Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

video-sender ut-66 jak sprwdzić i zestroić??

23 Maj 2009 09:47 8670 11
  • Poziom 12  
    Witam.
    Szanowni koledzy. jestem początkującym, więc z góry przepraszam za ewentualne"głupie pytania". Dostałem videosender ut-66, z którym mam same problemy. OD początku nie potrafię go dostroić do telewizora (oraz cz-b, zrywana synchronizacja, brak głosu). Ze względu na to, iż z układami w.cz. nie miałem zbyt wiele wspólnego,zwracam się z prośbą do doświadczonych kolegów o pomoc . Czy układ jest uszkodzony, ewentualnie jak to sprawdzić ( po włączeniu sieje po kanałach),lub jak go podregulować domowymi sposobami. W chwili wolnego zamieszczę zdjęcia. Z góry dzięki za każdą pomoc
    Zdjęcia:

Ponadto w układzie wykorzystane są tranzystory, których opisu nigdzie nie znalazłem: C2570, C535C, C945. Gdyby któryś z forumowiczów znał ich odpowiedniki, będę bardzo wdzięczny...
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Przed "C" w typie tranzystora dodajesz "2S" np. 2SC2570 wszystkie tranzystory dostępne w handlu. Nie dziw się że taki "video-sender" działa jak działa, gdyż to "urządzenie" jest bardzo niskiej klasy, chyba już gorsze być nie może. Strojenie przebiega tak: ustawiasz OTV na kanale na którym masz najlepszy odbiór. Trymerem "1" ustawiasz częstotliwość na najlepszy możliwy odbiór na ustawionym kanale. Potencjometrami "2" "V" (Video) i "3" "A" (Audio)ustawiasz poziom fonii i wizji również na najlepszy odbiór i dodatkowo tak aby nie było zakłóceń na sąsiednich kanałach. Największą silę sygnału ustawiasz filtrem "S". Ale nie spodziewaj się obrazu "cud miód" i dużego zasięgu.

• Poziom 12