Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centrala Siemens nie dzwoni przez bramkę GSM Ateus

20 May 2009 15:44 3821 34
  • Level 16  
    Witam... Pojawił sie problem z bramką GSM 2N Ateus 501101E... Przestała nagle działać, okazało się ze zresetowała się i nie miała PINu do karty sim... Po wpisaniu wszystko było niby dobrze, analogowy telefon podłączony do bramki dzwonił bez problemu... Jednak z centrala nie chce współpracowac... Podłaczałem moduł przez kartę lini miejskich zarówno w Hicom 150 jak i w Hipath i nie dzwoni... Widac na bramce ze świeci kontrolka podniesionej słuchawki/nawiązywania połączenia, ale nie dokonuje tego a w słuchawce aparatu centrali cisza, bez specyficznego wybierania numeru...
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 37  
    Jak zajmujesz linie miejską do której jest podłączona bramka?
    Kodem zajęcia konkretnej linii czy wybierasz normalnie 0 (wyjście na miasto)?
  • Level 24  
    A jak masz ustawiony sposób wybierania - zarówno w bramce jak i w centrali możesz ustawić DTMF lub puls. Jeżeli masz rożne ustawienia to centrala podniesie słuchawkę a bramka nie odbierze cyfr i efekt taki jak opisałeś
  • Level 16  
    Linie miejską zajmuje kodem zajęcia konkretnej linii (w tym przypadku 82). W centrali jest DTMF, w bramce zakładam ze domyślnie tez, choć nie mam instrukcji żeby to sprawdzić... Aparat podłączony do bramki bezproblemowo nawiązuje połączenie...
  • Level 14  
    Jeśli masz tzw. szukacz linii czyli takie proste urządzonko które szuka generatorka na kablu to zbliż go do kabla łączącego bramkę z centrala i "posłuchaj" czy idzie dtmf.
  • Level 16  
    A więc zrobiłem "nadsłuch" i nie słychać nic poza tonem generowanym przez bramke GSM po podniesieniu słuchawki... Czyżby więc centrala nie nadawała w dtmf?
  • Level 37  
    Zrób na próbę zapętlenie linia miejska (ta od bramki) i dowolny numer wewnętrzny analogowy z centrali.
    Po wybraniu kodu zajęcia linii powinieneś otrzymać sygnał z portu wewnętrznego centrali jeśli tak to wybierz jakiś numer wew. w centrali i zobacz czy się dodzwonisz.
  • Level 16  
    Po zapętleniu linii miejskiej i wybraniu kodu zajęcia linii jest sygnał z portu wewnętrznego centrali można dodzwonić sie na wew. numery. Może jednak coś nie tak z bramką :(
  • Level 37  
    Możliwe, że jednak jakieś ustawienia w bramce są istotne dla prawidłowego funkcjonowania, a po jej resecie zostały one "wyzerowane".

    Szukaj przyczyny w bramce bo centrala wydaje się pracować prawidłowo zresztą sam to sprawdziłeś.

    Pozdrawiam.
  • Level 24  
    Jeszcze jedno wex po prostu telefon i podłacz do bramki a nastepnie wybierz z niego numer w DTMF, jak nie pójdzie to ponów z dekada i będziesz miał odpowiedź
  • Level 16  
    Podłączyłem telefon... W trybie tonowym wybiera i dzwoni przez bramke, w trybie impulsowym nie dzwoni...
  • Level 11  
    A jak wybierasz numer z aparatu podłączonego do bramki? Wybierasz najpierw jakieś cyfry przed numerem, czy normalnie np. 0 696 500 xxx? Masz włączone jakieś LCR-y? Może problem jest z wybieraniem i z tym co centrala wysyła do bramki? Co widzisz na porcie w Call Monitoring w Maintenance?
  • Level 37  
    Kolega "jarkem" napisał, że zajmuje linie miejską indywidualnym kodem więc LCR nie ma tu nic do rzeczy tak samo podgląd Call Monitoring jest zbyteczny skoro po zapętleniu linii można normalnie wybierać numery.
    Co do wybierania z zerem lub bez to mam nadzieję, że kolega "jarkem" jest na tyle przytomny, że po zajęciu linii indywidualnym kodem numer wybiera dokładnie tak samo jak z telefonu podłączonego bezpośrednio do bramki.

    ps

    Już pisałem, że moim zdaniem problemem nie jest centrala.
    Może należy zmodyfikować w bramce poziomy sygnałów DTMF, czas ich nadawania, pauzy itp. tego dokładnie na odległość nie można stwierdzić.

    Pozdrawiam.
  • Level 11  
    Jack14 zgadzam się z Tobą, w sumie to bramka się zresetowała a nie centrala.
    A może to jednak kabelek?:) Raz sie już namęczyłem z aparatem ISDN zastanawiając się czemu nie działa a okazało się że Pani wymieniła sobie kabelek... Bywa różnie
    Znalazłem też w dokumentacji coś takiego:

    Telephone line interface – model for PBX external line
    Interface type 2-wire, FXS
    Connector type RJ-12, 6/2
    Off-hook AC impedance 600 Ω
    On-hook line voltage 24 V DC
    Off-hook line current Max. 30 mA
    Line loop resistance Max. 800 Ω
    Dialling tone frequency 425 Hz
    Dialling type Tone (DTMF) or pulse
    Ringing voltage 45 VRMS, 50 Hz
    Surge current 2x 10.000 A (8/20 µs)

    Telephone line interface – model for PBX internal line (extension)
    Interface type 2-wire, FXO
    Connector type RJ-12, 6/2
    On-hook quiescent current Max. 100 µA @ 60 V
    Off-hook line current 10–65 mA
    Off-hook line voltage typ. 4 V @ 30 mA
    Dialling tone frequency 425 Hz
    Dialling type Tone (DTMF) or pulse
    Ringing voltage min. 20 VRMS, 25–50 Hz
    Ringing impedance 4–10 kΩ @ 50 Hz
    Surge current 2x 10.000 A (8/20 µs)

    Nie znam tej bramki i nie wiem czy te modele można zmieniać gdzieś w bramce?
  • Level 11  
    radekkorsak wrote:
    Jack14 zgadzam się z Tobą, w sumie to bramka się zresetowała a nie centrala.
    A może to jednak kabelek?:) Raz sie już namęczyłem z aparatem ISDN zastanawiając się czemu nie działa a okazało się że Pani wymieniła sobie kabelek... Bywa różnie
    Znalazłem też w dokumentacji coś takiego:

    Telephone line interface – model for PBX external line
    Interface type 2-wire, FXS
    Connector type RJ-12, 6/2
    Off-hook AC impedance 600 Ω
    On-hook line voltage 24 V DC
    Off-hook line current Max. 30 mA
    Line loop resistance Max. 800 Ω
    Dialling tone frequency 425 Hz
    Dialling type Tone (DTMF) or pulse
    Ringing voltage 45 VRMS, 50 Hz
    Surge current 2x 10.000 A (8/20 µs)


    To jest specyfikacja modeli FXS jak np. 501101E

    Quote:

    Telephone line interface – model for PBX internal line (extension)
    Interface type 2-wire, FXO
    Connector type RJ-12, 6/2
    On-hook quiescent current Max. 100 µA @ 60 V
    Off-hook line current 10–65 mA
    Off-hook line voltage typ. 4 V @ 30 mA
    Dialling tone frequency 425 Hz
    Dialling type Tone (DTMF) or pulse
    Ringing voltage min. 20 VRMS, 25–50 Hz
    Ringing impedance 4–10 kΩ @ 50 Hz
    Surge current 2x 10.000 A (8/20 µs)

    Nie znam tej bramki i nie wiem czy te modele można zmieniać gdzieś w bramce?


    A to specyfikacja modeli FXO jak np 501061E

    Podepnij równolegle do centrali telefon i bramkę. Po zajęciu łącza przez centralę podnieś słuchawkę tego zrównoleglonego telefonu i wybierz numer. Jak zadziała to sprawdź w dokumentacji centrali dlaczego centrala nie chce wysyłąć DTMF na tę linię - pewnie jakaś kontrola parametrów łącza, albo cuś. To jest dość stary sprzęt i może dawać za niskie napięcie na linii.
  • Level 16  
    Podpiąłem telefon i bramkę równolegle... Zajmuje linię z aparatu systemowego, podnoszą słuchawkę od aparatu podłączonego do bramki i bez problemu mogę wybrać numer i zrealizować połączenie... Zastanawia mnie, że po wpisaniu numeru na telefonie systemowym jest cisza przez jakiś czas a potem komunikat "Brak uprawnień"?
  • Level 24  
    Zobacz w COS czy dla tej lini nie masz ograniczeń - np półuprawnienia lub jakąś listę.
    Dla danego COS ustaw po prostu dla tej lini pełne uprawnienia i wtedy sprawdzaj
  • Level 16  
    Linia ma pełne uprawnienia, żadnych list ograniczeń... Zrobie reset centrali, zobaczymy, ale przypadek beznadziejny...
    Zresetowałem centrale i to samo, centrala nie dzwoni przez bramke... Zostaje mi tylko bramka... Mam manuala do niej, ale nie wiem co aktywować ewentualnie...
    Zmierzyłem jeszcze napięcie wychodzące z bramki, 24V... Chyba za mało, bo normalnie 48V i jak zapętlę miejską z wewnętrzną to słychać sygnał linii... Wiec moze jednak tu tkwi problem - za małe nap. linii...

    Założyłem, że nap. za niskie i ominąłem stabilizator 24V w bramce, jest teraz 36V i nadal nie potrafi wybrać centrala... :(
  • Level 11  
    Może się mylę, ale wydaje mi sie, że jak byś miał pełne uprawnienia to nie zobaczyłbyś komunikatu BRAK UPRAWNIEŃ, w przypadku nie działającej bramki miał byś komunikat NIEMOŻLIWE.
  • Level 16  
    Jest "czysta" centrala po resecie, pełne upawnienia na linie... Losowo pojawia się komunikat teraz "Niekompletny" lub "Czasowo zajęta", choć cześciej ten pierwszy. Na bramce GSM pulsującą kontrolkę odpowiadającą za realizację połaczenia...
  • Level 10  
    Hej,
    Proponuję ustawić LCR i tryb wybierania przez bramkę na "BLOKOWY".
    Powinno pomóc.
    Pozdrawiam
  • Level 16  
    Nie działa... Chyba, że LCR i plan wybierania źle ustawiłem...
  • Level 37  
    Kolego "jarkem" obawiam się, że ten problem po prostu Ciebie przerasta.
    Dla osoby zajmującej się centralkami, telefonami profesjonalnie to ustalenie przyczyny będąc osobiście na miejscu dlaczego nie chce działać tak jak powinno to max kwadrans.
    Męczysz się z tym problemem już tyle czasu czytasz kolejne nie zawsze słuszne porady, które potem starasz się wprowadzić w życie i nic z tego nie wychodzi.
    Do kolegi "altel_by" dlaczego starasz się przekonać kolegę pytającego do ustawiania LCR w centrali?
    Jak pisał "jarkem" centrala jest po resecie (mam tylko nadzieję, że "twardym") ustawianie w tym wypadku tablic LCR może jedynie zaszkodzić, a nie pomóc w ustaleniu gdzie jest problem bo dodatkowo w "grę" wchodzi czy prawidłowo ustawiono parametry LCR.
    Już pisałem jak zrobić test (nawet przed resetem centrali) aby pominąć działanie LCR. Prosiłem Ciebie o przeprowadzenie takiego testu(zapętlenie linii miejskiej z wewnętrzną linią centrali).
    Po wybraniu kodu zajęcia linii (standardowo od 7800 do 78XX ty napisałeś że w twoim wypadku jest to 82 i mam nadzieję, że nie jest to numer grupy linii miejskich (standardowo 0 i od 80 do 8X) następnie próba połączenia się z innym numerem wew. (napisałeś, że tak działa prawidłowo).
    Kolejne porady kolegów z prośbą o podłączenie równolegle zwykłego telefonu w tor linii było jak najbardziej trafne i nawet zacząłeś coś o tym pisać (dość nie jasno zresztą) po czym przyczepiłeś się do czegoś innego.

    Dlatego jeśli oczekujesz od nas pomocy to zastosuj się do tego co napisałem lub po prostu wezwij serwis.

    Jeszcze raz:
    - z telefonu systemowego podłączonego do pierwszego portu w centrali wybierz indywidualny kod zajęcia linii (po twardym resecie jak pisałem wyżej jest to wartość 78XX) powinieneś usłyszeć sygnał ciągły generowany przez bramkę
    - wykonać połączenie na telefon GSM w sposób identyczny jak robiłeś to z telefonu podłączonego bezpośrednio do bramki czyli albo z zerem albo bez 0505xxx , 505XX
    - jeśli nie udaje się nawiązać połączenia to powtórz czynność od początku z tym, że po usłyszeniu sygnału bramki dodatkowo podnieś słuchawkę telefonu podłączonego równolegle.Wybierając cyfry na aparacie systemowym jednocześnie nasłuchuj w drugiej czy pojawia się sygnał DTMF.
    Zwróć uwagę na jego czas trwania, ton i spróbuj porównać czym różni się od tego wybieranego na dodatkowym telefonie.

    ps
    Napisz, którą centrale wyrestetowałeś i używasz do testów bo pisałeś o HiPath, HiCom?

    Pozdrawiam.
  • Level 16  
    OK, dzięki za te słowa... Zapominam o LCR, wiem że to nie ma zanczenia w tym przypadku... Testuje obecnie na Hicomie 150... Zastosowałem się do Twoich rad, ale po wybraniu kodu zajęcia lini NIE słyszę sygnału generowanego przez bramkę... Jedynie kontrolka pulsuje na bramce... Nic pozatym...
  • Level 37  
    Czy wybierasz prawidłowy kod zajęcia linii? (zresztą jak "lampka" mruga" to nie powinienem pytać).
    Czy tak samo (brak sygnału z bramki) jest na telefonie podłączonym bezpośrednio do bramki?

    Nie ma w Siemensie kart analogowych jedno portowych może zamień na drugie (tak na próbe) ale w pierwszej kolejności odpowiedz na zadane pytanie.

    I jaki wybierasz kod zajęcia linii?

    KDS na priva mile widziany.
  • Level 16  
    Jack14 wrote:
    Czy wybierasz prawidłowy kod zajęcia linii? (zresztą jak "lampka" mruga" to nie powinienem pytać).


    W moim przypadku jest to 7801...

    Jack14 wrote:
    Czy tak samo (brak sygnału z bramki) jest na telefonie podłączonym bezpośrednio do bramki?


    Nie, po podłączeniu telefonu do bramki jest sygnał z bramki - specyficzny (nie ciągły) dla tego modelu Ateusa.

    Jack14 wrote:
    Nie ma w Siemensie kart analogowych jedno portowych może zamień na drugie (tak na próbe) ale w pierwszej kolejności odpowiedz na zadane pytanie.


    Zamieniałem wejścia na portach kart analogowych... To samo... KDSa podeśle jutro...
  • Level 24  
    Jeżeli zmieniałes porty na karcie miejskiej tak jak sugerował Jack14 to czy sprawdziłęś wszystkie porty (oczywiście jeżeli jest to karta 4 portowa a nie 2). Jeżeli na wszystkich brak sygnału po zajęciu portu (tu rozumiem, że dla pierwszego portu wybierałęść 7801, drugiego 7802 i tak dalej - to dotyczy Hicom150 bo w HiPath numeracja jest od 7805 dla pierwszego portu analogowego 7801 do 7804 zarezerwowane sa dla kanałów S0 na płycie głownej)
    Jeżeli dlka wszystkich portów ni ema sygnału to może jest uwalona cała karta co się bardzo rzadko ale zdarza - to tylko elektronika.
    Aoże jest problem z backplanem .
  • Level 16  
    Karta musi być sprawna skoro po zapetleniu linii miejskiej z linia wew. jest sygnał...
    bulba1 wrote:
    A może jest problem z backplanem .

    A cóż to takiego?
  • Level 25  
    Jack, Jarkem, i pewnie o ten specyficzny sygnał tu chodzi.
    Nie znam Siemensa, ale czytam to, co piszecie. Na dokładkę Jarkem pisze, że jest on przerywany (pewnie jest kontrola, tylko czy można ją wyłączyć )
    Pozdro.