzadu do lambdy? jest jakas zaleznosc????

    0
  • #8 25 Maj 2009 14:29
    Michu10
    Poziom 32  

    A mają fazy , synchronizacja wał i wałek

    0
  • #9 25 Maj 2009 14:43
    ptaszek1975
    Poziom 30  

    Ja wyczyścił bym przepustnicę i wyczyść EGR.

    0
  • #10 25 Maj 2009 15:22
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 25 Maj 2009 16:14
    kraskaj
    Poziom 9  

    mowicie o rzeczach mechanicznych... a kiego one maja do sondy? przeciez sonbda podaje informacje do komputera jak ma dalej regulowac miesznka. skoro sonda daje ciagle to samo czyli jakby jej nie bylo to z czego ten komp bidny ma wiedziec jaką dawke paliwa ma wyslac do spalania? nie rozumiem co tu maja walki i inne rzeczy do gadania?

    0
  • #12 25 Maj 2009 16:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 25 Maj 2009 16:24
    kraskaj
    Poziom 9  

    no ale sonda to czujnik tak? skoro nic nie czuje to raczej to co jest poozniej czyli rzeczy od niej zalezne, zaczyna szalec. to chyba ta kolejnosc?

    Dodano po 1 [minuty]:

    wszystkie inen pomiary super, wszytko w normie...

    0
  • #14 25 Maj 2009 17:19
    707067
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 25 Maj 2009 17:38
    alum07
    Poziom 14  

    Dzień Dobry
    na początek w twoim przypadku sprawdziłbym wyjscie napięciana sondę lambda ze serownika(na kablu na którym w norlanie podłączonym układzie je praca powinna sie wahać pomiędzy napiecie od 0,1-do 0,9V cały czas się zmieniając)po odłączeniu kostki na tym kablu (oczywiście włączonym zapłonie) napięcie na mierniku powinno wsakzywac ok.0,5V w przypadku znacznie wiekieszej wartosci jest uszkodzony sterownik.

    1