Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

dusi się silnik 1.4 LPG peugeot 306

shogun112 03 Jun 2009 20:57 15674 47
  • #31
    shogun112
    Level 13  
    no wiem wymienić sonde to łatwo ale to kosztuje. Żebym był pewien że to ona to bym ją kupił. a macie może instrukcje kroczek po kroku jak sprawdzić kompa za pomocą kodów błyskowych i gdzie jest u mnie złącze może pokaże na tym czy sonda działa poprawnie
  • #32
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Już kilka 306 naprawiałem i zawsze przy takich objawach sonda ew czujnik temp. Sonda zamiennik kosztuje ok 80zł więc nie jest to jakiś kosmiczny wydatek. Z tego co piszesz tutaj to sonda padnięta. Wykręć ją i zobacz czy jest okopcona. Jak jest to raczej idz do sklepu albo na szrot i kup używke ale wtedy możesz trafić na taką jak twoja.
  • #33
    shogun112
    Level 13  
    troche jest czarna ale nie jakoś przesadnie
  • #34
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie wiem czego oczekujesz. Masz już podane możliwości co mogło paść i jak to sprawdzić, jeżeli jesteś pewny to już wiesz co padnięte jest. Jak chcesz możesz ze szrotu wziaść sonde na próbe i zobaczysz czy jest zmiana. Tylko pamietaj że możesz trafić taką jak twoja. Sonda nie może być okopcona.
  • #35
    shogun112
    Level 13  
    a moglibyście poprowadzić mnie krok po kroku jak sprawdzić błędy kodem błyskowym. Koło komputera mam zieloną kostkę wolną i myślę że to może być ta diagnostyczna. Mam już też diodę na 12V. Tylko do końca nie rozumiem jak postępować z tymi kodami

    Dodano po 4 [godziny] 54 [minuty]:

    zamierzam zobaczyć co mi kody błyskowe pokażą i wtedy wezme sie za wymiany
  • #36
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A świeci albo świecił ci się po odpaleniu auta Check Engine ? Jak nie to nie ma po co odczytywać kodów.
  • #37
    shogun112
    Level 13  
    niee nie świeci się
  • #38
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To nie masz po co diagnostyki robić. Teraz masz już wszystko napisane i następne decyzje należą do Ciebie.
    Z twoich opisów i pomiarów wynika że lambda do wymiany.
  • #39
    shogun112
    Level 13  
    byłem na przeglądzie gazu podregulowywał mi koleś i mówił że nie wie czemu ale dawka nie bardzo chce się zmniejszyc i na wolnych ma zbyt bogata mieszankę a na wyższych jest ok. Ale mowił że widzi po spalinach ze sonda jest ok
  • #41
    shogun112
    Level 13  
    nie wiem ktora ale mam taki juz lepszy gaz mowili. Dzisiaj dołożyłem do sondy masa dodatkowo zresetowałem komputer i problem znikł ciekawe na jak długo. Mierzyłem po tej operacji sonde i na wolnych obrotach zmienia sie nieznacznie a jak dodaje gazu to pływa jak powinna. Tak powinno z nią być że na wolnych napięcie nieznacznie się zmienia???
  • #42
    tzok
    Moderator of Cars
    Przy pracy na LPG I/II gen. - tak, przy pracy na benzynie/wtrysku LPG - nie. Ale do tych pomiarów najlepiej używać oscyloskopu lub przynajmniej miernika z szybkim bargrafem (ew. analogowego).
  • #43
    tower123
    Level 11  
    hmm skąd ja znam te objawy....proponuje sprawdzic potencjometr przepustnicy o ile masz układ zasilania w systemie Boscha.miałem te same objawy w moim o okazalo sie ze sa juz wytarte scieszki na TPS-ie.
    ps. ostrzegam bo nowy tps troszke kosztuje! wiec polecam cos z uzywki
  • #44
    shogun112
    Level 13  
    ja mam marelli kolego u siebie a powiedz jak to sprawdzic samemu??? czy przy podłączeniu do komputera wykaże błąd tego???
  • #45
    przemko 1
    Level 1  
    witam mam pytanko gdzie znajde kostkę diagnostyczną w peugeot 306 1,4 xr 1993 r.
    mono wtrysk dzięki
  • #46
    bosseq
    Level 17  
    Witam panowie..
    Mam te same objawy w moim 306 1,6 benzyna z 2000 roku.
    - Sprawdzałem krokowy i pracuje ładnie chociaż troszkę skrzypi.
    - Sprawdzałem wtryskiwacze i plują jak wściekłe, chociaż zastanawiam się czy nie powinny robić raczej bardziej rozpylonej dawki.
    - Wsadziłem nowe świece bo stare były zajechane strasznie.

    Jak wdepnę pedał do dechy to zalewa go i gaśnie. Wyciągnąć z niskich obrotów da się tylko poprzez pulsacyjne dodawanie gazu. Jak się rozgrzeje nawet da się ruszyć z miejsca. Dysponuję interfejsem Peugeot Planet tylko nie wiem jakie wartości są normalne, a jakimi powinienem się zainteresować. Na pewno sprawdzę woltaż na lambdzie jutro i opór na czujniku termostatu (planet zdaje się to umożliwia bez żadnych mierników).
    Zastanawiam się jeszcze nad jednym rozwiązaniem. Czy możliwe, żebym miał trzaśniętą listwę zapłonową tą co wchodzi w świece?

    Dodano po 3 [minuty]:

    ...a, zapomniałem dodać. U mnie z wiązki kabli do cewki wychodzi jeden jednożyłowy przewodzik zakończony jakimś kondensatorem FACON 2022 o wartości 2,2uF, którego przykręca się do masy (śrubka trzymająca listwę). Stała się u mnie rzecz straszna, ponieważ zapiekła mi się śruba z tym czujnikiem i wyrwał się ten metalowy uchwyt = stycznik do masy. Efekt jest taki, że mam cały element do wymiany. Myślicie, że mogę kupić zwyczajny kondensator 2.2uF i wlutować go w to miejsce?

    Pozdrawiam
  • #47
    bosseq
    Level 17  
    Kondensator już wiem :) przeciwprzepięciowy od cewki, dam sobie z nim radę.

    Sprawdziłem lambdę i daje mi od 0,7 - 0,9 V pomiary. To znaczy, że uszkodzona tak?
  • #48
    bosseq
    Level 17  
    widzę, że tylko ja tu teraz jestem codziennie.
    Zmieniłem lambdę i teraz pokazuje mi parametry od 0.0V do 0,85V, ale niestety prawie cały czas jest to nieszczęsne 0,0V... silnikowi się trochę poprawiło, łapie moc, ale dalej nie równo pracuje i się potrafi zadławić. Wniosek z tego, że stara lambda była beznadziejna. Pytanie czy nowa jest dużo lepsza?
    Nowa jest firmy 4max, jest to sonda uniwersalna więc musiałem jej dorobić wtyczkę. Pytanie: czy ma to znaczenie, że nie jest to typowa sonda dedykowana dla tego samochodu? Chyba te wyniki, które ona podaje nie są dalej poprawne...