Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 740 E38 lokalizacja przekaźnika (sterownika) rozrusznika

22 Maj 2009 18:42 10821 21
  • Poziom 9  
    Witam

    Mam prośbę, czy może ktoś wie w którym miejscu w BMW E38 740 umiejscowiony jest przekaźnik rozrusznika Question
    najprawdopodobniej ma zawęglone styki. Rozrusznik jest na 100% sprawny (wymieniony elektromagnes, szczotki i tulejki) ze stacyjki prąd wychodzi zawsze a pomimo to jak jest zimny to kręci i zapala bez problemu jak się zagrzeje to po przekręceniu kluczyka nie słychać nic, kontrolki się palą normalnie ale rozrusznik nie reaguje, gdy podłączy mu się prąd bezpośrednio do rozrusznika (tam gdzie ma dochodzić impuls ze stacyjki) zakręci i zapala bez problemu...

    bardzo proszę o pomoc bo nie wiem jak rozgryźć ten problem

    pozdrawiam wojtek
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    A w jakim stanie masz akumulator? To, że połączysz rozrusznik bezpośrednio z akumulatora i zapala to norma nawet na słabym akumulatorze, bo pomijasz wszystkie połączenia po drodze.

    Kostka przy stacyjce może być już zużyta i nie zawsze poda prąd do cewki rozrusznika.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Uważasz ,że kostka stacyjki,podczas pracy silnika , nagrzewa się?
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    dzien dobry
    proponuję jeszcze sprawdzic czy gdy na ciepłym nie chce zapalic to do rozrusznika dochodzi impuls ze (stacyjki) to znaczy na cienki przewód przy automacie rozrusznika. jesli dochodzi to uszkodzenie jest w rozruszniku jesli nie to trzeba szukac dalej.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    witam

    akumulator (110 ah) nie jest pierwszej młodości ale w zimie nie miałem najmniejszych problemów, nawet przy dużych mrozach, stacyjka :?: nie zwróciłem na to uwagi czy się grzeje czy nie, rozrusznik jest sprawny na stówę.... ale co to jest EWS :?:

    wielkie dzięki za zainteresowanie moim problemem

    pozdrawiam wojtek..
  • Poziom 9  
    aaa ... no właśnie, ale gdyby to był immobilizer to czy mógł bym zapalić go np. na popych lub gdy do cienkiego kabla w rozruszniku podłączę (+) :?: czy imo... odłącza tylko rozrusznik ?? czy jeszcze coś poza tym :?: :?:

    wielkie dzięki za propozycje...

    pozdro wojtek...

    Dodano po 10 [minuty]:

    Panie Januszu, właśnie na ciepłym silniku również dochodzi prąd ale w momencie gdy nie zapala jest tam jakieś 9. 9,5 V ale mam tam przykręcony luźny przewód i jak nie działa ze stacyjki to podnoszę machę do góry i dotykam akumulatora, wtedy zapala do strzału ...

    bardzo dziękuję za nową myśl...

    pozdro wojtek...
  • Poziom 22  
    wojtek740 napisał:


    Panie Januszu, właśnie na ciepłym silniku również dochodzi prąd ale w momencie gdy nie zapala jest tam jakieś 9. 9,5 V ale mam tam przykręcony luźny przewód i jak nie działa ze stacyjki to podnoszę machę do góry i dotykam akumulatora, wtedy zapala do strzału ...


    9,5 V to marne napięcie, a silnik spory. A jakie jest ładowanie?

    Możesz mieć stratę napięcia przy rozruszniku (zaśniedziały kabel lub kiepski styk), kostki przy stacyjce też nie można wykluczyć.

    Jak masz możliwość to podmień akumulator, pozwoli to rozwiązać kilka wątpliwości.
  • Poziom 9  
    ... oki spróbuje w poniedziałek podmienić akumulator może to faktycznie to, silnik ma 4-litry ale jak kręci to bez problemu a czasami to to nawet elektromagnesu nie wyrzuci a jest nowy. Prądu lądowania nie mierzyłem ale nie trzeba go (akumulatora) nigdy doładowywać ...

    dzięki i pozdrawiam

    wojtek...
  • Poziom 1  
    Witam!
    Mam identyczny problem w swojej 740 e38, czy moze doszedłes o co chodzi?
    Prosiłbym o pomoc.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 9  
    witam...

    niestety nie doszedłem do tego, wymiana akumulatora również nic nie zmieniła. Mam wypuszczony kabel od rozrusznika (z tego miejsca co dochodzi impuls ze stacyjki) i jak ze stacyjki nie reaguje to kabel podłączam do plusa i zapala do strzału, ale jest to denerwujące :|



    pozdro ...
  • Poziom 14  
    dzień dobry
    w "7" są w komorze silnikowej sa po lewej i po prawej skrzynki z przekażnikami
    wegług moich danych przekażnik o który chodzi znajduje się w skrzynce po lewej stronie(niestety opis może byc do auto z kierownica po prawej stronie co mogło by oznaczać że powinna być w aucie europejski po przeciwnej stronie-charakterystyczne żę musi się w niej zjadować też sterownik silnika, sterownik skrzyni aut.)
    ja mam opisany ten przekażnik jako NR.9
    ------- X
    -------- X
    X
    X X 9 X UŁOŻENIE elementów w szkrzynce
  • Poziom 9  
    Witam

    dziękuje za zainteresowanie moim problemem...

    Skrzynka po prawej stronie w komorze silnika, jest tam kilka przekaźników próbowałem wyjmować po kolei i zapalać, rozrusznik działał czyli tam go nie ma. ale wypatrzyłem jeszcze jakieś przekaźniki pod schowkiem (od strony pasażera) muszę to kiedyś rozmontować i sprawdzić


    pozdrawiam wojtek...
  • Poziom 24  
    To właśnie ten sterownik pod schowkiem rozłącza rozrusznik..

    Jaką tam masz skrzynie?? jak automat to aby wystartować potrzebuje jeszcze sygnał ze skrzyni że masz park albo neutral.

    Jest prosty sposób na to by uleczyc tę usterkę.
  • Poziom 9  
    Witam...

    mam manualną sześciobiegową skrzynię, a co to za sposób uleczenia tej usterki :?:

    dzięki
  • Poziom 24  
    w środku skrzynki ews trzeba wykonać jedno połączenie. Z kabla wchodzącego od stacyjki do skrzynki trzeba rezystorem podłączyć się w bazę tranzystora sterującego tym przekaźnikiem.

    Problem taki że nawet gdy będziesz miał kluczyk bez immo to rozrusznik będzie kręcił ale nie odpali.

    Jest jeszcze jedna opcja, na ten przekaźnik przez przycisk można podawać masę w momentach gdy nie chce normalnie palić.
  • Poziom 9  
    Witam...

    aha, to coś czuję że sobie z tym nie poradzę. a jak by tak wymienić ews, czy wtedy problem zniknie ??

    dzięki za radę, pozdrawiam wojtek
  • Poziom 17  
    problem to będzie z wymianą EWS. Jest to immo jak pisano ono dostaje kod z pestki klucza i jeśli kod jest zgodny z tym zapisanym w EWS to odblokowuje rozrusznik i sterownik silnika. Dopiero auto odpala. Jak zmienisz tą puszkę EWS to musisz kodować na nowo do swojej pestki. Jak tylko włożysz to lipa, bo nie wystartujesz swojej 740.
  • Poziom 9  
    właśnie zauważyłem że na "allegro" sprzedają najczęściej pestkę, EWS i sterownik silnika jako komplet.
    Ale mam pytanie, czy z tym EWS-em poradzi sobie elektryk samochodowy tzn. z tym przylutowaniem impulsu ze stacyjki czy lepiej zorganizować inny EWS i go przeprogramować ???

    pozdrawiam wojtek
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    Sprawdz połaczenie przewodu + na prawej podłużnicy pod spodem auta Miałem te same objawy co Ty i tam pod plastikową osłonką kabel + skorodował Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    witam...

    ten plus w podłodze też czyściłem, nic to nie dało założyłem zupełnie odrębny przekaźnik pomiędzy stacyjką a rozrusznikiem i dział ZAWSZE :D miałem tam straty napięcia nawet w okolice 7V, nie wiem dlaczego, dałem sobie spokój z rozkopywaniem instalacji po prostu puściłem kabel od stacyjki do rozrusznika założyłem przekaźnik i śmiga...
    mimo to dzięki za radę i zainteresowanie...

    pozdrawiam wojtek :D