Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z elektrozaworem BRC- BMW E30

garoth 27 Maj 2009 10:56 3242 2
  • #1 27 Maj 2009 10:56
    garoth
    Poziom 2  

    Witam.
    Problem dotyczy elektorozaworu BRC znajdującego się przy reduktorze Tecno, instalacja II generacji. Samochód - BMW serii 3, 1.8, rocznik 1988 (mimo posiadanego auta do dresów, przepraszam "sportowców", się nie zaliczam :))
    No to może od początku. Od dłuższego czasu miałem problemy z przełączaniem na gaz. Objawiało się to tym, iż:
    1. Nie dało sie uruchomić samochodu na gazie (to mało ważne bo i tak odpalałem na benzynie)
    2. Po odpaleniu na benzynie, przy automatycznym przełączeniu na gaz silnik stawał. Dopiero po przejechaniu na benzynie kilkuset metrów, przełącznikiem dało się przełączyć na gaz, ale też nie zawsze, tzn. odcinał benzynę ale nie podawał gazu.
    Czas "czpykania" benzyna-gaz, aż w końcu gaz załapywał, powoli się wydłużał. Podejrzewałem elektrozawór, ale nie chcąc się czepiać instalacji, pojechałem do gazownika. Pierwsze co zrobił, to oczywiście podłączył elektrozawór na krótko- działa, ok. No to odkręcił rdzeń elektrozaworu, przeczyścił "trzpieńka", przy okazji gubiąc oryginalną sprężynkę ze środka (grrr). Ale ok., założył nową sprężynkę (nie wiem czy o odpowiedniej długości i spężystości). No niby wszystko działa.
    Jadąc do domu zadowolony, że w końcu załatwiłem problem na skrzyżowaniu silnik zaczął się dusić. Wróciłem do gazownika... ten jeszcze raz sprawdził i niby wszystko dobrze.. echhh... Efekt jest taki że:
    - przy odpalaniu są jeszcze większe problemy z przerzucaniem na gaz
    - jeśli gaz w końcu się włączy, to po paru kilometrach silnik się dusi.
    Nie obrażając gazownika, sam wiedziałem więcej co robić, więc sam zacząłem testować wszystkie zaworki po kolei, sprawdzać połączenia etc.
    Wniosek jest taki że elektrozawór przy reduktorze otwiera się, ale nie zawsze. Nie pomaga czyszczenie.
    Więc opracowałem procedurę uruchomieniową- trzeba trochę w niego postukać, podłączyć na krótko z akumulatorem i po paru chwilach włącza się jak należy. Można włączyć silnik i jechać.
    Ale jak to problem- wciąż narasta. Stukać trzeba coraz dłużej, a i po włączeniu silnika i przełączeniu na gaz raz sie uruchomi poprawnie, a czasem nie...
    Jedno jest pewne, centralka działa poprawnie, jest tylko problem z elektrozaworem.
    Więc do tych którzy dotrwali czytając do tego miejsca, mam pytania:
    1. Co jest z nim nie tak?
    2. Który element elektrozaworu zawodzi? Cewka, rdzeń, skleja się uszczelka, wymieniona sprężynka?
    3. Jak to sprawdzić?

    Oczywiście można kupić od razu cały element, ale są to koszta, których bez potrzeby bym nie chciał ponosić.

    Wiem, że można było napisać tylko "nie otwiera mi się elektrozawór- co z tym zrobić?", ale miałem trochę czasu w pracy i opisałem sprawę szczegółowo :)

    P.S. Znalazłem na forum podobne tematy (niestety już zamknięte), ale nie dotyczyły bezpośrednio mojego problemu.

    1 2
  • #2 20 Cze 2009 15:53
    Kilker
    Poziom 11  

    Witam.
    Mam bmw 520i e34 silnik m20b20 z instalacja I generacji tak mi mówiono
    z reduktorem brc at90e 100kw jakiś emulator lambdy chyba "BRC LAMBDA GAS mod. Blitz EC"
    Problem mam dość podobny tylko jeszcze nie byłem u gazownika. Brak finansów.
    U mnie objawia się to w ten sposób, że zimny silnik nie przełączy na gaz, nie uruchomi na gazie. Z ciepłym problem zanika. Uruchomi i przełączy.
    "Nie uruchomi , nie przełączy" brakuje tego tyknięcia pod maską



    Mój problem już rozwiązany u mnie wystarczyło przeczyścić trzpień tam gdzie jest sprężynka i działa wszystko ok.

    A styki plus i masy sprawdzałeś.

    1
  • #3 20 Cze 2009 16:51
    maszan
    Poziom 23  

    Sprawdzcie dokladnie mase. U mnie w 1gen na gazniku problem byl jeszcze w samym przelaczniku w centralce , wiec on tez moze byc przyczyna.

    Regulamin, p.15. Popraw treść postu, lub trafi on do kosza. ElpigazN

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo