Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra 2.0 DTI czy to padnięta uszczelka? A może coś innego

klazon 22 May 2009 08:23 4958 4
  • #1
    klazon
    Level 10  
    Witam
    2 tygodnie temu kupiłem autko Vectra B 2.0DTI
    Od kilku dni walczę ze znikającym płynem chłodniczym.
    Na dzień dzisiejszy wiem, że płyn wywalany jest tylko i wyłącznie przez zbiorniczek wyrównawczy- brak innych wycieków w układzie chłodzenia. Jak jeżdżę po mieście spokojnie to ubytek prawie niezauważalny, ale jak trochę go pogonie to zauważyłem, że wokół zbiorniczka mokro i poziom płynu radykalnie spada. Po przejechaniu tak dynamicznie trasy około 60km muszę dolać około 1 litr płynu.
    Na pierwszy rzut oka to uszczelka, ale dziwne jest to, że ani płynu w oleju i odwrotnie brak oleju w płynie. Spaliny są suche nic nie dymi.
    Czy możliwe jest tak "delikatne" uszkodzenie uszczelki, że dopiero jak jest mocno obciążony to wali spalinami w ukałd chłodzenia? Z temperaturą silnika też nie ma jakiś dziwnych historii.

    Co jeszcze mógłbym sprawdzić?

    Czy jest jakaś różnica w objawach pękniętej głowicy, a uszkodzonej uszczelki?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    koand19
    Level 14  
    A węże z płynem chlodniczym nie twardnieją za mocno?Jak tak to znaczyłoby,że są delikatne przedmuchy spod uszczelki głowicy :-(
    Miałem podobne objawy w vw 1,9td okazalo się,że jest delikatny przedmuch spod uszczelki,wymiana pomogła.Druga sprawa to może być cieknąca nagrzewnica warto sprawdzić pod dywanikami.
  • #3
    Robewit
    Level 26  
    Różnicy w objawach nie ma, żeby stwierdzić cz to uszczelka, czy głowica. Obawiam się, że pozostaje tylko demontaż głowicy i dokładne oględziny jej i uszczelki. Jest możliwe, że to tylko uszczelka wymaga wymiany, ale może być "skrzywiona", lub pęknięta głowica. To co teraz napiszę to nie fachowy sposób, ale możesz spróbować jeszcze dokręcić głowicę i jeśli objawy ustąpią to przynajmniej można obstawiać na uszczelkę, którą i tak wypadałoby wymienić. Po za tym teraz chyba wiadomo dlaczego autko było na sprzedaż.
  • #4
    klazon
    Level 10  
    Nagrzewnica prawdopodobnie w porządku. W kabinie sucho.
    Co do węży to robią się twarde, ale to określenie twarde jest mało precyzyjne - powiedzmy są twarde jak butelka średniogazowanego napoju.

    Autko z Niemiec - zapewne kosmiczny koszt naprawy tam.
    Po za tym super stan, aż byłem zdziwiony że wyrwałem taki eglemplarz (a tu lipa)
    http://www.allegro.pl/item608889605_vectra_2_0_dti_xenon_sport_z_niemiec.html
  • #5
    klazon
    Level 10  
    Podjąłem decyzję.
    Zwalam głowicę i licze na to , że to tylko uszczelka.

    Dam znać jak się skończyło.