Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

spawarka z trafa wn

09 Maj 2004 15:15 2915 8
  • Poziom 25  
    gdzieś kiedyś wyczytałem że można zrobić spawarkę z trafa wn od tv Rubin - może to była konkretna bzdura a może faktycznie można - jeśli tak to proszę o wasze opinie na ten temat ewentualnie jakiś schemat takiej spawarki?!
  • Specjalista - spawarki
    prawdziwa bzdura
    na trafo WN z telewizora można jedynie zbudować jonizator do spawarki TIG ewentualnie pokusić się o budowę inwertorowego układu do grawerowania (nie ten poziom mocy nawet przy zwiększonej częstotliwości)
  • Poziom 11  
    witam
    o tym pomysle juz slyszalem i szkoda ze to bzdura

    moze ktorys z kolegow poradzilby z czego mozna zrobic prosta spawarke(wykorzystujac jak najtansze podzespoly)

    chociaz jakies wskazowki ew.schemat

    pozdrawiam
  • Poziom 11  
    witam

    ale prad ktorym sie spawa powinien byc chyba staly wiec do tego jakis prostowniek...

    a mozna z kads zorganizowac takie trafo? ew koszt?
    pozdrawiam
  • Poziom 24  
    To nie bzdura, ale fakt z tym że do wykonania spawarki wykorzystywano trafo sieciowe OTVC RUBIN a nie trafo WN.
    Usuwano wszystkie uzwojenia wtórne i w to miejsce odpowienio grubym drutem nawijano uzwojenie służące do poboru prądu podczas spawania.
    Wydajność takiej spawarki była niewielka ale pozwalała spawać najcieńszą elektrodą.
    A wszystko to działo się za czasów ciężkiej komuny. /70-90r./
  • Poziom 31  
    to nie do końca może być bzdura bo widziałem spawarkę 140A i trafo miała zrobione na 2 rdzeniach jakby z transfprmatorów WN ze starych TV
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    gkxyz napisał:
    to nie do końca może być bzdura bo widziałem spawarkę 140A i trafo miała zrobione na 2 rdzeniach jakby z transfprmatorów WN ze starych TV


    Rewelacja :!:
    Chyba rodem z programu M. Trojanowskiego "Nie do wiary"
    To po co robić ciężke spawarki, po co ładować w nie tyle miedzi :?:
    Trudno powiedzieć coś na podstawie tej fotki, ale to bardziej wygląda na zabawkę.
  • Specjalista - spawarki
    niech ktoś zamknie temat bo zaczyna iść w kierunku perpetum mobile