Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem w Polonezie Caro

Pn 10 May 2004 08:14 2535 13
  • #1
    Pn
    Level 11  
    Problem w Polonezie Caro 1,6 GLI 95r. jest następujący silnik przy małych obrotach gaśnie zapala się lampka od kontrolii układu wtryskowego. Wymieniłem silniczek krokowy, sondę i nic. Czy to komputer, czy coś innego?
  • #2
    zodiak318
    Level 34  
    Odczytaj kod migowy i zobacz czy (i jaki) numer błędu wskaże komputer.
  • #3
    Pn
    Level 11  
    Nie wiam jak to zrobic. Jak sie wpiąć,gdzie itd.
  • #4
    zodiak318
    Level 34  
    W złączu diagnostycznym ( 8 styków) zwierasz A i B i przekręcasz kluczyk w stacyjce na zapłon. Kontrolka na desce (check engine) zacznie Ci migać na początku 3 razy kod 12 i tak ma być (1 błysk odstęp i 2 błyski i tak 3 razy) potem jak występuje jakiś błąd to jego numer też błyska trzykrotnie. Jak Ci wywali coś poza 12 to daj znać co, odpiszę co to za błąd. Gdzie znajduje się to złącze musisz wyczaić sam, nie wiem gdzie jest w poldku w oplach (ten sam wtrysk) najczęściej pod maską od strony pasażera.Pozdrawiam.
  • #5
    teges

    Level 21  
    Po stronie pasażera wewnątrz kabiny za dywanikiem na przegrodzie silnika znajduje się gniazdo diagnostyczne obok komputera
  • #6
    Pn
    Level 11  
    Wiem gdzie jest gniazdo diagnostyczne. Poza błędem 12 nic nie ma. Podmieniałem silniczek krokowy, wtryskiwacz, sonde lambda, servo, moskowałem czujnik temp. kolektora i nic silnik dalej gaśnie, pracuje na ok.1000 obr niestabilnie i gaśnie. Po odłączeniu węża podciśnienia od serwa czasami po 3 uruchomieniach wskakuje na większe obroty ale też nie stabilne. Nie wiem co to może być? Proszę o pomoc? Wydaje mi się że coś spaliwem - świece suche, pompka podaje do wtryskiwacza, może coś zatkane? Nie wiem.
  • #7
    teges

    Level 21  
    Ten Polonez ma zainstalowany modół zapłonowy pod cewkami wysokiego napięcia spróbój go na chwilę podmienić z drugiego samochodu.
  • #8
    Pn
    Level 11  
    Nie sądze żeby to był moduł. Świece po wykręceniu są suche jest iskra. Chciałbym jeszcze dodać że przed wystąpieniem tych objawów spalił się silnik od wentylatora chłodnicy. Póżniej wymieniłem czujnik załączania tego wentylatora bo się nie załączał. Wygląda na to jakby nie było załączania ssania albo coś jest zatkane. Po nagrzaniu jakoś chodzi ale to nie jest to jakby się dusił czasami coś strzeli. Co jest grane?
  • #9
    szymtro
    Level 30  
    może uszkodził się czujnik temperatury do ECU jak ci sie troszkę pogotował. Może jest tak że jego rezystancjha uległa zmianie na trwałe i komp myśli że silnik jest nagrzany, i próbuje odczytać sondę lambda a tu silnik jest zimny i nie może sobie poradzić z ustawieniem dawki paliwa. Tak może sie zdażyć.
  • #10
    Pn
    Level 11  
    Gdzie sie ten czujnik znajduje? Czy mogę zasymulować rezystancyjnie zimny silnik? Jaka jest wtedy rezystancja czujnika ?
  • #11
    Pn
    Level 11  
    Gdzie się znajduje ten czujnik? Jaka jest rezystancja przy zimnym silniku? Spróbuje to zasymulować.
  • #12
    diag
    Level 29  
    Sprawdź uszczelke pod glowicą, jak padł wentylator i silnik ci się zagotował , to może być to.
  • #13
    Artwin
    Level 16  
    Czujnik moźe być w dwóch miejscach .Na obudowie termostatu lub na kolektorze ssącym ztyłu silnika.Zasymuluj 4kOm-5kOm.
  • #14
    szymtro
    Level 30  
    Zgadza się w abimexie(pewnie nietylko) jest wkręcony dokładnie w stronę kierowcy(równolegle do osi auta). Książka twierdzi że rezystancja rzędu 4,1-4,7Kohm to tem ok 15stopni a 84ohm to ok 128stopni. Trochę ciężko jest zmierzyć rezystancję tege czujnika(mało miejsca) ale za to łatwiej wsadzić potencjometr w wiązkę bo przewody się troszkę wyciągają.