Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wskaźnik paliwa w C5 - niewłaściwe działanie

Adam102 24 Maj 2009 21:06 2103 8
  • #1 24 Maj 2009 21:06
    Adam102
    Poziom 9  

    Witam !
    Po założeniu instalacji gazowej zauważyłem że wskaźnik poziomu benzyny opada mimo że w zbiorniku jest benzyna a jadę przecież na gazie. Z forum wyczytałem że w zbiorniku nie ma pływaka i że komputer szczytuje informacje o zużyciu paliwa z czasu pracy wtryskiwaczy. Zastanawia mnie tylko czemu nie aktualizuje sobie stanu paliwa w zbiorniku po wyłączeniu auta. Po wyłączenu stacyjki i włączeniu jej ponownie nadal wskazuje błędne zaniżony stan benzyny. Natomiast jak doleje benzyny to wskaźnik podnosi się.
    Jak zrobić jakieś obejście albo reset aby wskaźnik pokazywałwłaściwą ilość benzyny w zbiorniku.

    0 8
  • #2 24 Maj 2009 21:43
    adamjur1
    Poziom 39  

    Być może zaskutkuje sposób z Espace III ( też w końcu Francuz)
    Tu efekt idzie dalej i po stwierdzeniu nieubywania ze zbiornika a przybywania kilometrów ( po ok 700-900km) komputer zwala wskazanie na rezerwę, mimo że przed tym było np 80%. I jednym ze sposobów jest wyjęcie na chwilę bezpiecznika od tablicy wskaźników ( przy wyłączonej stacyjce)
    Ten sam efekt jest po odłączeniu akumulatora ( ale nie zalecam tylko dla tego celu..)
    Pozdr.J.

    0
  • #3 24 Maj 2009 22:59
    Jarek Jezierski
    Poziom 11  

    C5 ma jak najbardziej plywak w zbiorniku , tylko zuzycie paliwa jest liczone na podstawie czsow wtrysku, tak jak tu kolega pisal awaryjnie mozna sprawdzic poziom przez wyjecie bocznika na wlaczonym zaplonie ( oznaczony jako HS ) ale najlepiej zamontowac taki gotowy uklad elektroniczny ktory bedzie oszukiwal komputer w samochodzie i na wskazniku poziomu paliwa bedzie zawsze wartosc rzeczywista.

    0
  • #4 24 Maj 2009 23:25
    adamjur1
    Poziom 39  

    Kiolego Jarku - proszezwrócićuwagę że ja pisałem:
    I

    Cytat:
    jednym ze sposobów jest wyjęcie na chwilę bezpiecznika od tablicy wskaźników ( przy wyłączonej stacyjce)

    A sposób z bocznikiem ( nie bezpiiecznikiem) przy właczonej ( a nie wyłaczonej) stacyjce wygląda na całkiem inne rozwiązanie...
    Pozdr.J.

    0
  • #5 25 Maj 2009 19:49
    Adam102
    Poziom 9  

    Przepraszam ale co oznacza bocznikiem.
    Może macie pomysł jak taki układ ma wyglądać ? gdzie do by trzeba wpiąć abym mógł ręcznie wyzerować wskaźnik np. przy rozruchu samochodu.
    Ewentualnie jak ktoś by miał schemat elektryczny to byłbym wdzięczny za podesłanie.

    Dodam że od pompy idą 2 kable sygnałowe i 2 oczywiście zasilające. Czy któryś z nich trzeba by było rozłączyć ??

    0
  • #6 25 Maj 2009 21:15
    adamjur1
    Poziom 39  

    nie grzeb przy pompie bo coś zepsujesz :cry:- ogólnie chodzi o wyzerowanie pamięci wskaźnika, możesz ew w miejsce dobrego bezpiecznika wstawić spalony, do niego dolutowane przewody ( z bezpiecznikiem oczywiście zaraz w kasecie ) i i mały pstryczek elektrryczek zamyakjący obwód....
    Pozdr.J.

    0
  • #7 26 Maj 2009 18:53
    Adam102
    Poziom 9  

    Wyjąłem bezpiecznik odpowiedzialny za "Wskaźniki zegarowe" i nic nawet licznik przebiegu dziennego się nie wyzerował.

    0
  • #8 26 Maj 2009 19:18
    adamjur1
    Poziom 39  

    A zrobiłeś to przy wyłączonej stacyjce?
    NA jak długo ? ( czasem trzeba na 10 min)
    Pozdr.J.

    0
  • #9 26 Maj 2009 19:41
    Adam102
    Poziom 9  

    Zrobiłem przy wyłączonej stacyjce. Wyciągnąłem na chwile - może 1 min.
    Trzeba dłużej ??

    0