Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Piec dwufunkcyjny Vaillant, Immergas czy Viessmann

Pav82 31 May 2009 08:35 60822 73
Ochrona Domu
  • #61
    dario0
    Level 15  
    systemgaz wrote:
    dario0 wrote:
    Zgrzewane równierz odradzam, miedź raczej ,też droga i po 10 latach kolana dziurawe jak będą smieci w instalacji.Pex może być .Ja sobie zrobiłem na wirsbo i to mogę polecic jak dla mnie jest pewne i najprostrze w wykonaniu jestem automatykiem a z kolegą po fachu zrobiliśmy cały dom w trzy dni ,miałem wtedy wirsbo pierwaszy raz w rękach.


    I tak własnie to wyglada, jak automatyk zabiera sie za pracę o której nie ma różowego pojęcia. Powiem tylko, że jak sie nie umie liczyć instalacji mówiąc w skrócie, to faktycznie lepiej zastosować "plastiki" no jakoś tam woda będzie smigać :) Idź pan lepiej krosować szafy sterownicze w Oplu niż wypowiadać się o ogrzewnictwie, bo to rzenada.


    Kolego jak ja robilem w serwisie to Ty jeszcze zastanawiałeś sie co będziesz robił w życiu.
    Instalację zrobiłem u siebie w domu jesli umiesz odczytac poprawnie co napisałem.
    Wirsbo jest banalnie proste ,prze proste i nie trzeba być fachowcem do tego żeby nim robic instalacje ale instalatorom trzeba dać zarobic więc jesli kolega będzie miał ochotę zleci to firmie specjalistycznej.


    Potrzebny jest expander i obcinaczki do rur,przyda się wiertarka do wiercenia pod dyble -cały asortyment do wirsbo.

    Co do liczenia instalacji to nie ten post poczytaj Systemgaz na innych jesli Cię to interasuje.Tu jest mowa o materiale z jakiego ma byc zrobiona instalacja więc trzymaj się tematu i nie pisz jakich dziecięcych wywodów, aż przykro patrzeć.Z Twoich wypowiedzi nic nie wynika jak narazie i wyglada na to że nie zabardzo wiesz o co chodzi ale chcesz coś napisac więc piszesz jakieś bzdury nie na temat.Trzymaj sie tematu albo przygladaj z daleka.
  • Ochrona Domu
  • #62
    systemgaz
    Level 23  
    dario0 wrote:
    Zgrzewane równierz odradzam, miedź raczej ,też droga i po 10 latach kolana dziurawe jak będą smieci w instalacji...


    systemgaz wrote:
    I tak właśnie to wygląda, jak automatyk zabiera sie za pracę o której nie ma różowego pojęcia. Powiem tylko, że jak sie nie umie liczyć instalacji mówiąc w skrócie, to faktycznie lepiej zastosować "plastiki" no jakoś tam woda będzie smigać :) Idź pan lepiej krosować szafy sterownicze w Oplu niż wypowiadać się o ogrzewnictwie, bo to żenada.


    Sam piszesz, ze po 10 latach instalacja w miedzi jest dziurawa. Zwróciłem Ci uwagę, że jeśli instalacja jest źle obliczona i dodatkowo niedbale wykonana (użyłem określenia: "...w skrócie", to faktycznie z instalacji nic nie zostanie. Tak więc, jak coś piszesz w tak zdecydowany sposób, to każdy ma prawo udzielić Ci odpowiedzi. Nie musisz zniechęcać do instalacji w miedzi, bo dobrze wykonana instalacja będzie służyła długie lata. Moja wypowiedź jest w temacie więc nie pisz, ze jest nie na temat, bo to śmieszne.
  • Ochrona Domu
  • #63
    dario0
    Level 15  
    No i sam widzisz że kolejna wypowiedź nic nie wnosząca do tematu .Napisz cos konkretnego ,coś z praktyki z czym najczęściej się spotykasz na instalacjach,z czym bywają problemy,co jest tańsze w wykonaniu i utrzymaniu , co sie szyciej i taniej wykonuje ,w którym systemie sa najlepsi fachowcy.
  • #64
    systemgaz
    Level 23  
    Pav82 wrote:
    Ja tylko chciałem zrobić instalacje a wy wymieniacie mi tu cały ogród botaniczny jakies banany, zaciskarki,itp. :) widze że z tym więcej problemów niż myślałem chyba faktycznie bedzie lepiej jak zlece tą robote.
    A o pp miałem na myśli tą najprostrzą nie żadną jakąś fusion. Ja zajmuje sie wykończeniami wnętrz a o instalacjach i piecach nie mam bladego pojęcia dlatego chciałem sie czegoś dowiedzieć bo myślałem że to w miare proste zgrzać dwie rurki, łączki, i podłączyć kaloryfer, zrobić probe czy nie cieknie i zabudować :)

    Dodano po 14 [minuty]:

    Na róznego rodzaju aukcjach, czy tam w sklepach mowią ze pp jest jednym z najtańszych i bardzo wytrzymałych materiałów na zrobienie instalacji, gdzies tam nawet wyczytałem ze 100 lat wytrzymałości ma taka rurka. Na pex-a daja 25 lat gwaracji Dlaczego ma to być kiepskim rozwiązaniem ludzie przecież robią z tego instalacje i nie słyszałem jescze o jakiś bananach czy tam truskawkach jedynie słyszałem o grzybie ale to jak rura strzeliła i zalało połowe mieszkania to potem wyrósł taki na ścianie :)


    Dużo by tu pisać o materiałach do instalacji teksty są już gotowe od dawna. Polecam bezpłatny poradnik:

    Charakterystyka instalacji grzewczej z tworzyw sztucznych
    http://www.systemgaz.com.pl/poradnik-11.htm

    w temacie poradnika szczegółowo omówiłem:
    Rury polipropylenowe PP-R
    Rury polipropylenowe, stabilizowane
    Trzecia generacja rur zespolonych, to produkty z serii Stabi Glass
    Nowoczesny system ogrzewania
    Przewody z tworzyw sztucznych
    Zabezpieczenie przed dyfuzją tlenu do instalacji grzewczej

    oraz drugi materiał:

    Miedź doskonałym materiałem do instalacji gazowych i grzewczych:
    http://www.systemgaz.com.pl/poradnik-10.htm

    Zasady i zakres stosowania

    Miedź jest materiałem odpornym na korozyjne działanie wód wodociągowych i zmiany temperatury, dlatego dobrze sprawdza się w instalacjach sanitarnych zimnej i ciepłej wody oraz instalacjach ogrzewania wodnego. Z powodzeniem może być też wykorzystywana w instalacjach gazowych (łączonych przez lutowanie) czy systemach klimatyzacyjnych i chłodniczych. Ta wszechstronność i równocześnie łatwość montażu miedzianych przewodów umożliwiają zastosowanie w całym domu jednolitej, trwałej techniki instalacyjnej. Aby jednak mieć pewność bezawaryjnego użytkowania instalacji miedzianych (przez blisko 50 lat - jak gwarantują producenci), trzeba w trakcie ich budowy ściśle przestrzegać wymagań materiałowych i zaleceń wykonawczych. W przeciwnym razie mimo wielu zalet miedzi instalacje mogą być narażone na niebezpieczne uszkodzenia wywołane korozją (np. wżerową lub erozyjną). Muszą mieć wymagane certyfikaty zgodności z polskimi normami lub deklaracje zgodności z aprobatami technicznymi.
    Daje to gwarancję jakości materiału i pewność, że zawartość węgla pozostała po procesie produkcyjnym na wewnętrznych ściankach rur nie przekracza dopuszczalnej wartości 0,2 mg/dm kw. (rury nawet z cienkimi warstwami węgla są bardzo czułe na wżery korozyjne). Jest to szczególnie ważne w instalacjach bieżącej wody.

    Ważne - instalacje powinny być robione zgodnie z uprzednio przygotowaną dokumentacją techniczną i z zachowaniem podstawowych zasad montażu. W miarę możliwości należy w jednym obiegu instalacji stosować jednorodne materiały (miedź i jej stopy). Jeśli konieczne będzie połączenie miedzi z innymi metalami, trzeba oddzielić je od miedzi przekładką izolacyjną. Nie wolno też dopuszczać do przepływu wody w kierunku od rur miedzianych do rur ocynkowanych (powstaje ogniwo galwaniczne).

    Zalety miedzi

    Właściwie zaprojektowane i zrobione instalacje miedziane są dziś jednym z najbardziej trwałych, estetycznych, bezpiecznych i korzystnych ekonomicznie rozwiązań technologicznych na rynku. Mogą być użytkowane bez względu na warunki klimatyczne czy porę roku i testowane natychmiast po zamontowaniu. W wykonawstwie bardzo przydatne okazują się naturalne cechy miedzi, miękkość i plastyczność, która umożliwia łatwe wyginanie rur i prowadzenie instalacji zgodnie z w elastycznych zwojach, co pozwala zminimalizować liczbę połączeń i wykonać niemal każdy detal, nadając instalacjom dowolną formę. Warto pamiętać, że podatne na odkształcanie rury miękkie po kilku zgięciach utwardzają się i przechodzą w stan twardy.
    Z kolei rury w stanie twardym mają wysoką sztywność i nie uginają się wzdłuż długich odcinków, przez co ograniczają liczbę potrzebnych podpór. Ważnym atutem rur miedzianych jest uzyskana w specjalnej obróbce gładka powierzchnia wewnętrzna, umożliwiająca swobodny przepływ wody i eliminująca zjawisko osadzania się kamienia zawężającego światło przekroju rury. W porównaniu z innymi materiałami stosowanymi w instalacjach rury miedziane mają mniejsze średnice zewnętrzne, zajmują więc mniej miejsca w bruzdach i szachtach instalacyjnych. Nie stwarzają również problemów związanych z rozszerzaniem i kurczeniem materiału wywołanych oddziaływaniem skrajnych temperatur. Obok typowych rur miedzianych na rynku dostępne są też rury w otulinie izolacyjnej (osłonie z tworzyw sztucznych), która zabezpiecza je przed skutkami skraplania się pary wodnej na powierzchni i pozwala montować bezpośrednio pod tynkiem lub w wylewce podłogowej bez konieczności stosowania izolacji termicznej. Przydatne są szczególnie w instalacjach ogrzewania podłogowego.
    Montaż instalacji z miedzi jest wyjątkowo prosty i oszczędny pod względem nakładu pracy, ale musi być solidnie wykonany. Wpływa to na obniżenie realnych kosztów instalacji, a w konsekwencji sprawnej i ekonomicznej eksploatacji. Ponadto miedź wykazuje działanie przeciwgnilne, bakterio i grzybobójcze (hamuje wzrost i niszczy bakterie zawarte w wodzie pitnej). Dzięki temu miedziane instalacje hydrauliczne chronią przed ewentualnymi chorobami, które niesie ze sobą woda. Inną zaletą miedzi jest możliwość ponownego wykorzystania zużytych i zdemontowanych w razie konieczności przewodów. Jest też cennym surowcem wtórnym, całkowicie odnawialnym w procesie przetwarzania (recykling).

    Certyfikaty i atesty

    Rury miedziane przeznaczone do instalacji wodnych powinny posiadać atesty COBRTI INSTAL (TIN) z Warszawy oraz ocenę higieniczną (PZH), natomiast do instalacji gazowych - pozytywną opinię Instytutu Górnictwa Naftowego i Gazownictwa (IGNiG) w Krakowie. Dla rur importowanych, opatrzonych znakiem jakości zachodnioeuropejskich jednostek normalizacyjno - jakościowych również wymagane są atesty polskie. Wszystkie rury miedziane muszą mieć trwałe oznaczenie określające: gatunek CfCu, wymiary, normy, producenta, kraj pochodzenia itp.
  • #65
    gazokizior
    Level 13  
    Może ja ci odppowiem.
    Instalacja c.o. z miedzi. Wyjście z kotła ustawionego na 24kW rurkami 18mm. Zapotrzebowanie ok 8kW (budynek z lat 70-tych) ok80m2. Podłączenie bez zaworu nadmiarowego. I płacz, że instalacja szumi jak wodospad. Fachowiec domowy to robił bo mu tak powiedzieli. Można tak robić?-można.
    Instalacja wodna z PP. Dom jednorodzinny. 4 punkty poboru wody. Płacz, że woda śmierdzi. A domorosły hydraulik poprowadził aż pod baterie rury 32.
    I tak dalej można wymieniać dowcipy domorosłych instalatorów. W praktyce inżynierskiej widzi się tyle kwiatków, że można o tym książkę napisać.Czy odpowiedź szanownego pana satysfakcjonuje? Jeżeli nie to popiszę inne dowcipy o instalatorach i serwisantach po szkołach.
  • #66
    mirrzo

    Moderator on vacation ...
    gazokizior wrote:
    Jeżeli nie to popiszę inne dowcipy o instalatorach i serwisantach po szkołach.

    Popisz i puść fotki na "Radosna twórczość instalatorów"
  • #67
    wawrzeczko_t
    Heating systems specialist
    gazokizior wrote:
    W praktyce inżynierskiej widzi się tyle kwiatków, że można o tym książkę napisać. (...) Jeżeli nie to popiszę inne dowcipy o instalatorach i serwisantach po szkołach.


    A czy Pan inżynier po szkole wie jak szukać odpowiedniego instalatora / serwisanta ? Trzeba zapytać o referencje, zaglądnąć do internetu, poprosić o uprawnienia (chociażby te podstawowe E). Nigdy nie polecam wybierać najtańszej oferty spośród 3 - 5 wykonawców. Pan Ruskin napisał już dawno, że za niską cenę nie da się nabyć wysokiej wartości towaru/usługi.
  • #68
    malykazio
    Level 12  
    Odkopuję temat z nadzięją na odpowiedź :)

    Panowie, jestem na etapie szukania kotła C.O. do mojego mieszkania. Bardzo Was proszę o poradę jakiej mocy kocioł kupić. Kocioł musi być 2 funkcyjny tzn muszę mieć ciepłą wode oraz ogrzewanie. (obecnie jest junkers tylko do c.w.u.) mieszkanie ma 38m2, Jest ZIMNE (od północy) w zasadzie nigdy nie ma słońca. Chodzę po różnych sklepach i każdy doradza co innego. Co do firmy to jestem bardziej na plus nastawiony na ImmerGas.

    Proszę także o informację co to jest piec kondensacyjny?? Jak wygląda "spalanie" kotła zwykłego z (zamknięta komorą) oraz takiego kondensacyjnego.

    Ostatnie pytanie do Was drodzy forumowicze to to, czy możecie mniej więcej oczywiście w dużym zaokrągleniu napisać jakie jest zużycie miesięcznie takiego kotła Chodzi głownie o C.O. bo wiadomo że Podgrzewanie c.w.u raczej będzie w normie pradwa?? Temperatura w mieszkaniu obecnie miedzy 19,5 a 21'C (grzeję prądem i dlatego chcę zmienić)

    Pięknie dziękuje z góry za odpowiedzi. Dodam iż jestem "zielony" w tych sprawach, na pewno montaż będzie zlecony firmie która się pod tym podpisze. Co do ImmerGas to tylko dlatego że mój Tata posiada taki kocioł i jest zadowolony pod względem awaryjności oraz serwis podobno jest na miejscu. Ale te jest juz mniej istotne
  • #69
    mirrzo

    Moderator on vacation ...
    malykazio wrote:
    ... mój Tata posiada taki kocioł i jest zadowolony pod względem awaryjności oraz serwis podobno jest na miejscu. Ale te jest juz mniej istotne

    To jest najbardziej istotne, jak również cena części po gwarancji. Tu Immergas pada na kolana przed Termetem. Ale marka dobra, mało awaryjna.
    Kocioł dla Ciebie, to z zamkniętą komorą spalania. Musisz jednak liczyć się z dość sporym wydatkiem za komin. Zależne jest to od jego długości. O ile kocioł kupisz tanio na allegro, o tyle układ spalinowo-powietrzny może zwalić z nóg.
    Czy masz już projekt instalacji gazowej pod ten kocioł?Bo od tego musisz zacząć. Zaproś kumatego instalatora, lub serwisanta danej firmy i ustal jakie urządzenie będzie odpowiednie. Nie decyduj się na otwartą komorę.
  • #70
    malykazio
    Level 12  
    Nie nie, żadna otwarta komora. Jestem zielony, ale coś tam liznąłem tematu. Nie lubie czadu itp więc tylko i wyłącznie zamknięta komora. Komin akurat mam mniej więcej policzony i wyjdzie w granicach 1000 złotych (ostatnie piętro)

    Najbardziej interesuje mnie zużycie miesięczne gazu dla takiego mieszkania.
    Instalatorzy także pobierają opłaty za "pomiary" a niestety jestem osobą raczej niezbyt bogatą, cała inwestycja będzie napewno wiazała sie z kredytem ale nie o tym......

    Zakładam że bedą mi potrzebne razem 3 grzejniki, wymyśłiłem sobie ze 2 pod okna (600/1000) oraz drabinka w łazience (powiedzmy 400/1000)
  • #71
    mirrzo

    Moderator on vacation ...
    malykazio wrote:
    Najbardziej interesuje mnie zużycie miesięczne gazu dla takiego mieszkania.

    Tego nikt Ci nie poda. Jest to zależne od wielu niewiadomych, których nikt tu nie zna. Możesz obliczyć to sam, znając moc kotła, przenikalność cieplną ścian, zapotrzebowanie na ciepło CO i CWU, temperaturę pomieszczeń... itd
    Ale z grubsza strzelam, ok 200-450 PLN miesięcznie
  • #72
    piracik
    Moderator of Heating systems
    Ważnym parametrem powinna być również moc minimalna kotła.
    Im ona będzie niższa tym lepiej.
  • #73
    malykazio
    Level 12  
    Przedział 200 - 450 zl dużo mi mówi Obecnie przy temperaturach zewn. grzejąc prądem wydaje 450 za samo ogrzewanie plus ok 120 (tak jak cały rok ) za resztę klamorów czyli tv, komputer pralka = na prądzie oszczędzam naprawdę tyle ile się da, żarówki LED, tv ograniczam do minimum, wszędzie staram się wyłączać wszystko z gniazdek itp, itd.....
    Z grubsza bardzo dziękuje za zobrazowanie sytuacji. A co do grzejników to lepiej mniejsze czy większe do tych moich 38m2 ?? Nie znam w ogóle przenikalności cieplnej itp. Budownictwo stare, Ściany b. grube. 2 lata temu po 3 tygodniowej nieobecności w domu ( na zewnątrz było bardzo zimno ok - 18) w środku miałem 12 stopni. NICZYM wtedy nie było grzane, mieszkanie środkowe, okna nowe, nowe drzwi, na podłodze pod panelami gruby styropian jak dobrze pamiętam to 10mm.

    Kocioł to Immergas Nike Star 24 3 E
    Znamionowa wydajność cieplna
    kcal/h (kW)
    22279 (25,9)
    Minimalna wydajność cieplna
    kcal/h (kW)
    9300 (10,8)
    Znamionowa moc cieplna (użyteczna)
    kcal/h (kW)
    20296 (23,6)
    Minimalna moc cieplna (użyteczna) - tryb c.w.u.
    kcal/h (kW)
    6020 (7,0)
    Minimalna moc cieplna (użyteczna) - tryb c.o.
    kcal/h (kW)
    8170 (9,5)
    Użyteczna sprawność cieplna przy mocy nom./min.
    %91,1 / 87,8
  • #74
    AnTech
    Level 31  
    malykazio wrote:
    Proszę także o informację co to jest piec kondensacyjny?? Jak wygląda "spalanie" kotła zwykłego z (zamknięta komorą) oraz takiego kondensacyjnego.

    Nie wdając się w szczegóły techniczne kocioł kondensacyjny odzyskuje dodatkowo ciepło ze spalin, ciepło które w zwykłym kotle ulatuje do atmosfery. Wszystkie kotły kondensacyjne mają zamknietą komorę spalania.
    Poleciłbym kocioł dwufunkcyjny z wbudowanym zasobnikiem c.w.u. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, zajmuje mało miejsca i ciepłej wody masz pod dostatkiem natychmiast po odkręceniu kurka przy zastosowaniu cyrkulacji. Zasobnik o pojemności 45-60l w zupełności wystarcza na potrzeby 3-4 osobowej rodziny.
    Kocioł kondensacyjny najlepiej sprawdza się przy pracy ze stosunkowo niską temperaturą wody, stąd wskazane jest stosowanie nieco większych kaloryferów niż przy zwykłych kotłach albo stosowanie ogrzewania podłogowego. Trzeba się liczyć z większą ceną zakupu kotła kondensacyjnego i większym kosztem przeglądów.
    Osobiście od siedmiu czy ośmiu lat używam zwykłego kotła dwufunkcyjnego Avio Major firmy Immergas z wbudowanym zasobnikiem c.w.u. o poj. 60 litrów . Zasobnik jest wykonany ze stali nierdzewnej. Nie mam zastrzeżeń do wyrobów tej firmy. Mogę z czystym sumieniem polecić.
    Kocioł kondensacyjny ma znacznie większy zakres modulacji mocy palnika niż zwykły kocioł co jest zaletą przy pracy w małych mieszkaniach. Mała moc na potrzeby centralnego ogrzewania, duża moc na ciepłą wodę użytkową.
    Dzięki wyższej sprawności przeciętne zużycie gazu jest o kilka, do 10% niższe niż w kotłach zwykłych. Na zwrot różnicy w cenie zakupu i serwisowania trzeba jednak poczekać kilka lat (sądzę że 5-10).

    P.S. Nie wiem jak teraz ale gdy ja kupowałem swój kocioł dostepny był bardzo dobry kocioł kondensacyjny z wbudowanym zasobnikiem Immergas Zeus Victrix. Niestety był o połowę droższy od Immergas Avio Major.
    Przejrzyj aktualną ofertę Immergas a na pewno coś znajdziesz.

    Tu masz ciekawy kocioł: http://pl.immergas.com/products1/kotly_kondensacyjne/2f_z/vz26/26_1_i.htm

    Co do wielkości kaloryferów; w przypadku płytowych lepiej zastosować większe i zasilać je niższą temperaturą niż małe pracujące przy wysokiej temperaturze. Liczy się powierzchnia wymiany ciepła między kaloryferem a otoczeniem. Chyba, że zdecydujesz na konwektorowe które najlepszą sprawność uzyskują przy wysokiej temperaturze zasilania (przy okazji kurz się przypala - raczej niezdrowe zjawisko). Z kotłem kondensacyjnym zdecydowanie lepiej będą współpracować kaloryfery płytowe.