Witam ponownie , te linki, które zamieściłem są przykładami .Wszystkie typy alternatorów są w sieci, wystarczy poszukać. Zanim wyjmiesz alternator sprawdź pasek i "masy".
(jspr: Przy okazji, uważam ze miernik nie wystarczy. Bo np. jak sprawdzić czy alternator działa pod obciążeniem?) To proste ,odpalasz auto podpinasz amperomierz i woltomierz .Obciążenie ? ,włącz światła dmuchawę grzanie szyby itd.(jspr: Jeżeli chodzi o sprawdzenie miernikiem, to po za diodami prostowniczymi do niczego się nie przyda. Chcąc sprawdzić regulator albo montujemy go w alternatorze i sprawdzamy na stacji pomiarowej, albo używamy do tego celu specjalistycznych przyrządów)Mylisz się ,przyjrzyj się schematom regulatorów. Miernik ,zasilacz i odbiornik(np. żarówa).
Najczęściej w starych alternatorach istnieje konieczność sprawdzenia stanu izolacji (produkcji KDL obowiązkowo) , żeby ułatwić sprawdzenie można lekko spryskać wodą sprawdzane elementy indukcyjne.( Alternatory nie pracują w warunkach laboratoryjnych.)
Powodzenia.