Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SHARAN 97 19TDI Nie gaśnie kontrolka świec żarowych

26 Maj 2009 23:49 14723 7
  • Poziom 11  
    Cześć!

    Od kilku dni mam problem z rozruchem zimnego silnika - natomista dziś po dłuższej jeździe po włączeniu zapłonu zapaliła się na stałe kontrolka świec żarowych - i mimo dłuższego oczekiwania nie zgasła. Po odpaleniu silnika zgasła. Sytuacja powtarza się za kazdym razem przy uruchaminiu silnika. Co sądzicie - świece, przekaźnik świec czy może paliwo, filtr paliwa lub zapchany katalizator?

    Dzięki za pomoc.
    S.C.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 12  
    Proponuje sprawdzic świece... odkręc listwe ze świec żarowych weź przewód i jednym końcem do plusa aku a drugim do świecy...jeżeli zaiskrzy to znaczy że świeca jest oki... pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 34  
    Sądzę kolego, że do sprawdzenia będzie z pewnością kąt wyprzedzenia tłoczenia na pompie wtryskowej i/lub układ paliwowy - dot. kłopotów z uruchamianiem zimnego silnika,
    jeśli natomiast chodzi o kontrolkę świec żarowych to proponuję sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego jaką podaje on sterownikowi silnika wartość temperatury - albo Vagiem albo omomierzem -
    w zależności jak Ci wygodniej.
  • Poziom 11  
    Cześć!

    Po diagnostyce VAG:
    522 Czujnik temperatury płynu chłodzacego-G62

    Gdzie się dokładnie ten czujnik znajduje - VW Sharan 1.9TDI 110 KM rok 1997?
    Jak go sprawdzić?
    Gdzie i w jakiej cenie mogę nabyć nową sztukę - gdyby mój okazał się uszkodzony?

    Dla uściślenia - po włączniu zapłonu - kontrolka świec żarowych pali się na stałe przez cały czas - dopiero po uruchomieniu silnika gaśnie.

    Pozdrawiam.
    S.C.
  • Poziom 34  
    na poniższym foto jest czujnik w silniku 1Z i AHU ale w silniku 110 KM czyli AFN jest w tym samym miejscu :
    SHARAN 97 19TDI Nie gaśnie kontrolka świec żarowych
    na czujniku nie warto oszczędzać i lepiej kupić oryginalny w ASO VW niż jakąś chińską podróbkę z allegro, która albo długo nie pociągnie albo już nowa będzie wadliwa,
    zanim zdecydujesz się na wymianę czujnika to najpierw sprawdź okablowanie i piny na wtyczce do niego bo zwykła śniedź styków również będzie powodowała takie objawy, tu są podane wartości rezystancji jąką przy danej temperaturze płunu chłodzącego powinien mieć czujnik,
    czujnik jest czteropinowy podwójny - Ciebie interesuje pin 1 i 3 :
    SHARAN 97 19TDI Nie gaśnie kontrolka świec żarowych
  • Poziom 11  
    Dzięki za odpowiedź.

    Dodatkowe pytania - jeśli wypnę kostkę z tego czujnika - czyli wszystkie piny będą na przerwie (maksymalna rezystancja) to powinien zniknąć błąd na VAG oraz kontrolka świec żarowych po włączeniu zapłonu powinna po krótkiej chwili zgasnąć?
    Jeśłi tak będzie - to uszkodzony jest czujnik?
    Jeśli nie - to trzeba szukać zwarcia w kablach (który moment może być najbardziej podejrzany?)?

    Zgodnie ze specyfikacją:
    napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze)
    opór: 2 000 - 3 000 omów / 20 °C
    opór: 200 - 300 omów / 90 °C

    Czy ten czujnik steruje załączeniem świec żarowych (poprzez przekaźnik 103)?

    Będę wdzięczny za odpowiedź.
    Pozdrawiam.
    S.C.
  • Poziom 14  
    jest odwrotnie jak myslisz,podpięcie czujnika lub symulacja oporu wygasi kontrolką i błędy się skasują.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    SCICHOSZ napisał:
    Czy ten czujnik steruje załączeniem świec żarowych (poprzez przekaźnik 103)?

    Będę wdzięczny za odpowiedź.
    Pozdrawiam.
    S.C.


    Załączaniem świec żarowych steruje sterownik silnika, poprzez przekaźnik 103, na podstawie wartości oporu jaką otrzymuje z czujnika G62 (pin 1 i 3), pin 2 i 4 to czujnik G2, który podaje wartość temperatury na wskaźnik w zegarach samochodu; obydwa czujniki znajdują się w jednej obudowie i dlatego jest on czteropinowy,
    co do reszty to odpowiedź podał Ci @bobik12.
    Co do sprawdzenia samego czujnika to przejedź się paręnaście kilometrów aby mieć pewność, że silnik jest rozgrzany do temperatury roboczej ~ 90*C, zdejmij następnie wtyczkę z czujnika i zmierz oporność pomiędzy stykami 1 i 3 i jeśli wartość rezystancji będzie większa od tej z przedziału 80-90*C to czujnik możesz wywalić i na jego miejsce wstawić nowy; jeśli zaś będzie prawidłowa to szukaj przyczyny usterki na kablach i wtyczkach od czujnika aż do sterownika silnika.