Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

radiowe włączanie komputera

Setesh 23 Maj 2009 21:17 2587 19
  • #1 23 Maj 2009 21:17
    Setesh
    Poziom 10  

Witam.

Przyszedł mi do głowy pomysł podczas zabawy w modernizację obudowy komputerowej ale po przeczytaniu kilku postów na elektrodzie nie wiem już czy to łatwe (i ogólnie czy możliwe)

A mianowicie...

Chciałbym w obudowie komputerowej umieścić odbiornik radiowy który włączał by mi przycisk POWER i RESET - tak aby nie było go fizycznie na wierzchu obudowy. Komputer byłby włączany poprzez jeden sygnał a resetowany poprzez drugi.

Ponieważ na elektronice nie znam się najlepiej (trochę tam kombinowałem kiedyś) to postanowiłem wykorzystać gotowe mechanizmy. Znalazłem w reklamówce z marketu Kaufland motorówkę za ~30 zł sterowaną radiowo (do 15 metrów) mającą na pilocie 2 wajchy - przypuszczam że prawo/lewo i gaz/hamulec. chciałem to wykorzystać jakoś ale sposób teraz trochę mi nie pasuje - a mianowicie silniczki miały by mieć dołożone kawałki materiału które po włączeniu zasilania (po sygnale) nacisneły by na przycisk powodując włączenie lub zresetowanie komputera.

Problem okazał się następujący - silniczek takowy w chwili naciśnięcia nie kręciłby się dalej bo dodatkowy materiał by to blokował a to oznacza że zaczął by się smażyć i w związku z tym postanowiłem się zapytać kogoś z was czy znacie jakiś inny sposób aby takowy mechanizm wykonać bo bardzo mi na tym zależy a nie wiem jak to zrobić obecnie (to znaczy wiem ale za jakiś czas spalą się silniczki z motorówki).

Będę BARDZO wdzięczny za pomoc i to czego nie powinienem oczekiwać od was a mianowicie za gotowy projekt - sam nie wymyślę tego inaczej jak opisałem :(

Jakby co to od razu przepraszam za to że niby idę na łatwiznę - na początek będę wdzięczny za pomoc w modernizacji motorówki :(

Dodano po 2 [godziny] 54 [minuty]: