Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kosiarka BRIGGS&SRATTON 3 HP budowa i naprawa

emilka74 26 Maj 2009 08:02 83500 33
  • #1 26 Maj 2009 08:02
    emilka74
    Poziom 9  

    no hej panowie i panie ;) kupiłem niesprawną kosiarkę podobno nie nabierała czasem obrotów mnie w ogóle nie odpala brak iskry , znalazłem już opis podobnej http://www.motoruf.de/mo/ersatzteillisten/wolf/wolf-576.pdf od czego zacząć by jej całkowicie nie zniszczyć , a przy okazji zrobić mały dziennik budowy takiego silnika
    kosiarka BRIGGS&SRATTON 3 HP budowa i naprawa
    kosiarka BRIGGS&SRATTON 3 HP budowa i naprawa

    19 29
  • #2 26 Maj 2009 10:06
    kris669
    Poziom 19  

    Trzeba w takim razie zacząć od układu zapłonowego. Należy sprawdzić, czy wyłącznik zapłonu nie zwiera cały czas do masy (obwód można odnaleźć po kabelkach), powinno się sprawdzić cewkę zapłonową.

    0
  • #3 26 Maj 2009 13:08
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 26 Maj 2009 13:48
    emilka74
    Poziom 9  

    a więc tak iskra odkopana było troszkę rdzy wyczyszczono i jest teraz takie pytanie jaka ma być przerwa między cewką a kołem ? zaraz zabieram się za czyszczenie gaźnika i zobaczymy czy odpali fakt faktem prawie antyk :) a sprawdziłem jeszcze klin podobno czasem lubi go urywać ale ten jest prawie nówka :)
    kosiarka BRIGGS&SRATTON 3 HP budowa i naprawa
    kosiarka BRIGGS&SRATTON 3 HP budowa i naprawa
    kosiarka BRIGGS&SRATTON 3 HP budowa i naprawa

    1
  • #5 26 Maj 2009 13:50
    emilka74
    Poziom 9  

    co do cylindra i zaworów , na razie nie dotykałem i tu pytanie czy muszę wymienić uszczelkę pod głowicą jak bym chciał to sprawdzić ?

    2
  • #6 26 Maj 2009 14:24
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 26 Maj 2009 14:41
    niutat
    Poziom 37  

    Witam, jeśli na świecy był czarny nagar to oznacza że silnik pobiera olej przez tłok albo zaworami(niebieski dym z tłumika), w takim wypadku naprawa jest nieopłacalna.

    0
  • #8 26 Maj 2009 14:48
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 26 Maj 2009 18:07
    emilka74
    Poziom 9  

    he panowie i panie :) właśnie poskręcałem kosiareczke i ......
    chodzi jak ta lala na początku kopciła to fakt ale tu i tam pokręciłem i dymek znikł ale mam pewien problem , chodzi o regulacje prędkości obrotowej , musiałem zmienić miejsce tej śmiesznej sprężynki tam przy gaźniku , dorobiłem taki mały kruciec między przepustnice a miejsce mocowania linki , a sprężynka poszła za kruciec wieczorem może wkleje fotki żeby to jakoś wytłumaczyć , może ktoś ma fotke jak to wygląda w oryginale ? teraz tylko lakierek ponowne rozebranie wymiana uszczelek , choć zastanawiam sie nad silikonem zobacze jeszcze do cylindra i będzie malinka :)

    0
  • #10 26 Maj 2009 18:28
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 26 Maj 2009 18:30
    niutat
    Poziom 37  

    No to się cieszymy :wink: , jeśli silnik jest w dobrym stanie to długo Ci jeszcze posłuży. Mocowanie sprężynki jest dość istotne bo od tego zależą maksymalne obroty silnika i reakcja regulatora na obciążenie.
    Zbyt gwałtowna (czarny dym na każdej większej kępce trawy) będzie powodować niepotrzebne przeciążenia silnika i zwiększone zużycie paliwa.

    2
  • #12 28 Maj 2009 11:02
    emilka74
    Poziom 9  

    a więc tak wygląda ta moje przeróbka , wiem już z rozmów z kolegami że tam powinny być dwie sprężynki , może ktoś ma jakąś fotkę ?
    kosiarka BRIGGS&SRATTON 3 HP budowa i naprawa
    kosiarka BRIGGS&SRATTON 3 HP budowa i naprawa
    kosiarka BRIGGS&SRATTON 3 HP budowa i naprawa

    5
  • #13 28 Maj 2009 11:30
    niutat
    Poziom 37  

    Właśnie zamiast tego druta który wstawiłeś ma być druga sprężynka, przepustnica nie może być na sztywno bo regulator nie będzie działał, trudno ją będzie dobrać bo jest dość specyficzna, popytaj w warsztatach które naprawiają takie kosiarki. Najlepiej jak byś gdzieś zobaczył jak to wygląda.

    3
  • #14 28 Maj 2009 12:34
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 28 Maj 2009 17:45
    Konradus99
    Poziom 9  

    Witam ! Pozwolę sobie wtrącić się do tematu, gdyż mam taką samą kosiarkę do której została podana instrukcja w pierwszym poście :)

    Ma pewien problem z silnikiem Briggsa 3.0HP. Jest on prawie identyczny jak ten z tematu. Gdzieś zalewało go olejem. Silnik był cały w piachu, trawie i oleju, ale odpalał zimny za 3cim razem, a ciepły od ręki. Wyjąłem go z wózka, który będzie odnawiany i postanowiłem się dowiedzieć skąd wycieka olej. Przeczyściłem go troszkę. Wydaje mi się, że to uszczelka pod głowicą, bo właśnie ta okolica była szczególnie brudna. Dostałem się do niej i zobaczyłem taki widok :


    kosiarka BRIGGS&SRATTON 3 HP budowa i naprawa kosiarka BRIGGS&SRATTON 3 HP budowa i naprawa kosiarka BRIGGS&SRATTON 3 HP budowa i naprawa


    Czy to normalne ?? Chodzi mi o ten nalot, jakby zapieczony olej. Tłok był wcześniej wytarty szmatą więc nie wygląda źle, ale na jego wierzchu znalazłem zanieczyszczenia :| Uszczelka o dziwo cała. Co może być tego przyczyną ??

    Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam !

    PS : Może autorowi tematu przydadzą się te dokumenty ;) :

    http://www.briggsandstratton.com/maint_repair...nd_more/docdetails.aspx?showpdf=MS8206_LO.pdf
    http://www.briggsandstratton.com/maint_repair...ocdetails.aspx?showpdf=270361-DOMESTIC_LO.pdf

    5
  • #16 28 Maj 2009 18:03
    niutat
    Poziom 37  

    Muszę Cię zmartwić kolego Konradus ale ten silnik jest mocno wyeksploatowany i spala olej. W takim silniku zużyte jest praktycznie wszystko, tłok, cylinder, pierścienie, zawory itp, z tego względu naprawa jest nieopłacalna. Lepiej kupić nowy silnik i mieć spokój na dłuższy czas. Zobacz czy pierścienie nie są popękane.

    0
  • #17 28 Maj 2009 20:56
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 28 Maj 2009 21:25
    ociz
    Moderator Samochody

    A może po prostu za dużo oleju do niego wlewasz? Miałem taki przypadek, co najlepsze kosiarka należała do starego mechanika i oddał mi ją za darmo prawie nie używaną bo stwierdził że za ciężko mu ją odpalać :D.

    2
  • #19 28 Maj 2009 23:18
    Konradus99
    Poziom 9  

    A możliwe, żeby przez te wszystkie lata eksploatacji (a było ich dwadzieścia parę :) ) nagromadził się taki osad czy nawet w tak wieloletnim a sprawnym silniku taka sytuacja nie ma racji bytu ? Pytam, bo ostatnio silnik nie dymił, kompresję też wydaje mi się, że ma dobrą... Jutro przeczyszczę co się ta, w tym te zaworki i złożę silnik do kupy. Założę na wózek, zaleje świeżym olejem. Trawy kosić nie mam jak, bo nóż jest bardzo tępy, spróbuję symulować koszenie w miejscu :P Potem zobaczę dokładnie, gdzie silnik się spoci, czy będzie dymił, czy okopci świece itp.

    Ogólnie praca silnika nie budziła większych zastrzeżeń, był taki brudny, miał tak zanieczyszczony filtr powietrza, stary olej i stare paliwo, że w ogóle dziwie się, że odpalił i to za czwartym pociągnięciem :D (było to po 2-3letniej przerwie). Kilka dni potem palił za trzecim razem (jest to model bez pompki paliwa), ciepły leciutko za pierwszym. Wiem, że jest to leciwy silnik i że nie jest opłacalny jego remont, ale myślę, że jeszcze powinien mi posłużyć :) Wyjaśnię od razu, że wcześniej kosiarka nie była używana przeze mnie i nie ja ją tak zapuściłem :P

    Acha, bagnet oleju był umoczony do połowy skali, więc oleju nie było za dużo. Dziękuję za wszystkie sugestie, jeśli ktoś ma jeszcze jakąś opinię, bardzo proszę :) pozdrawiam !

    4
  • #20 29 Maj 2009 00:44
    PO.
    Poziom 20  

    Hmmm... Sugestia taka, żeby się nie sugerować skalą bo możesz nawet nie mieć orygnalnego korka - spotkałem się z takim przypadkiem, że ktoś nie miał długiego bagnetu na korku tylko taki centymerowy dzykns i kosiarka była zalana "do pełna" :P - a korek od jakiejś innej firmy...
    Generalnie t 0,5l oleju to jest maks w tym silniku, poziom nie powinien być wyżej niż łączenie połówek korpusu, przymierz sobie na zewnątrz, jak to wygląda.
    Leżące silniki nie lubią nawet koszenia "w dół" zbocza bo olej wtedy ścieka sam wiesz gdzie.
    Niestety ogólnie to techniczna padaka, jak się zaczyna rozbierać to się można załamać.

    Aha, prawdopodobnie możesz ją "podkręcić", głowica od 3,5KM ma mniejszą komorę spalania (a w każdym razie o innym kształcie) więc jeśli reszta wymiarów się zgadza to możesz przekładać.

    NAgar możesz delikatnie wyczyścić, nie uszkadzając (!) gładzi na gniazdach zaworowych i zaworach, na powierzcniach styku uszczelki, no i na cylindrze też by dobrze było uważać ;) .

    In general, ten nagar się tam prędzej czy później znowu zbierze, olej podejdzie jak nie z jednej strony to z drugiej...

    PS: opłacalny czy nieopłacalny :) to niejednoznaczna prawa. Takie silniki i kosiarki z nimi dalej chodzą na allegro, ludzie je sprzedają więc pewnie ktoś kupuje (używki, właśnie patrzyłem). A w najprostszych modelach niewiele się zmieniło - to jeśli chodzi o nowe...

    0
  • #21 29 Maj 2009 07:45
    niutat
    Poziom 37  

    Oczywiście jeśli silnik pracuje w miarę sprawnie to można go eksploatować, chodziło mi tylko o to że zakup nowych części zamiennych ko koszt w sumie niewiele mniejszy od nowego silnika( tak przynajmniej wyliczył mi kiedyś gość w serwisie Husqvarny i kupiliśmy nowy silnik do kosiarki w firmie).
    W takich silnikach trzeba zwracać tylko uwagę na poziom oleju bo może go szybko ubywać. Poza tym od czasu do czasu oderwany odprysk nagaru lubi przyblokować zawór i trzeba ściągać głowicę.
    Czyli kosić ile się da, a jak się już nie da to ja bym się w remont nie bawił. :wink:

    2
  • #22 29 Maj 2009 08:38
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 29 Maj 2009 10:59
    PO.
    Poziom 20  

    Rycho T napisał:

    Pojemność miski olejowej w tym silniku to dokładnie 0,6 litra.


    Pozwolę sobie się nie zgodzić. Mierzyłem kiedyś na rozłożonej i 0,5l bylo do krawędzi odlewu. Wyżej to jakaś pornografia, przy źle złożonej będzie się pociła, no i przede wszystkim samo się wyrówna przez dolną panewkę i dolny simmering :) .

    Jeśłi chodzi o remonty to fakt, ceny części są takie jak do dobrych samochodów...
    Pierścienie można zamówić do dorobienia "uniwersalne" jeśli wyjdzie taniej. Poza tym dwa simmeringi. Składać korpus na silikon, trochę wprawy i jest szczelny. Uszczelka pod głowicę może być wielorazowa ;) - ten silnik ma 5:1 albo maks 6:1, nie pamiętam. Aha, membrana do gaźnika - ale to jeśli trzeba.
    O 3,5KM mam złożeniówki jeśli komuś potrzebne, większość jest taka sama.

    -1
  • #24 29 Maj 2009 20:11
    Konradus99
    Poziom 9  

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi :) Na dniach będę czyścił co się da i złożę go z powrotem bez wymiany jakiejkolwiek części. Potem zaleje odmierzone 0.5l świeżego oleju i dam mu trochę popracować. Wtedy poobserwuje jego pracę, czy wyrzuca olej, czy ma moc itp. Niestety silnik jest leciwy więc muszę być przygotowany na ew. problemy.

    Bagnet od oleju jest oryginalny, ale nie wykluczam, że kiedyś silnik nie był przelany i że nie pracował na nierównościach :P

    Co do modelu 3.5HP to zastanawiałem się właśnie gdzie jest ten szczegół, który decyduje o większej mocy tego silniczka :) Uszczelka głowicy z 3.5HP jest taka sama jak ta z 3.0HP więc teoretycznie nowa głowica powinna pasować. Nie wiecie, czy to jedyna różnica, czy są jeszcze jakieś 'newsy' ??

    A tak w ogóle to oznaczenie 3.0HP sugeruje około 3KM mocy, a tymczasem na wózku i w instrukcji kosiarki stoi jak byk 1,8kW, czyli około 2,45KM :?:

    Generalnie zgadzam się z tym, żeby kosić ile się da, a jak silnik wyraźnie będzie prosił o remont, to dać mu spokój i rozglądać się za nowym :)

    Pozdrawiam !

    2
  • #25 30 Maj 2009 10:47
    czarek0307
    Poziom 9  

    Mam taką samą kosiarkę. Ale teraz raptownie straciła moc. Nawet przy małym obciążeniu silnik gaśnie. Jaka jest przyczyna? Czy coś jest zle wyrególowane?

    2
  • #26 30 Maj 2009 17:48
    niutat
    Poziom 37  

    Sprawdź czy działa regulator obrotów i czy sprężynka łącząca go z przepustnicą jest cała.

    2
  • #27 30 Maj 2009 18:08
    ociz
    Moderator Samochody

    Sprawdź też klin pod kołem magnesowym.

    2
  • #28 31 Maj 2009 16:09
    czarek0307
    Poziom 9  

    Dzięki za odpowiedzi na mój post. Klina nie zerwało. a który to jest regulatur obrotów i jak go sprawdzić? Na jakiej zasadzie on działa?

    2
  • #29 01 Cze 2009 14:57
    niutat
    Poziom 37  

    Nie wiem jaki regulator jest w Twojej kosiarce, regulator jest połączony z przepustnicą i ustala obroty silnika. Ja osobiście spotkałem się z dwoma rodzajami, jeden jest montowany w pobliżu koła zamachowego i działa na niego powietrze wydmuchiwane przez wentylator, im większe obroty tym bardziej odchylana jest dźwignia regulatora i tym bardziej przymyka przepustnicę. Drugi typ to regulator odśrodkowy montowany wewnątrz silnika ale na gaźnik działa tak samo.

    0
  • #30 09 Cze 2009 17:21
    Konradus99
    Poziom 9  

    Mam jeszcze jedno pytanie, trochę poza tematem :P

    Mam około 2,5 litra benzyny. Trzymam ją w plastikowym kanistrze (taki mleczny - przepuszcza światło). No i benzynka zmieniła mi kolor :P zrobiła się żółta. Czytałem coś, że kiedyś benzyny były barwione, w tym przypadku 95oktanowa była właśnie żółta, ale przecież teraz się tego nie robi. Gdy ją kupiłem była przezroczysta :D Możliwe, że stało się tak na skutek promieni słonecznych albo reakcji benzyny i z kanisterkiem ?? Czy taka benzyna nadaje się do użytku ??

    Pozdrawiam

    3