Już wyjaśniam opcję z gałką CUT/BOOST , nie chodzi mi o zwykły korektor graficzny lecz korektor parametryczny (Parametric Equalizer).
Można próbować usuwać sprzężenia ale dobrym korektorem tercjowym tzn. takim który ma 31 suwaków.Korektor graficzny(tercjowy) ma na stałe ustawione częstotliwości i dobroć filtrów. Regulowane jest tylko tłumienie ( CUT) lub podbicie ( BOOST ) danej częstotliwości odpowiednim suwakiem.Całe pasmo akustyczne podzielone jest na 10 częstotliwości ( suwaków) , jest to korektor oktawowy ( kolejne częstotliwości są od siebie oddalone o oktawę ), lub 15 "suwaków" ( różnica wynosi 2/3 oktawy) oraz wspomniany korektor tercjowy w którym różnica wynosi 1/3 oktawy. Im więcej suwaków, tym większa jest dobroć filtrów ,tzn. węższe pasmo przenoszenia danego filtra. w ten sposób można dokładniej podbić lub stłumić żądaną częstotliwość.
Trochę inaczej jest w przypadku korektora parametrycznego.Oprócz regulowanego tłumienia i podbicia można wybrać częstotliwość filtra oraz dobroć (parametry). Całe pasmo podzielone na kilka pasm w których strojona jest częstotliwość środkowa filtra . W każdym paśmie można wybrać dobroć oraz stłumić lub pobić wybraną częstotliwość . W przypadku gdy gałkę CUT/BOOST ustawimy w pozycji CUT , to mamy doczynienia z filtrem NOTCH.Takie filtry są stosowane W niektórych wzmacniaczach do akustyków oraz eliminatorach sprzężeń.
I to też jest pewien sposób walki ze sprzężeniami. Urządzenia są dostępne jako moduły do wbudowania we wzmacniacz np.:http://www.elmuz.com.pl/sklep/index.php?p502,fbe-100
lub gotowe urządzenie np. :http://www.elmuz.com.pl/sklep/index.php?p140,ds-212a.
Jest to zespół automatycznie strojonych filtrów NOTCH zrealizowanych na procesorze DSP . Urządzenie posiada kilka filtrów , które zatrzaskują się po wykryciu sprzężenia i kilka , które cały czas śledzą , czy nie pojawia się sprzężenie . Ale jest jedno ale,..... w przypadku ,gdy układ znajdzie kilka leżących obok siebie sprzęgających częstotliwości i je wytnie , no to zrobi się dziura w paśmie , a to znacząco zmieni brzmienie instrumentu.
"Ale piec akustyczny nieda tego efektu one nie posiadaja Distortion."
Zgadzam się. Efekty typu Distortion są niejako przypisane do wzmacniaczy tylko GITAROWYCH!. Oczywiście można je stosować do innych instrumentów , ale już jako urządzenie zewnętrzne odpowiedniego wzmacniacza . Konstrukcja wzmacniacza do akustyków jest odpowiednio dobrana do charakteru instrumentu oraz zamontowanych przetworników.
Najważniejsze jest odpowiednie umiejscowienie przetworników na instrumencie , ustawienie wzmacniacza ( GAIN , EQ , VOLUME itp.) oraz usytuowanie instrumentu względem głośnika , kolumny głośnikowej , a dopiero potem można bawić się z różnymi efektami.
Życzę powodzenia
Można próbować usuwać sprzężenia ale dobrym korektorem tercjowym tzn. takim który ma 31 suwaków.Korektor graficzny(tercjowy) ma na stałe ustawione częstotliwości i dobroć filtrów. Regulowane jest tylko tłumienie ( CUT) lub podbicie ( BOOST ) danej częstotliwości odpowiednim suwakiem.Całe pasmo akustyczne podzielone jest na 10 częstotliwości ( suwaków) , jest to korektor oktawowy ( kolejne częstotliwości są od siebie oddalone o oktawę ), lub 15 "suwaków" ( różnica wynosi 2/3 oktawy) oraz wspomniany korektor tercjowy w którym różnica wynosi 1/3 oktawy. Im więcej suwaków, tym większa jest dobroć filtrów ,tzn. węższe pasmo przenoszenia danego filtra. w ten sposób można dokładniej podbić lub stłumić żądaną częstotliwość.
Trochę inaczej jest w przypadku korektora parametrycznego.Oprócz regulowanego tłumienia i podbicia można wybrać częstotliwość filtra oraz dobroć (parametry). Całe pasmo podzielone na kilka pasm w których strojona jest częstotliwość środkowa filtra . W każdym paśmie można wybrać dobroć oraz stłumić lub pobić wybraną częstotliwość . W przypadku gdy gałkę CUT/BOOST ustawimy w pozycji CUT , to mamy doczynienia z filtrem NOTCH.Takie filtry są stosowane W niektórych wzmacniaczach do akustyków oraz eliminatorach sprzężeń.
I to też jest pewien sposób walki ze sprzężeniami. Urządzenia są dostępne jako moduły do wbudowania we wzmacniacz np.:http://www.elmuz.com.pl/sklep/index.php?p502,fbe-100
lub gotowe urządzenie np. :http://www.elmuz.com.pl/sklep/index.php?p140,ds-212a.
Jest to zespół automatycznie strojonych filtrów NOTCH zrealizowanych na procesorze DSP . Urządzenie posiada kilka filtrów , które zatrzaskują się po wykryciu sprzężenia i kilka , które cały czas śledzą , czy nie pojawia się sprzężenie . Ale jest jedno ale,..... w przypadku ,gdy układ znajdzie kilka leżących obok siebie sprzęgających częstotliwości i je wytnie , no to zrobi się dziura w paśmie , a to znacząco zmieni brzmienie instrumentu.
"Ale piec akustyczny nieda tego efektu one nie posiadaja Distortion."
Zgadzam się. Efekty typu Distortion są niejako przypisane do wzmacniaczy tylko GITAROWYCH!. Oczywiście można je stosować do innych instrumentów , ale już jako urządzenie zewnętrzne odpowiedniego wzmacniacza . Konstrukcja wzmacniacza do akustyków jest odpowiednio dobrana do charakteru instrumentu oraz zamontowanych przetworników.
Najważniejsze jest odpowiednie umiejscowienie przetworników na instrumencie , ustawienie wzmacniacza ( GAIN , EQ , VOLUME itp.) oraz usytuowanie instrumentu względem głośnika , kolumny głośnikowej , a dopiero potem można bawić się z różnymi efektami.
Życzę powodzenia