Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Zasilacze UPS
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Benq FP731 inverter

22 Maj 2009 23:40 3152 10
  • Poziom 11  
    Witam :)

Jestem początkującym elektronikiem więc proszę o wyrozumiałość ;)

Po wymianie tranzystorów 2sc5707 i fu9204n monitor zaczął działać normalnie. Zmontowałem go i odpaliłem jeszcze raz... Okazało się że obraz nagle zaczął się przejaskrawiać w różnych odcieniach zieleni po czym zgasł. Rozebrałem go jeszcze raz i lut po lucie poprawiałem wszystkie styki( WSZYSTKIE), przy okazji posprawdzałem napięcia na tranzystorach fu9204 i okazało się że mam zaledwie 16V (poprzednio było 20V). Od czego to zależy i co powinienem ewentualnie wymienić?
    2sc57057 i fu9204 wyglądają na sprawne, nie mają zwarć wewnętrzynych.

Pozdrawiam :)
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 29  
    Kondki podmień na nowe. Pozdrawiam
  • Zasilacze UPS
  • Poziom 11  
    Pol-UK napisał:
    Kondki podmień na nowe. Pozdrawiam

Które? Nie mam w domu wszystkiego a sklepy są tu słabo zaopatrzone :(
  • Poziom 18  
    Po wtórnej stronie zasilacza na gałęzi 12v i w inwentorze 150 - 180 mikro(ja zakładam 220 bo tych mniejszych nie mam).

Dodano po 3 [minuty]:

A napięcie w inwentorze powinno być chyba 12 V
  • Poziom 11  
    No więc tak...
    Wymieniłem wszystkie kondensatory, posprawdzałem zimne luty itp.
    Niestety dalej to samo.. W dodatku zauważyłem że pali mi jeden i ten sam tranzystor 2sc5707. Transformatory nie maja zwarć.
    Pomóżcie proszę bo ja już zgłupiałem :(
  • Poziom 11  
    Śledzę ten i inne tematy. Powtarzam próby kolegów ale nie rozwiązuje to mojego problemu. Nie bawiłem się jeszcze dławikami...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ok, ale powtórze czy wylutowywałeś transformatorki do sprawdzenia?
    Sprawdź też rezystancję uzw. wtórnego.
    Cztery transformatorki więc możesz bez problemu porównywać...
  • Poziom 18