Witam.
Od jakiegoś czasu mam problem z autkiem. Zauważyłem, że podczas ruszania na jedynce i też czasem potem na 2-ce silnik szarpnie raz tak, jakby zabrakło mu paliwa lub napięcia. Szarpnie i jedzie dalej już normalnie. Dodam, że przepustnicę i silnik krokowy już wyjąłem i wyczyściłem na błysk, jednak raczej to niewiele dało - przerywanie występuje jakby rzadziej i jest mniej odczuwalne. Filtr powietrza wymieniony. Jednak niepokoi mnie ta sytuacja. Świece były wymieniane jakieś 8 tys. temu a "usterka" ta pojawiła się jakieś 3 miesiące temu (2 tys. km temu). Objawy te występują i na benzynie i na gazie. Jak mechanik wymieniał mi świece to nie zauważyłem kabli tylko coś na kształt listwy zapłonowej. Gdzie jeszcze mam szukać i co sprawdzić "domowym sposobem" bez wizyty u mechanika? Odłączałem już akumulator by skasować błędy - bez skutku. Czy może włączona klimatyzacja mieć na to wpływ? Dodam jeszcze ,że auto w trakcie jazdy na gazie potrafi zgasnąć. na benzynie wtedy nie zawsze da się odpalić. Odpala na gazie w trybie awaryjnym. Po 2-3 km po zgaszeniu silnika, już na benzynie odpala. A czasem też podczas ostrzejszego hamowania przygasa i obroty spadają do 500/min. Później obroty sztywno w okolicach 800.
Pomocy!!!
Od jakiegoś czasu mam problem z autkiem. Zauważyłem, że podczas ruszania na jedynce i też czasem potem na 2-ce silnik szarpnie raz tak, jakby zabrakło mu paliwa lub napięcia. Szarpnie i jedzie dalej już normalnie. Dodam, że przepustnicę i silnik krokowy już wyjąłem i wyczyściłem na błysk, jednak raczej to niewiele dało - przerywanie występuje jakby rzadziej i jest mniej odczuwalne. Filtr powietrza wymieniony. Jednak niepokoi mnie ta sytuacja. Świece były wymieniane jakieś 8 tys. temu a "usterka" ta pojawiła się jakieś 3 miesiące temu (2 tys. km temu). Objawy te występują i na benzynie i na gazie. Jak mechanik wymieniał mi świece to nie zauważyłem kabli tylko coś na kształt listwy zapłonowej. Gdzie jeszcze mam szukać i co sprawdzić "domowym sposobem" bez wizyty u mechanika? Odłączałem już akumulator by skasować błędy - bez skutku. Czy może włączona klimatyzacja mieć na to wpływ? Dodam jeszcze ,że auto w trakcie jazdy na gazie potrafi zgasnąć. na benzynie wtedy nie zawsze da się odpalić. Odpala na gazie w trybie awaryjnym. Po 2-3 km po zgaszeniu silnika, już na benzynie odpala. A czasem też podczas ostrzejszego hamowania przygasa i obroty spadają do 500/min. Później obroty sztywno w okolicach 800.
Pomocy!!!