Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel corsa 1.2 B, 93r, drgania podczas hamowania..

26 Maj 2009 21:15 7997 16
  • Poziom 17  
    Witam, kupiłem opla corse jak w temacie, powiedziano mi że do wymiany są sworzenie w przednich wahaczach bo słychać przód na większych dołkach i rzeczywiscie.. ale podczas powrotu do domu po zakupie zauważyłem coś niepokojącego, gdy na równiutkim asfalcie wyhamowywałem ok prędkości jakieś 70-80 to strasznie przód stuka i drga (jakby podsktakuje) i nawet pedał hamulca również drga.. czy to moze być także spowodowane przez te zużyte sworzenie z gumowymi tulejami? czy wina czarczy czy czegoś jeszcze?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pojedź na stację diagnostyczną i niech wezmą auto na szarpaki. Jeżeli będą jakieś luzy to będzie stukało. Co do hamowania to nie włączył Ci się ABS ? to by tłumaczyło drganie pedału hamulca jak to napisałeś.
  • Poziom 17  
    ABS-u nie ma.. Ale to nie było tylko drganie pedału hamulca tylko miedzy innymi.. a przede wszystkim to przód zaczął drgać i skakać.. jakbym na jaka gruntowa droge wjechał..
  • Poziom 19  
    Jeśli samochód nie posiada absu to drgania pedału mogą być spowodowane krzywymi tarczami hamulcowymi.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Najpierw usuń wszystkie luzy w zawieszeniu. W tym celu najlepiej na szarpaki pojechać i sprawdzić dokładnie co jest do wymiany. Potem dopiero szukać dalej.
  • Poziom 17  
    No tak ale jakim cudem i od czego tarcze mogą się skrzywić?
  • Poziom 19  
    Kolego Piotre ,do skrzywienia tarcz hamulcowych przyczynia się temperatura i niewłaściwa obsługa układu hamulcowego.Cuda tu raczej nie wchodzą w rachubę .
  • Poziom 17  
    No ale z drugiej strony przy prędkości 40-50 też koła już nieźle zasówają i tarcze z nimi a podczas hamowania z takiej prędkości nie ma tego drgania.. pozatym jadąc 70 km/h gdyby tarcza była krzywa to drganie byłoby takie szybkie że nie dałoby się wyczuć częstotliwości a tu takie stukanie ok 5 razy na sekunde (oczywiście nei policze tego ale tak na wyczucie) więc czy to możliwe żeby w ciągu sekundy zakładając że tarcza ma jedno skrzywienie koło zrobiło tylko 5 obrotów przy takiej prędkosci? przy takiej prędkości po przyblizonych przeliczeniach wychodziłoby ok 12 drgnieć na sekunde a to by troszke inaczej było.. oczywiście ja tak tylko gdybam bo oczywiście wolałbym żeby to nie były tarcze tylko wymieniłbym tuleje co i tak w najbliższym czasie zrobie.. dziekuje za rady
  • Moderator Samochody
    Też tak mam, ale tylko na letnich kołach (niższe i szersze od zimówek, na alufelgach). Koła są wyważone, wibracje pojawiają się tylko podczas hamowania i tylko w wąskim przedziale prędkości (70-90km/h). Sądzę, że albo to jakieś luzy w zawieszeniu albo coś nie tak z felgami lub oponami, bo podczas hamowania nacisk na przednią oś jest największy i wszelkie "bicia" po prostu bardziej się objawiają.
  • Poziom 17  
    tez mam na alufelgach ale opony nie są niskie.. może ewentualnie sprobuje jeszcze przełożyć tył na przód koła..
  • Poziom 12  
    Wielu mechaników w warsztacie aby odkręcić półoś od tarczy hamulcowej na podnośniku wkłada w wycięcia do wentylowania tarczy duży wkrętak lub pręt. Gdy masz już wiekowe tarcze to mechanik je po prostu rozgiął w jednym, albo w kilku miejscach. Obawiam się, że czeka cię wymiana tarcz hamulcowych, albo przetoczenie jeśli jest z czego przetoczyć. Miałem taki sam problem i pomogło.
  • Poziom 2  
    Jedz do porządnego warsztatu i sprawdz owalność tarczy
  • Poziom 17  
    tarczy jest jeszcze sporo.. ale mi chodzi o to żeby to zdiagnozować zanim wywale na mechaników kase a nic nie pomogą.. autko kupiłem już resztką budżetu że tak powiem i chodzi o to żeby to było jak najtaniej w miare i dlatego pytam, może wystarczy tylko wymiana gumowych tulei bo czuć że są luzy oraz zmiana felg.. w najbliższym czasie to zrobie, a gdy nei pomoze to będę brał sie za tarcze..
    i jeszcze pytanie mam co do tych luzów.. jak jade po drodze z płytek (takich większych betonowych, dość nierównomiernie poukłądanych) na duł nawet na jedynce to słysze stuki i da sie wyczuć luzy, ze coś tam z przodu się przesówa, przemieszcza itd.. to samo się czuje podczas szybszej jazdy po nierównym asfalcie.. na postoju można kołami targać, nie ma żadnych drgań i luzów.. czy to może być wina tych gumowych tulei?

    Dodano po 2 [godziny] 26 [minuty]:

    Właśnie zmieniłem koła tył na przód i ustąpiły te drgania przy hamowaniu.. teraz jeszcze pozostaje to latanie przodu przy jeździe po dołkach..
  • Moderator Samochody
    Masz luzy w zawieszeniu to Ci "lata" na koleinach, a po części to taka uroda małych samochodów.
  • Poziom 17  
    oj jednak to hamowanie jeszcze nie całkiem dobre.. ucieszyłem się po próbie ale teraz jak wieczór jechałem to jednak troche jeszcze się tłucze ;/ a te luzy i skakanie czyje wszystko na kierownicy i słychać takie "puste" stuki jak się jedzie.. niby w układzie kierowniczym nie czuje żwielkich luzów na postoju ale coś mi się wydaje że to jednak to będzie.. bo u CINGUECENTO miałem te tuleje gumowe praktycznie całkiem spruchniałe i nic nie stukało tylko po prostu latał po całej drodze przy większej prędkości na dołkach..
  • Poziom 17  
    Wymieniłem lewą końcówkę drążka kierowniczego i po problemie, nie ma żadnych drgań i stuków..