Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen ZX Potezny problem mechaniczno-elektryczny

szynas222 24 Maj 2009 19:55 3983 9
  • #1 24 Maj 2009 19:55
    szynas222
    Poziom 8  

    Witam wszystkich posiadam Citroena ZX 1.6 88km rocznika 1996 Benzyna, katalizator. I mam ogromny problem z samochodem ktory sie ciagnie juz ponad miesiac. Otoz:

    1. Samochod ma problemy z zapalaniem

    2. Samochod duzo pali

    Ad.1 Samochod genralnie mial duze problemy z zapalaniem. Musialem go odpalac na z gazem wcisnietym. Gasl po wrzuceniu biegu na luz. Pojechalem wiec do serwisu ASO podpieli go pod komputer i nie wykazalo zadnych bledow. Stwierdzili ze dostawalo sie lewe powietrze, przez uklad dolotowy- wiec do uszczelnili. I odjechalem szczesliwy, niestety po 3 godzinach problem sie znow pojawil. Wiec nastepnego dnia pojachel do nich poraz kolejny. Podpieli pod komputer i nagle wyszlo ze sonda podaje duze wartosci na komputerxe. Sterdzili ze masa sie rozlaczyla( sonda lamba bosh ls-07 dolaczona do starej wtyczki przez zaciski bedace w komlecie-uniwersalna), wiec zrobili ta sonde. I mysleli ze jest dobrze. Wiec przejechali sie samochodem przez 5 min. wrocili niby bylo dobrze. Pozniej znow sie przejechali i podpieli pod kompa powiedzieli mi "ze samochod podaje za bogata mieszanke" oraz " mam duza wartosc spalin". Ale powiedzieli ze elektryk potrzebuje jeszcze 4 godzin zeby zbadac bo to pewnie gdzies w ukladzie elektrycznym.
    Samochod wrocil od nich i co sie dzieje. Co prawda juz nie gasnie przy dojezdzie do skrzyzowania i wrzuceniu na luz, ale nadal ma cos jakis czas problem z odpaleniem musze z gazem i sie dzialo ostatnio cos takiego:
    Dzis rano samochod zapalil normalnie,ale jakby nie do konca.Otoz odpalilem go na luzie obroty po przekreceniu kluczyka i zapaleniu silnika od razu skoczyly do 2000 pozniej spadly do 1500 w tym momencie lekko zafalowaly i spadly do 1100 i tak juz je samochod trzymal rowno.Czynnosc zapalania powtorzylem 3 razy i bylo tak samo.Teraz sie przejechalem kawalek i juz normalnie zapala.Czasem jednak zdarza sie ze samochod zapala po przekreceniu zwawo, a czasem mam wrazenie ze nie uda mu sie pociagnac obrotow

    P.S. Czasem zdarza sie ale juz bardzo rzadko ze ma problemy z zapalaniem. Zapala tylko z trzymaniem nogi na pedale gazu. ALe gasnac juz nie gasnie na skrzyzowaniach.

    Ad.2 Samochod bardzo duzo pali. Zatankowalem 12 litrow i samochod przejechal 80km z czego 30km w trasie.

    Do tej pory wymienione:
    -sonda lambda BOSH
    - swiece+ kable
    -wszystkie filtry

    Stwierdzone usterki w moich samochodzie:
    - pekniety wezyk odpowietrzania baku
    - mechanik mi mierzyl cisnienie na cylindrach na 1 bylo 6.6 na 3 pozostalych po 10.
    -Co jakis czas zapala sie kontrolka silnika z literka K pomaranczowa, choc bardzo rzadko i znika po ok.1 minucie lub mniej
    Od razu mowie ze nie odczulem jakiegos spadku mocy samochodu wielkiego czy przypieszenia

    Prosze pomozcie bo juz nie wiem co sie dzieje i gdzie szukac pomocy. Nie wiem moze polecie jakis wasztat w woj. lodzkiego.
    Z tego co wyczytalem na roznych forach ludzie mowie ze to moze byc:
    - czujnik temeratury, polezenia walu, przepustnicy
    -termostat
    -nierowne wlasnie cisnienie w tych cylindrach

    Prosze o pomoc:(:(:(:(:(:(:(

    1 9
  • #2 24 Maj 2009 20:33
    kybernetes
    Poziom 39  

    Generalnie to zasada jest taka, ze zanim zaczniemy grzebac w elektryce naprawiamy usterki mechaniczne. Zrob cos z tym cisnieniem na pierwszym cylindrze.

    Pozdrawiam

    0
  • #3 24 Maj 2009 20:44
    szynas222
    Poziom 8  

    kybernetes napisał:
    Generalnie to zasada jest taka, ze zanim zaczniemy grzebac w elektryce naprawiamy usterki mechaniczne. Zrob cos z tym cisnieniem na pierwszym cylindrze.

    Pozdrawiam


    To mam rozumiec ze to moze byc wina moich problemow w tym cylindrze?? Pewnie silnik jest do remontu. Czyli na pewno wymiana pierscieni- wtedy sie podniesie cisnienie na wszystkich cylindrach. A jesli chodzi o ten pierwszy cylinder to podejrzewam ze poszedl zawor lub jest zapchany lub uszczelka pod glowica

    0
  • #4 24 Maj 2009 21:32
    kybernetes
    Poziom 39  

    Kolego szynas222, tak jak piszesz, problem z kompresja najprawdopodobniej jest na gorze ale na wszelki wypadek zrob probe olejowa. No i sprawdz luzy na zaworach. Jesli jest problem na cylindrze to moze to powodowac wypadanie zaplonow a to z kolei moze rozregulowac caly uklad regulacji skladu mieszanki.
    Wiec aby uniknac szukania dziury w calym robimy najpierw mechanike.

    BTW: Bez przesady z tym remontem, na razie nic na to wskazuje zeby silnik tego potrzebowal :)

    0
  • #5 24 Maj 2009 22:37
    szynas222
    Poziom 8  

    kybernetes napisał:
    Kolego szynas222, tak jak piszesz, problem z kompresja najprawdopodobniej jest na gorze ale na wszelki wypadek zrob probe olejowa. No i sprawdz luzy na zaworach. Jesli jest problem na cylindrze to moze to powodowac wypadanie zaplonow a to z kolei moze rozregulowac caly uklad regulacji skladu mieszanki.
    Wiec aby uniknac szukania dziury w calym robimy najpierw mechanike.

    BTW: Bez przesady z tym remontem, na razie nic na to wskazuje zeby silnik tego potrzebowal :)
    Oki zapewne niskie cisnienie na cylindrach to wina zapewne pierscieni,oddzielna sprawa jest z pierwszym cilndrem.Pozatym jak otworze silnik to juz trzea pasek wymienic,oddac glowice do planowania i uszczelki wymienic.proba oleju to jak poprzez mierzenie cisnienia oleju tak?Gdzie to mozna zrobic i ile kosztuje bo nie chce zeby mnie ktos w butelke nabil:)

    0
  • #6 25 Maj 2009 01:01
    kybernetes
    Poziom 39  

    Proba olejowa to kontrola cisnienia sprezania pozwalajaca stwierdzic czy przyczyna nizszej kompresji na cylindrze jest zespol cylinder-tlok-pierscienie czy tez glowica. Jest to standardowe postepowanie w przypadku stwierdzenie braku kompresji na ktoryms z cylindrow. Kazdy mechanik to zrobi.

    0
  • #7 25 Maj 2009 07:07
    szynas222
    Poziom 8  

    Zeby zrobic ta probe trzeba rozlazyc silnik?? Bo ktos mi kazal jechac na pomiat cisnienia w oleju, wtedy bowiem bede wiedzial czy panewki do wymiany.

    0
  • #8 25 Maj 2009 09:25
    Sel
    Poziom 14  

    Miałem podobny problem tylko był silnik 1.4.Usterką było ciśnienie paliwa-lub brak regulacji ciśnienia paliwa.Zatkany regulator ciśnienia paliwa.Sprawdź po zdjęciu wężyka powrotnego do zbiornika,powinno po załączeniu zapłonu przez chwilę paliwo obficie wypływać.W moim przypadku nie było powrotu właściwie żadnego samochód z trudem zapalał obroty były różne i kopcił jak diesel

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ciśnienie sprężania można sprawdzić,ale wątpliwe aby miało być przyczyną takiego spalania,a panewki i ciśnienie oleju to chyba nijak się mają do spalania.

    0
  • #9 25 Maj 2009 19:24
    szynas222
    Poziom 8  

    No nie do konca sie z toba zgodze i juz wiele osob mi potwierdzili iz:
    niskie sprezanie(cisnienie w cylindrze= mniejsza moc=bogata mieszanka=wieksze spalanie. Natomiast jesli chodzi o te wezyki do paliwa, to nie wiem za bardzo i jak to sprawdzic. Wiem np z mam zerwany wezyk odpowietrzania baku- ale to podobno nie ma zadnego znaczenia

    0
  • #10 25 Maj 2009 19:31
    emeryt2
    Poziom 42  

    Sel - ciśnienie sprężania ma i to bardzo dużo do spalania i mocy.

    0