Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak ładowania (Fiesta 1.6 Diesel).

wujaszkov 22 Maj 2009 22:29 2211 12
  • #1 22 Maj 2009 22:29
    wujaszkov
    Poziom 10  

    Siema. Mam problem z brakiem ładowania w Fieście 1.6 Diesel (1996 r). Otóż kontrolka ładowania przy włączonym zapłonie powinna się palić i po odpaleniu silnika gasnąć. A u mnie nie pali się w ogóle. Ładowania nie ma na pewno bo dziś byłem u elektryka samochodowego i jak zajechałem przyszło odpalić auto i trzeba było ładować akumulator żeby odpalił. Wczoraj wymieniałem świece i regulator napięcia. Nic nie pomogło. Gdy przewód prądowy z alternatora jest zdjęty kontrolka ładowania żarzy się (nie powinna) po wyjęciu przekaźnika z bezpieczników kontrolka gaśnie całkowicie. Elektryk pomierzył alternator przyrządami i jego zdaniem jest z nim wszystko OK. Ale ładowania nie ma dalej.. Co robić? Dodam, że szczotki przy regulatorze są w porządku. Proszę o pomoc ( co sprawdzić, gdzie zajrzeć).

    0 12
  • Sklep HeluKabel
  • #2 22 Maj 2009 22:34
    domex32
    Moderator na urlopie...

    A jak wyglądają pierścienie na alternatorze?

    Podłącz na wyjście alternatora gdzie idzie przewód do żarówki do wskaźników (nie pomyl z wyjściem na obrotomierz), na krótko żarówkę 5 wat i do plusa aku. Jeśli ładowanie się pojawi, problem z kontrolką i jej obwodem, jeśli nie, alternator uszkodzony.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 22 Maj 2009 22:37
    wujaszkov
    Poziom 10  

    Pierścienie są w porządku.

    0
  • #4 22 Maj 2009 22:44
    danda
    Poziom 15  

    Więc tak, na alternatorze masz gruby przewód biegnący wprost do aku i cienki który powinien lecieć do kontrolki ładowania, nie wiem który przewód nazywasz prądowym , ale jeżeli ten cienki jest wpięty prawidłowo to kontrolka powinna się świecić. Sprawdź czy jak odłączysz ten cienki od alternatora i przytkniesz do masy to świeci się kontrolka ładowania. Ona dostaje plus z aku poprzez licznik i biegnie na dodatkowy mostek zrobiony z trzech diód w alternatorze służącym do zasilania regulatora napięcia i wzbudzenia. Prawidłowy obwód tej lampki jest bardzo ważny, bo prąd płynący przez tę kontrolkę w momencie gdy alternator jeszcze nie ładuje powoduje wstępne wzbudzenie alternatora. Jeżeli tego prądu nie będzie alternator będzie miał wielkie problemy ze wzbudzeniem się lub nie wzbudzi się wcale.
    Bardzo prosto jest sprawdzić czy się wzbudzi wpinając żarówkę 12v 2 W pomiędzy styk grubego przewodu i tego cienkiego tuż na alternatorze. Ładowanie możesz sprawdzić podpinając woltomierz na styki aku, jeżeli ładuje to na pewno ma powyżej 13v.

    pozdrawiam
    Danda

    0
  • #5 22 Maj 2009 22:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 22 Maj 2009 23:08
    wujaszkov
    Poziom 10  

    Może i lichy. Jutro mam mu zawieść alternator i on go rozkręci i sprawdzi na stole. A powiedzcie mi jeśli np. to kontrolka to czemu jest problem z ładowaniem (aku szybko pada).

    0
  • #7 22 Maj 2009 23:11
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 22 Maj 2009 23:16
    wujaszkov
    Poziom 10  

    Teraz nie sprawdzę bo auto w garażu, ale wiem, że jak elektryk brał prąd czy coś tam z żarówki i kabel przykładał to przy włączonym kontrolka się zapalała, jak odłączył kabel od żarówki gasła..

    0
  • #9 05 Lip 2009 12:53
    somek05
    Poziom 9  

    Witam!
    Mam dość nietypowy problem jakiś,czas temu nieświeciła mi kontrolka od ładowania przyczyną była złączka z dwuch stron wskręcana na (niebieskim) przewodzie która sie rozwaliła. Nie wiem co to za złączka ,ponieważ jak się złączy ten (niebieski) przewód na krótko to kontrolka swięci się podczas jazdy.Proszę o pomoc co to była za złączka?

    Pozdrawiam!

    0
  • #10 05 Lip 2009 13:09
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Ale o co chodzi, napisz to składniej, gdzie jest złączka pisał Kolega elektrit.

    0
  • #11 05 Lip 2009 13:20
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 05 Lip 2009 19:53
    somek05
    Poziom 9  

    Była złączka na niebieskim kablu od alternatora i nie wiem co to za złączka?

    Dodano po 4 [minuty]:

    koledzy pomocy!

    0
  • #13 21 Sie 2009 22:02
    Dido230
    Poziom 22  

    Nie wiem czy to jeszcze aktualne ale w dieslach była w takiej skręcanej chyba niebieskiej złączce dioda prostownicza.

    0