Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter Peugeot Speedfight 100cc pinout

domex32 24 May 2009 23:30 17464 12
  • #1
    domex32
    Moderator of Cars
    Witam, mógłbym kogoś prosić o zrobienie zdjęcia i umieszczenie na forum modułu zapłonowego?? Konkretnie chodzi mi o pinologie, bo klient przyprowadził takiego, z obcięta wtyczką od modułu, bo jakiś wcześniejszy specjalista chciał założyć moduł od hondy dio, obciął fabryczna kostkę i próbował łączyć przewody. Klient przyszedł do mnie z takim modułem
    Link
    , i mam problem jak co i gdzie połączyć bo nie posiadam schematu.


    Peugeot speedfight 2001 rok 100cc.
  • Helpful post
    #2
    fortronik
    Admin of Medical Equipment
    Jaki jest moduł bo link z allegro już nie działa. Wstaw fotkę i kolory obciętych kabli. To postaram się podpowiedzieć.
  • #3
    domex32
    Moderator of Cars
    Sorki, źle link wkleiłem. Już działa.

    Kolory kabli.

    Czerwony - plus
    Czarny - plus po stacyjce
    Niebieski- dioda
    Żółto niebieski - sygnał z impulsatora
    Żółto czarny - do cewki WN
    Zielony - Masa

    Skuter Peugeot Speedfight 100cc pinout
  • Helpful post
    #4
    fortronik
    Admin of Medical Equipment
    To powinno Tobie pomóc.
    Skuter Peugeot Speedfight 100cc pinout
  • #5
    domex32
    Moderator of Cars
    Dzięki, o to chodziło ;]
  • #6
    domex32
    Moderator of Cars
    Jeszcze jedno pytanko, Jaką rezystancje powinna mieć cewka zapłonowa w tym skuterze? bo ta ma koło 1 oma i jak mam jeden koniec do masy a drugim impulsywnie dotykam plusa to iskry brak.
  • Helpful post
    #7
    fortronik
    Admin of Medical Equipment
    Muszę Cię zmartwić, albo pocieszyć Na pierwotnym powinno być 0,5 Ω do 1Ω, wtórne 4,7kΩ do 6kΩ
    A poniżej rysunek z podanymi indukcjami.
    Skuter Peugeot Speedfight 100cc pinout
    Jak nie ma iskry to może masz przebicie w cewce, lub rezystor w fajce walnięty. Albo banalna sprawa to brak masy!
  • #8
    domex32
    Moderator of Cars
    No właśnie teraz pytanie czy w takim przypadku przez dotykanie plusa aku iskra powinna być? czy dopiero po module, który podnosi napięcie? Moduł będę miał w czwartek, dałem za niego kupę kasy i nie chcę go uszkodzić, np zwartą cewką.
  • Helpful post
    #9
    fortronik
    Admin of Medical Equipment
    Podłączając 12V (szybko, krótkotrwałe dotykanie plusem) powinno wyindukować WN na wyjściu. W podobny sposób działa moduł elektroniczny.
  • Helpful post
    #10
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Muszę zmartwić Was obu, że takie postępowanie w przypadku cewki WN od zapłonu CDI grozi jej spaleniem. 12V / 0.36 R = 33.3 A !!!. Taką cewkę można sprawdzać tylko podłączając kondensator ok. 1uF naładowany do ok. 50V lub też przy innym zapłonie CDI. Przy cewkach od zapłonu TCI też należy uważać na ich małą rezystancję uzwojenia pierwotnego.

    PS. ostatnio znalazłem sposób na założenie dużo tańszego modułu DC-CDI...
  • Helpful post
    #11
    fortronik
    Admin of Medical Equipment
    Tak masz rację można spalić cewkę i to praktycznie każda nie tylko tą o niską rezystancją. Jeśli to robi się w miarę umiejętnie (szybkimi ruchami) to nie powinno się uszkodzić. Przynajmniej ja do niedawna tak robiłem i nie udało mi się uszkodzić cewki. Obecnie mam zrobiony bardzo prosty układzik na tyrystorze wyzwalany prostym generatorem.
  • #12
    domex32
    Moderator of Cars
    BANANvanDYK wrote:
    Muszę zmartwić Was obu, że takie postępowanie w przypadku cewki WN od zapłonu CDI grozi jej spaleniem. 12V / 0.36 R = 33.3 A !!!. Taką cewkę można sprawdzać tylko podłączając kondensator ok. 1uF naładowany do ok. 50V lub też przy innym zapłonie CDI. Przy cewkach od zapłonu TCI też należy uważać na ich małą rezystancję uzwojenia pierwotnego.

    PS. ostatnio znalazłem sposób na założenie dużo tańszego modułu DC-CDI...


    Wiem wiem, poprzednia cewka była rozpruta, kupiłem druga, taką samą z wyglądu, niestety gość w sklepie nie był wstanie powiedzieć czy ta cewka jest na 12 czy 6 volt i do jakiego to jest zapłonu.

    Mam tylko nadzieje ze nie uszkodzi mi tego modułu sterującego.


    PS szkoda ze wcześniej nie napisałeś o tym rozwiązaniu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=6510922#6510922
  • Helpful post
    #13
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Problem rozwiązałem jakieś dwa tygodnie temu. Nie mam w ogóle czasu siedzieć na takich dużych forach jak elektroda.pl... Sposób opisałem na innym forum. Tymczasem mam już kolejnego Peugeota w naprawie, tym razem z jakimś modułem TCI od samochodu.

    Cewka nie powinna uszkodzić Ci modułu.