Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mondeo TDCi 2003r za duże ci¶nienie paliwa

23 May 2009 21:54 33221 21
  • Level 39  
    Po diagnostyce wyskoczyły dwa błędy P1211 ,P0251,zwi±zane z ci¶nieniem paliwa,auto ga¶nie podczas jazdy na wyższych obrotach,po sprawdzeniu ci¶nienia na listwie na wolnych ok.3500kpa,ale po wyżej 3000ty¶ obrotów dochodzi do ok.245000kpa i automatycznie silnik ga¶nie.Co odpowiada za regulację ci¶nienia ?
  • Helpful post
    Level 22  
    regulator ci¶nienia na pompie....
  • Helpful post
    User removed account  
  • Helpful post
    User removed account  
  • Helpful post
    User removed account  
  • Helpful post
    Moderator of Cars
    Przy odrobinie szczę¶cia uszkodzony jest tylko czujnik ci¶nienia na magistrali, który daje złe odczyty, przez co sterownik gasi silnik żeby nie uszkodzić pompy.
  • Helpful post
    Level 33  
    Zawór upustowy ci¶nienia paliwa :)
  • Level 33  
    jest zawór dozuj±cy paliwo na pompie wtryskowej.
  • User removed account  
  • Helpful post
    Level 22  
    sprawdz czy przy wzro¶cie obrotów i ci¶nienia silnik nagle zaczyna gło¶niej pracować , je¶li tak się dzieje to wymień zawór regulacji ci¶nienia na pompie wysokiego ci¶nienia common rail a jak silnik pracuje w miarę normalnie sprawdz czujnik ci¶nienia na listwie...
  • Level 33  
    elektrit wrote:
    ale tam nie ma pompy wtryskowej


    OK. Poprawiam się. Pompa paliwa :)
  • User removed account  
  • Level 2  
    koledzy mam podobny problem silnik 1.8 tdci 100km 2003r.
    ci¶nienie na wolnych obrotach to ok 200-300bar po przegazowaniu pare razy
    ci¶nienie zaczyna falwać do 1600bar. i silnik przez chwile gło¶no chodzi po czym gasnie i wywala błędy 1211,2288,0251,0340,0325 potem trudnosci z odpaleniem, jak odpali to znowu to samo.
    Pytanie czy to ten zawor regulacji cisnienia???
  • Level 27  
    Problem jest, bo nie wiadomo czy zwalony jest zawór ci¶nienia, czy czujnik przekłamuje...
    Z tego co wiem, czujnik ci¶nienia na listwie nie występuje samodzielnie jako czę¶ć - producent nie przewiduje montażu czujnika w warunkach warsztatowych (kwestia szczelno¶ci). Wymy¶lił sobie wymianę całej listwy z czujnikiem... Ładowanie się w używkę samego czyjnika w tej sytuacji jest podwójnie niepewne (czy sprawny i czy się uszczelni), a nowego się nie kupi.

    I b±dĽ tu m±dry...
  • Level 10  
    Od¶wieżę temat, problem mam podobny a szukajka i wujek w okularach nie wy¶wietlili nic konkretnego... Może kto¶ co¶ podpowie ;)
    Mam podobny problem z ci¶nieniem paliwa w Mondeo MK3 2.0 TDCI, otóż przy rozruchu jest <200 bar, ok. 160-170 bar chwilowe i spada, wiadomo auto nie odpala, natomiast przy wymuszonym odpaleniu na jałowym biegu ci¶nienie jest rzędu 350-400 bar i oscyluje w tym zakresie a przy dodaniu "gazu" wzrasta do ok. 1000 bar i auto ga¶nie, do tego jest twarde spalanie, syk z turbo tj. ci¶nienie zwrotne uderza w łopatki i motor ga¶nie.
    Auto trafiło z innego warsztatu gdzie podmieniono wtryski, pompę HP, szynę CR, przewody paliwa z bakiem z jeżdż±cego samochodu wraz z ECU, wi±zk±, immo ze sterownikiem.
    Ze swojej strony sprawdziłem przelewy, rozrz±d, zawory pod k±tem uszkodzeń, EGR i cał± resztę układu dolotowego i wydechowego, do tego jeszcze wykonałem pomiary oscyloskopowe czujnikow: ci¶nienia, położenia, regulacji ci¶nienia, oraz samych wtryskiwaczy jak i wi±zki wraz z ECU...wszystko jest w jak najlepszym porz±dku. Do tego wszystkie elementy układu wtryskowego zostały dodatkowo podmienione przeze mnie z jeszcze innego mondeo oprócz pompy. Nie ma drastycznego przyrostu poziomu oleju, nie ma nieszczelno¶ci w układzie paliwowym, układ wtryskowy poprawnie odpowietrzony.
    Słyszałem kiedy¶ teorię, że pompy HP układu Delphi mog± mieć naddatek ci¶nienia kiedy s± uszkodzone.
    Więc moje pytanie brzmi:
    Czy możliwe jest uszkodzenie pompy HP (niskie ci¶n. rozruchu, wysokie na odpalonym)?
    Inne sugestie?
    Wydaje mi się, że dokonałem w przeci±gu tych 3 dni w miarę wystarczaj±cych pomiarów, chyba że co¶ przeoczyłem.
    Je¶li chodzi o DTC to standard w tym przypadku:
    P1211
    P0251
    P1116
    P0802
    te 2 ostanie zwiazane już ze słabn±cym aku
    oraz :
    C1305
    C3110
    C1153
    C1312

    Błedy te mog± być zwi±zane z innym osprzętem co do nowego ECU (tempomat, skrzynia itp)
    Dzięki wielkie za jak±kolwiek pomoc i sugestie.