Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lenovo 3000 N100 - "nie widzi" dysku zewnętrznego

Mazi1989 22 Maj 2009 18:45 3576 5
  • #1 22 Maj 2009 18:45
    Mazi1989
    Poziom 2  

    Witajcie,

    Zakupiłem dzisiaj dysk zewnętrzny Samsung 160GB 2,5" i mam poważny problem. Po podłączeniu go do komputera za pomocą kabla USB kompletnie nic się nie dzieje. Tzn. dysk tak jakby uruchamiał się (zaświeca się czerwona dioda + słychać, że talerz się kręci), jednak na ekranie nic się nie pojawia. Nie ma żadnej informacji typu: "znaleziono nowy sprzęt..." etc. Nie pojawia się również w "Zarządzaniu dyskami".

    Mój system operacyjny to Windows XP SP3. Próbowałem już wszystkich porad jakie znalazłem, tzn. aktualizacja BIOSu (najnowsza wersja jaką znalazłem na lenovo.com to 2.06), aktualizację chipsetu, sterowników USB itd. Podejrzenia co do tego, że jest za małe napięcie na wejściach USB raczej są bezpodstawne, gdyż dysk łączy się z komputerem za pomocą dwóch portów i "na słuch" działa dobrze.

    Aktualizując BIOS skorzystałem z tego programu: http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-67008.html. Wgrałem wersję 3.12, czyli najnowszą. Aktualizując płytę główną korzystałem z tej strony: http://tnij.org/intel_aktualizacje i zainstalowałem: "INF Update Utility - Primarily for Intel® 4, 3, 900 Series Chipsets".

    Gdzieś czytałem, że po aktualizacji BIOSu pojawi się w nim więcej funkcji, ale u mnie on ciągle pozostaje bez zmian.

    Kiedyś miałem podobny problem z pendrive'm. Znajomy chciał zgrać u mnie kilka plików, ale laptop także nie reagował na włożenie go do portu USB. Porty są sprawne, gdyż testowałem je na myszce USB oraz drukarce i wszystkie działają bez zarzutu.

    Może ktoś spotkał się już z podobny przypadkiem i będzie mi w stanie pomóc.

    Pozdrawiam, Szymon :)

    0 5
  • #2 22 Maj 2009 18:55
    mat_ed
    Poziom 43  

    Sprawdzałeś dysk na innym komputerze ? Jakie ustawienia odnośnie USB masz w BIOS-Setupie ?

    0
  • #3 22 Maj 2009 19:37
    Mazi1989
    Poziom 2  

    mat_ed napisał:
    Sprawdzałeś dysk na innym komputerze ? Jakie ustawienia odnośnie USB masz w BIOS-Setupie ?


    Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić go na innym komputerze, ale tak jak pisałem podobny problem miałem kiedyś z pendrive'm.

    Tak jak pisałem ten mój BIOS-Setup jest strasznie ubogi. Jedyna funkcja dotycząca USB to "Legacy USB Support" i tutaj dwie możliwości: enable bądź disable. Próbowałem i włączone i wyłączone, ale nic się nie zmienia...

    0
  • #4 24 Maj 2009 16:33
    sprawdzam
    Poziom 9  

    przerabiałem to samo zainstalowanie nowego sterownika pomogło

    0
  • #5 24 Maj 2009 19:52
    przekrent
    Poziom 32  

    Dodam, że N100 mają lichutką wydajność prądową na portach USB. Nie potrafią "uciągnąć" dysku zewnętrznego nawet przy zasilaniu z dwóch portów.

    0
  • #6 24 Maj 2009 21:40
    Mazi1989
    Poziom 2  

    Witajcie ponownie,

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, ale to raczej wina dysku. Dzisiaj sprawdzałem go na dwóch komputerach PC, jeden z Win XP drugi z Vistą, a także na jednym laptopie Toshiba (modelu nie znam) i sytuacja była identyczna jak u mnie.

    Także jutro odsyłam dysk do sprzedawcy.

    Pozdrawiam, Szymon :)

    0