Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes A 160 1.7 CDI - problem ze światłami

21 May 2009 08:44 2588 3
  • Level 35  
    Witam

    Jadąc nocą zwróciłem uwagę że przygasają światła, witać to i w dzień ale wcześniej zapewne nie zwracałem na to uwagi.
    Wygląda to tak jak by auto miało czkawkę :)
    Na wolnych czuć też że obroty spadają, choć podczas normalnej jazdy nie zauważyłem tego efektu.

    Byłem na warsztacie i pierwsza diagnoza to alternator, choć po sprawdzeniu ładowania diagnoza okazała się błędna.

    Sam się bliżej przyjrzałem autu i trudno powiedzieć czy problem jest po stronie mechaniki czy elektroniki. Problemów jest jeszcze więcej a światła wydają się tylko wierzchołkiem :)
    - czasami sama załącza się tylna wycieraczka (szczególnie rano zaraz po wejściu do samochodu przed odpaleniem).
    - przednia wycieraczka czasami nie działa na przerywanym biegu (chodzi normalnie, za chwile praca ciągła, a po chwili wszystko wraca do normy).
    - podczas czkawki słychać jak by załączanie przekaźników po lewej stronie w okolicach sterownika ABS+ESP. Przejrzałem tam wszystko i nie mogę zlokalizować co jest przyczyną charakterystycznego tykania. To nie są przekaźniki.
    - podczas czkawki słychać jak załącza się pompa wspomagania.

    Nadmienię iż auto normalnie pali, z mocą nie ma problemów oraz spalanie w normie (ok 5,5l/100km).

    Problemy chyba są dwa jeden ten od czkawki drugi z sterownikiem wycieraczki.
    Może ktoś poleci dobrego specjalistę w okolicy szczecina do którego mógłbym podjechać i przyjrzał by się autu bliżej :?:
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się

  • Level 34  
    Ja bym zaczął od gruntownego sprawdzenia wszystkich mas przykręcanych do karoserii.
  • Level 10  
    ja miałem podobnie, lecz u mnie był akumulator do wymiany, nie trzymał prądu, lecz siłe na odpalenie miał. Mase proponuje również sprawdzic dokładnie.
  • Level 10  
    Moim zdaniem problem tkwi w pompie wspomagania .Mialem takie same obiawy i okazalo sie ze cala elektronika pompy byla mocno zalana woda ,az wystapila korozjia .Dochodzilo nawet do tego ze po wylaczeniu zaplonu i zamknieciu samochodu pompa sama sie wlaczala.Wstepuja wtedy duze skoki pradu stad przygasanie swiatel i obciazenia alternatora,isilnika.