Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odłączanie zasilania i inne metody na złodzieja - czyli co ?

26 Maj 2009 00:17 3535 13
  • Poziom 37  
    Witam.

    Jak wiadomo znikające samochody to codzienność, więc złodziejowi trzeba to maksymalnie utrudnić.

    Jaki waszym zdaniem system zabezpieczenia jest najlepszy ? Odłączanie całkowicie zasilania, czy może odłączania pompy paliwa, albo jakieś systemy mieszane ?

    Jak wykonać całkowite odłączenie zasilania ? Jaki wyłącznik zastosować - jak wiadomo obciążenia musi wytrzymywać spore.

    Będę wdzięczny za pomysły.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    Wszystko zależy od samochodu.
    W grupie VW, Skoda, Audi, Seat, warto zmienić lokalizacje gniazdka, piny bądź w inny sposób utrudnić do niego dostęp. Przez gniazdko łatwo dodać nowy kluczyk i wtedy już zostaje tylko fizyczność kluczyka.

    W innych autach warto obudować i utrudnić dostęp do komputera z silnika/immo bo niektóre samochody są właśnie "łamane" poprzez wymianę komputera. A na wielowtykach to jest chwila moment i jest nowy komputer.

    Odcinanie całości zasilania? I odcinanie elementów typu pompa, napewno skuteczne do momentu kiedy nie można tego łatwo zmostkować kawałkiem drutu czy przysłowiową dwuzłotówką.

    Unieruchomienie rozrusznika wsumie jest takim rozwiązaniem chyba najgorszym bo można autko wziąć na pych.

    Jakby producenci samochodów robili dobre komputery do których wymontowania potrzeba 20 minut czasu (np. trudne miejsce dostępu) albo dostępne z pod kanału i dobry firmware do tego który by rzetelnie sprawdzał kluczyki wraz z dobrą kryptografią. Sytuacja byłaby klarowna. W nowych autach po 2000 roku i trochę wcześniej gdzie wtrysk zapłon jest sterowany właśnie z komputera to komputer determinuje jazdę bądź postój. Kosztem wygody dodawania nowych kluczyków i łatwego dostępu są one elementem łatwym do przeskoczenia.

    Jak odcinać to pompę, albo cewkę, którą czasem ciężej odciąć.

    Zostaje jeszcze opcja elektrozaworu za pompą paliwa.

    pozdrawiam :)
    sheep

    Dodano po 2 [minuty]:

    PS. Dodam że odcięcie całego zasilanie jest ciężkie w realizacji. Bo ciężko ukryć stycznik który musi mieć rozmiar.
    A żeby go zewrzeć wandalizmem, myślę nie trudno. No i trzeba by jakiś nowy kabel o sensownym przekroju.

    Na każdą metodę jest metoda, ale utrudniać zawsze można :)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 37  
    Chodzi mi o utrudnienie do granic możliwości.

    Na serwisach aukcyjnych jest sporo elektrozaworów, syren i innych wynalazków i prawdę mówiąc nie wiem co wybrać - czy tani elektrozawór, czy coś w stylu autoalarmu z czujnikami ruchu czy całkiem coś innego. Może ktoś z tego już korzysta ? Jakie macie spostrzeżenia ?
  • Poziom 25  
    Alarmy z czujnikami ruchu b. często mają odłączanie obwodów np. pompy. Jakieś utrudnienie owszem, ale jak centralka jest na wierzchu a złodziej zna pinologie alarmu, to nie ma problemu.

    A o jakim autku mówimy?
    i ile chcesz wydać?
  • Poziom 28  
    Witam. Pamiętam "Poloneza" którego złodzieje nie mogli ukraść. Stał tyłem do ściany i miał zablokowany wsteczny bieg za pomocą prostego nietypowego mechanizmu. Tył samochodu był poobijany o ścianę ale auto zostało. Pozdrawiam.
    Ważne są właśnie nietypowe rozwiązania.
  • Poziom 39  
    Dobra blokada powinna być wcięta w oryginalna wiązkę w trudno dostępnym miejscu, i zaizolowana / zabezpieczona oryginalną taśmą/peszlem żeby nikt nie rozpoznał, gdzie było robione. Koniecznie takie odcięcie musi mieć obejście awaryjne (bezpośrednie) a nie jakieś sterowanie przekaźnikiem do masy itp- znane tyklo właścicielowi. Dla utrudnienia np. od strony pompy , albo zasilanie komputera można zwierać do masy stykiem NC co uniemożliwia podanie zasilania na "krótko"do pompy/komputera .
    Tylko solidna wcinka w instalację zabezpieczy przed podpięciem innego komputera.
    A sam układ powinien być wykonany na zasadzie podtrzymania po podaniu zasilania na "15"-kę żeby samo się uzbrajało po każdym zgaszeniu auta.

    Dodano po 7 [minuty]:

    w zabezpieczeniu tego typu ważne jest jak to jest wykonane a mniej istotne jest co zainstalowano.
    Odblokowywałem nie raz "super alarmy" z kartami kodowymi i innymi bajerami za dużą kasę , a zamontowane tak, że wysypało się to znad skrzynki z bezpiecznikami,a obejście blokady z ostrożną rozbiórką plastików zajeło 3 minuty. No i to zdziwienie klienta ( co zapłacił za to dziadowskie wykonanie w serwisie auta fortune ) - bezcenne .

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    W samochodach, które kradnie się przez wymianę komputera - jedyną skuteczną metodą zabezpieczenia jest zamiana miejscami któregoś z "ważnych" pinów we wnętrzu komputera i we wiązce pojazdu.
    Wykonanie tego zabezpieczenia jest dosyć trudne i pracochłonne, ale skuteczne. Wymaga ingerencji do wnętrza komputera i w jego PCB.
    Do tego jeszcze polecam podwójne zabezpieczenie montowane razem:
    - pierwsze bardzo widoczne i oczywiste dla złodzieja, czyli zrobione po to żeby nie zajmował się szukaniem innych ukrytych zabezpieczeń i stracił trochę czasu na jego obejście,
    - drugie ,niestandartowe, dobrze zamaskowane, np. transponderowe, bez diody sygnalizacyjnej, ukryte w trudno dostępnym miejscu, np. elektrozawór w okolicy zbiornika paliwa dostępny tylko z kanału.
  • Poziom 9  
    no ale czy prawda nie jest, ze w walce pocisku z tarcza zawsze wygrywa wczesniej czy pozniej pocisk?? te zabezpieczenia opoznia zlodzieja ale na 100% nie zatrzymaja... chyba ze takich srednio doswiadczonych;)
  • Poziom 37  
    Mowa tutaj jest o golfie 3. Samochód jest aktualnie w remoncie a że jest to moja mała bestyjka, chciałbym ją ochronić przed zakusami wariatów. Remonto samochodu aktualnie trochę pochłonie pieniędzy, więc wiadomo że zainteresowanie wzrośnie.

    Zastanawiam się co do 3 najlepiej będzie pasowało.

    Kolego - nie jesteś na forum od wczoraj i powinieneś wiedzieć jakie są zasady: najpierw wyszukiwarka (bo o odcięciach w trzecim Golfie było już nieraz pisane), oprócz tego - jaki silnik, bo co innego tnie się w dieslu, a co innego w benzynie, itd... [sharp]
  • Poziom 25  
    bigkaban napisał:
    no ale czy prawda nie jest, ze w walce pocisku z tarcza zawsze wygrywa wczesniej czy pozniej pocisk?? te zabezpieczenia opoznia zlodzieja ale na 100% nie zatrzymaja... chyba ze takich srednio doswiadczonych;)


    Wszystko się da. Od wielu lat w kosmos się lata więc odpalić każde auto się da. Tylko jest kwestia opłacalności i czasu i ryzyka. Skoro wszystko można obejść to może nie róbmy nic :D?

    A tak na poważnie to andrzej lukaszewicz tutaj bardzo mądrze pisze. Nie ważne co ale sensownie zrobione. Każde auto ma swoją specyfikę i dostępność do jednych rzeczy jest łatwiejsza innych trudniejsza to determinuje gdzie coś można odciąć.
    Przypomnę że odcinanie paliwa na wiele się nie zda jak mamy instalacje gazową :)

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    bigkaban napisał:
    (...) te zabezpieczenia opoznia zlodzieja ale na 100% nie zatrzymaja... chyba ze takich srednio doswiadczonych;)

    Nie ma zabezpieczenia, które uniemożliwi kradzież samochodu.
    Wszystko zależy od czasu i zaangażowanych "środków".
    Zawsze można przecież samochód odholować albo wciągnąć do kontenera.
    Na to wszystko pomaga tylko ubezpieczenie AC
  • Poziom 16  
    CameR napisał:

    Nie ma zabezpieczenia, które uniemożliwi kradzież samochodu.
    Wszystko zależy od czasu i zaangażowanych "środków".
    Zawsze można przecież samochód odholować albo wciągnąć do kontenera.


    To prawda, ale z drugiej strony można naprawdę utrudnić życie złodziejom, przy odrobinie własnej inwencji samochód staje się bardzo trudnym "łupem".

    Posłuże się tu przykładem mojego kolegi, elektronika, którego dość drogi i chodliwy samochód jest tak przygotowany, że typowy instalator nawet nie jest w stanie zorientować się, że cokolwiek założono. Po włączeniu zapłonu wszystko teoretycznie działa, tylko pokazywany jest minimalny poziom paliwa a komputer sygnalizuje dodatkowo kłopoty z ciśnieniem w silniku, który przerywa i po chwili gaśnie. Do tego ma bardzo sprytnie zamontowane zdublowane powiadomienie gps/gprs, jedno działa cały czas i powiadamia o próbach włamania, drugie jest bardzo mocno ukryte i uaktywnia się dopiero po pewnym czasie na chwilę. Poświęcił na to kilka dni na montaż i pewnie sporo czasu na zaprojektowanie co i gdzie się znajdzie. Ale ma drogi samochód i mu się chciało :-)
    Wszystko to kwestia sił, środków, i wartości tego co chcemy chronić.

    CameR napisał:

    Na to wszystko pomaga tylko ubezpieczenie AC


    A z tym się nie zgodzę, bo to slogan ubezpieczycieli, którzy najchętniej ubezpieczyliby wszystko na świecie i to jeszcze obowiązkowo !!!!
  • Poziom 25  
    Cytat:
    Zawsze można przecież samochód odholować albo wciągnąć do kontenera.


    W szczególności golfa III :D

    Cytat:

    CameR napisał:
    Na to wszystko pomaga tylko ubezpieczenie AC

    A z tym się nie zgodzę, bo to slogan ubezpieczycieli, którzy najchętniej ubezpieczyliby wszystko na świecie i to jeszcze obowiązkowo !!!!


    Na drogie samochody to Ci klame do głowy przystawią i nawet nie zdążysz nic powiedzieć i oddasz grzecznie kluczyki.

    To co wszyscy próbują zrobić to zniechęcić i zrobić kradzież nieopłacalną. Nikt po golfa 3jke nie przyjedzie lawetą, i montowanie w nim GPSów jest poprostu bez sensu.

    Może wróćmy do tematu:?:
  • Poziom 16  
    [quote="sheeeep"]
    Cytat:

    Na drogie samochody to Ci klame do głowy przystawią i nawet nie zdążysz nic powiedzieć i oddasz grzecznie kluczyki.


    Naoglądałeś się chyba za dużo filmów sensacyjnych. Za napad z bronią w ręku jest spory wyrok, za kradzież samochodu, jak dobrze idzie "zawiasy". Zajrzyj do statystyk policji.