Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez atu plus 1.6 gsi - zapala się kontrolka check engine

23 Maj 2009 20:00 6573 3
  • Poziom 2  
    Witam szanownych forumowiczów.
    Wiem, ze tematów podobnych było juz bardzo wiele na tym i innych forach. Siedzę juz cały dzien i wertuje fora w poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu - dlatego tez prosze, nie krzyczcie odrazu, zebym poszukał, bo juz szukałem:-)
    Otóż kilka dni temu Poldek zaczał pracowac na 2 gary ( nie pracował 2 i 3 cylinder)....okazało się, że winna jest cewka. Nową nabyłem drogą kupna i zamontowałem...i tu zaczyna sie problem. W zasadize po kilku minutach od odpalenia silnika zapaliła sie kontrolka "check engine". Odrazu zaznacze ze dzis jest sobota i nie mam juz mozliwosci sprawdzenia ECU na stacji diagnostycznej.
    Sprawdziłem tez przewody WN, świece i połączenia z cewką, połaczenia czujnika temp, położenia wału. Próbowałem nawet szeroko opisywanego resetu, czyli odłączyłem klemy na parę minut i włączyłem silnik ( bez dodawania gazu) na kolejne kilka minut. Na wolnych obrotach wszystko jest OK, silnik pracuje równo, nie szarpie nie krztusi się, obroty utrzymuje równo 1000.....i tak moze nawet pół godziny pracować. Jak tylko dodam gazu na biegu jałowym, to po paru sekundach zapala sie kontrolka CE.
    Wyczytałem na tym forum, ze moze to byc bład nr 63, czyli " problemy w obwodzie sterownia cewki cylindrów 2-3 ".
    Czy to moze byc kwestia nowej cewki? Jesli nie, to co jeszcze moze byc przyczyną?
    Bardzo prosze o pomoc.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    Witam!
    Nie wiem, czy w autku na wtrysku GSI można odczytać kody błędów, ale w moim polonezie (Abimex) wystarczyło zewrzeć dwa styki we wtyczce diagnostycznej - pod dywanem pasażera (pod schowkiem) - wisi tam luźno wtyczka. Obserwując kontrolkę Ch.E. można odczytać błąd, a tym samym diagnozować problem.
    Sprawdź nr błędu (poza 12 oczywiście) i napisz, co wyszło.
    Być może układ regulacji napięcia padł - wyższe obroty --> zbyt wysokie napięcie. Nie napisałeś, co z mocą silnika na wyższych obrotach.
    Nie jestem fachowcem, ale miałem Poloneza... stąd chęć udzielenia pomocy.
    Powodzenia
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 2  
    Dzięki Grigoriszcz za info. Spróbuje z tą wtyczką.
    Co do obrotów to nic sie nie dzieje dziwnego. Na obroty wchodzi normalnie ( szybko) i tak samo szybko spada po odjeciu gazu. W między czasie tez nic sie nie dzieje- zadnego szarpania, dławienia itp.
    Raz tylko mi sie zdarzyło, ze po gwałtownym dodaniu i odpuszczeniu gazu ( jak juz sie zapaliła kontrolka CE) silnik zgasł. Tak mysle ze moze go "przylałem" za bardzo i dlatego zadławił sie paliwem. Potem próbowałem to samo i było juz normalnie.
    Moc też jest taka jak zwykle. Czytałem, ze jak sie ECu spierniczy to system przechodzi na sterowanie awaryjne - obroty skaczą i moc spada o jakies 20% - ale u mnie nieczego takiego nie ma.
    Po wymianie cewki autko nawet jakby lepiej pracowało. Tylko ta cholerna kontrolka się świeci:-)
    Zapomniałem dodac w poprzednim wątku, ze auto jest tylko na benzynie - bez inst. gazowej - z wywalonym katalizatorem ( katalizator wywalony 2 lata temu i nic sie złego nie działo).

    Dodam jeszcze, że stara cewka padła mi własnie na wtykach od kabli WN z cylindra 2 i 3. 1 i 4 chodziły normalnie. Po wymianie cewki praca silnika jest bardzo dobra ( a przynajmniej tak mi sie wydaje).
    Zastanowił mnie własnie ten bład 63, bo ma związek ze sterowaniem cewki na cylindrach 2 i 3, czyli tymi, które padły w poprzedniej cewce.
    Jeśli ma ktoś jakiś pomysł/radę to prosze o info.
  • Poziom 2  
    Witam ponownie,
    Zrobiłem tak jak radził Grigoriszcz - zwarłem styki A i B na aldl i odczytaem kody błędów. Pominąłem oczywiscie pierwszy i ostatni bład 12.
    Wyszły błędy 63 i 64 - znalazłem, ze oba dotyczą cewki A i B ( tam jest ta podówjna cewka, ale w schemacie rozbita na cewki ESTA i ESTB), czyli przerwa lub zwarcie do masy.
    Teraz pytanie - szukac przy cewce czy gdzie indziej? Co mogłem zrobic nie tak, zakładając nową cewkę? A może to jest poprostu zapamiętany błąd ze starej cewki?
    Jeśli tak, to w jaki sposób zresetowac? Moze za krótko były rozpięte klemy?
    Ma ktoś jakiś przetestowany sposób na reset?
    Jeszcze raz prosze o pomoc.