Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z logowaniem VoIP (Router D-Link DSL-2640B)Neostrada

21 Maj 2009 14:53 3839 2
  • Poziom 2  
    Witam!
    Mam problem z ponownym logowaniem bramki VoIP Linksys PAP2T (jak również karty VoIP, zainstalowanej w centrali telefonicznej).
    Problem pojawia się podczas gdy router (z modemem ADSL) otrzymuje nowy publiczny adres IP od dostawcy Internetu (TPSA - Neostrada 2Mb). Internet działa bez problemu, natomiast ani bramka Linksys'a, ani karta VoIP centrali nie logują się do serwerów SIP(?). Karta centrali jest zarejestrowana u innego dostawcy usług głosowych niż bramka, więc wina nie leży po stronie dostawców. Nadmieniam, że sprawdzone zostały kable połączeniowe LAN (wymienione 3 różne), karty: LAN i VoIP centrali również są sprawdzone.

    Problem zaistniał mniej więcej od początku kwietnia br., kiedy to wymieniłem router Microcom jakiśtam na D-Link DSL-2640B. Wydaje się, że problem tkwi w konfiguracji tego drugiego, bo wcześniej było dobrze (tylko bez QoS, którego Microcom nie posiada).

    Czy któryś z bardziej doświadczonych (ode mnie) forumowiczów miałby jakieś sugestie co do tego problemu?

    Czy za takie zachowanie może odpowiadać opcja IPSEC(VPN Pass Through) w ustawieniach QoS? A może "Multicast Streams"?
    Proszę o jakąś pomoc.

    Pomocy typu: zmień Neostradę na Internet DSL (czyli na stały IP), nie oczekuję ;), bo na razie korzystam z promocji Neo...

    Dziękuję i pozdrawiam!
    Orkan

    Dziś (22.05.2009r.) minęło 24 godziny od czasu zamiany nowego routera na stary i TPSA zmieniła adresy IP, a VoIPy nadal działają (bez problemu się zalogowały do sieci). Teraz to na 100% wina routera D-Link lub jego ustawień (raczej?).

    Nie krępujcie się, dajcie znać jeśli ktoś wie co z nowym routerem zrobić w ustawieniach aby działało jak przy starym (na razie oprócz wymiany jego samego).

    Pozdrawiam!

    Nie wszyscy na raz, po kolei ;)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podaj jaką masz wpisaną wartość "Register Expires" na bramce VoIP.
  • Poziom 2  
    Witam!
    Wartość R.E. to 3600 (zalecana przez dostawcę usług głosowych).
    Miałem już w poniedziałek sygnały, żeby zmniejszyć tą wartość dla prób, do kilkudziesięciu (może mniej). I sprawdzić. Nie miałem okazji jeszcze tego zrobić (na razie jadę na starym routerze), może jeszcze do końca tygodnia przetestuję tą zmianę na nowym.
    Gorzej, że w ustawieniach centrali tel. nie ma takiej opcji, a co za tym idzie, możliwości zmiany tego parametru. Bo wolałbym wykorzystać już zainstalowane w centrali karty VoIP... Za bramkę trzebaby dodatkowo zapłacić.

    Pozdrawiam!


    29.05.2009r.
    Od dwóch dni mam z powrotem założony router D-Link ale z wymienionym firmware'm. Porty przekierowane jak były, a może i coś więcej, tego nie wiem. W każdyn razie zmiany adresów IP nie mają już wpływu na logowanie bramki, czy też karty VoIP. Wszystko działa dobrze, tak jak przy starym routerze, a nawet lepiej ;), bo jest QoS.

    Myślę, że tamat możemy zamknąć.
    Dzięki wszystkim za chęci i pomoc!
    Pozdrawiam!