Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes ACTROS 1840 1999r. KOD BŁĘDU NR 1 4043

22 Maj 2009 09:55 7424 11
  • Poziom 14  
    Jak w temacie, wyskakuje mi kod NR 1 4043.
    Bardzo proszę, napiszcie mi czego dotyczy ten błąd.


    Pozdrawiam,
    Rafał.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Spec od Mercedesów
    NR 4043 - błędna oporność cewki czujnika położenia osi napędzanej strona lewa.
    Nie napisałeś który to Actros - w produkcji jest już czwarty (wliczając modyfikacje) i niektóre kody są inne.
    Ale to już Twoja strata jak nie będzie pasować...
  • Poziom 14  
    Nie wiem który to, napisałem że to rocznik 1999, z tymi lampami razem z kierunkowskazami żółtymi.

    Czujnik sprawdziłem i chyba jest wadliwy, bo jak wyjąłem wtyczkę od niego to był ten sam błąd cały czas, a jak wyjąłem wtycszkę z drugiego koła to się pojawił tez NR 4040 bodajże.


    Ale jak jeżdżę nim to pojawia mi się jeszcze jeden błąd BS 4145, co to jest?


    Macie namiar może gdzie taki czujnik można kupić, najlepiej przez internet.

    Bardzo dziękuje i proszę o odpowiedź.
  • Poziom 14  
    Witam, jest to pierwsza wersja ACTROSa, MP1, z tym małym wyświetlaczem od komputera.

    Kupiłem nowy czujnik ECAS od lewego koła, zamontowałem go i błąd nadal jest.
    Oczywiście próbowałem kasować błąd, tzn. po parkrotnym naciśnięciu przycisku SYSTEM i pojawiniu się na wyś. owego błędu wciskam i trzymam RESET i QUIT i resetuje się ale po chwili wraca.

    Myślałem już że może jest przerwa w tym przewodzie co idzie do tego czujnika ale gdy zwarłem oba bieguny we wtyczce to pojawił się inny błąd, to znaczy że przejście jest.

    Miałem tylko wątpliwości co do zamontowania tego czujnika bo są tam 4 możliwości załorzenie tej dzwigni, ale próbowałem we wszystkich czterech pozycjach, za każdym razem kasowłem błąd i nic.

    Może da się sprawdzić to za pomocą zadanej oporności na tej wtyczce, bo może oba te czujniki sa wadliwe?

    BARDZO PROSZĘ O POMOC!

    W załączniku zdjęcie tego czujnika:

    Mercedes ACTROS 1840 1999r. KOD BŁĘDU NR 1 4043
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Witam.
    Jeßt to czujnik indukcyjny o opornoci cewki okolo 120Ω. Typowy zakres pracy ok. 90° (od ok. 20jednostek do 220-240jednostek).
    Opis zasady dzialania Na stronach Wabco® Pokrótce: czujnik na skutek zmiany impedancji zmienia dlugość impulsu próbkujcego. Jeśli chodzi o ścisłość to maksymalna różnica między czujnikami wynosi 3 jednostki, inaczej zawsze jaka poduszka bedzie pusta. Nie potrzeba miernika ani oscyloskopu do zmierzenia czujnikow, wystarczy odczyt jednostek MW w tymże panelu w systemie NR. Fachowo powinno się wymienić 2 czujniki i ewentualnie piny w kostkach; no ale czujnik tyle kosztuje a stary jest dobry itd....... :D
  • Poziom 14  
    No dobrze serwis_gh, ale ja potrzebuje praktycznych porad co mam zrobić żeby skasować ten błąd, ewentualnie wykluczyć ten czujnik.

    Czy sugerujesz żebym wymienił też drugi?
    Co mogę na tym etapie zrobić, bez żadnego interfejsu do mercedesa, bo nie mam takiego?


    Pozdrawaiam.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Kodów usterek nie trzeba aż tak pilnie kasować. Jeśli wszystko "gra" układ pracuje normalnie. Po kodzie usterki brak jest małej literki a.
    Obwód który zgłasza usterkę nie składa się tylko z czujnika ale i przewodów i kostek połączeniowych. Należy dokładnie sprawdzić piny na czujniku. Mierzone z przodu kabiny na kostce X5.3 L-14 pin, P-15 pin, masa tylnych czujników-16 pin.
    Wyłączanie czujników możliwe jest tylko komputerem Wabco.
    :idea: Dla potomnych jeśli chodzi o Wabco, to wpisuje się numer sterownika na stronie Wabco Inform i tam znajdziesz odpowiednie informacje w zakładce materiały drukowane.
  • Poziom 2  
    Witam
    Ja z kolei mam prośbę o rozszyfrowanie takiego kodu błędu do mercedesa actrosa 1835L z 1999 roku, nr VIN: WDB9500461K379856

    NR 1 4040
  • Spec od Mercedesów
    Na szczegółowe pytania przyjemnie się odpowiada:
    - 4040: czujnik położenia osi napędzanej z lewej strony - przerwa.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Czujnik położenia na osi napędowej z lewej strony
  • Poziom 2  
    Bardzo dziękuję, zatem zaczynam od sprawdzenia kabelków, konektorków itp?

    Korzystając jeszcze z wiedzy i uprzejmości Waszej, nadal drążę temat mercedesa actrosa 1835L z 1999 roku, nr VIN: WDB9500461K379856.
    Domyślam się mgliście, że to układ paliwowy, ale proszę o bardziej szczerą prawdę :)

    kod:
    INS 0 0508
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Usterka dotyczy czujnika paliwa - tego co jest w zbiorniku paliwa i mierzy ilość i pokazuje na desce. Ten czujnik ma przerwę sam w sobie, lub w przewodach łączących go, bądź przewód ten może zwierać się z +.
    Sam czujnik ma dwa piny między którymi jest oporność w przedziale 80Ω do 350Ω w zależności od ilości paliwa.
    Usterka nie ma wpływu na pracę silnika.