Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moj własny wtrysk jednopunktowy do Skody 105L z gaźnikiem

sylwek_b86 27 Maj 2009 11:06 3588 24
  • #1 27 Maj 2009 11:06
    sylwek_b86

    Poziom 15  

    Witam, chcialem zalozyc wtrysk jednopunktowy do skody na gazniku, mam pompke i wtryskiwacz, jak uda sie? Wiem mniej wiecej jak powinien wygladac komputer i nawet mam jeden ktory by mogl do tego posluzyc.. Co o tym myslicie?

  • #2 27 Maj 2009 11:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 27 Maj 2009 11:42
    robokop
    Moderator Samochody

    Troszkę mało masz. Korpus przepustnicy z regulatorem ciśnienia, czujniki temperatury powietrza, silnika, map, sonda lambda do ustalania składu mieszanki, no i "cuś" co sterowało by czasem i momentem wtrysku - komputer albo z czujnikiem położenia wału, albo w wersji pośredniej, czyli określanie położenia wału przez czujnik wałka rozrządu w aparacie zapłonowym. Prościej chyba zaadoptować cały silnik z Favoritki. Swoją drogą "kiedyś gdzieś ktoś" prezentował "malca 650" z wtryskiem.

  • #4 27 Maj 2009 12:05
    sylwek_b86

    Poziom 15  

    elektrit jak zrobiles ten wtrysk? jakie czesci zastosowales? komputer sam robiles czy modyfikowales jakis istniejacy?

  • Pomocny post
    #5 27 Maj 2009 13:35
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 28 Maj 2009 14:54
    sylwek_b86

    Poziom 15  

    wtryskiwacz zamontowany, komputer tez,pompka, ustawilem wtrysk co cykl 2ms i nawet dziala... wczoraj podlonczylem czujnik polozenia przepustnicy i mapsensor, teraz pozostaje to ladnie zgrac...ciekawe jak wtedy bedzie latac, juz teraz jest lepiej jak na gazniku

    Dodano po 2 [godziny] 38 [minuty]:

    Pytanie jeszcze, w zwiazku z tym ze wtryskiwacz ma rezystacje mniejsza jak 2 ohmy trzeba uzywac pwma do zmniejszenia pradu czy nie ? bo caly czas mnie to nurtuje, niechcial bym go spalic wkoncu.

  • #7 28 Maj 2009 14:55
    robokop
    Moderator Samochody

    A co steruje czasem i momentem wtrysku? Żadnego czujnika położenia tłoka? Bo lepiej, to znaczy jak, lepiej się "zbiera", czy mniej pali?

  • #8 28 Maj 2009 14:57
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 28 Maj 2009 15:20
    sylwek_b86

    Poziom 15  

    Znaczy czas jest staly narazie 2ms wtrysk jest generowany co impuls rpma, znaczy sie lepiej zbiera, pali troche za duzo bo to raczej dawka dla wiekszego obciazenia, wiec na jalowym troche sie za bogato jest, ale puzniej jest juz ok, pieknie sie wkreca na zimnym silniku i jest znaczy wzrost momentu, bez problemu rusza sie na zimnym silniku, wczesniej bez przygazowki konczylo sie na zdechnieciu silnika, atylko mnie zastanawia ten pwm czy jest potrzebny, zreszto bedzie widac jak sie pojezdzi wtedy po temperaturze sie okaze...

    A oto fotki z zabaw



    Proszę poprawić post, umieszczając zdjęcia na serwerze "elektrody" zgodnie z instrukcją ich zamieszczania.robokop

  • #10 28 Maj 2009 15:49
    robokop
    Moderator Samochody

    Eee, źle. Brak korekcji czasu wtrysku w funkcji temperatury, brak regulacji biegu jałowego, dodatkowo źle umieszczony wtryskiwacz - powinien być zaraz nad przepustnicą , dodatkowo gaźnik do wyrzucenia, ewentualnie zwężka z niego jeśli jest elementem ruchomym jak w niektórych weberach.

  • #11 28 Maj 2009 17:56
    sylwek_b86

    Poziom 15  

    Wiem, ze to powinno byc nizej ale chcialem zachowac kompatybilnosc z tym co bylo na wypadek awari, wbrew pozorom ze tak sie nie powinno robic jest calkiem ok, faktycznie brak korekcji jeszcze ale to sie robi atualnie...A co do zdjec to z umieszcze jak bede mial troszke wiecej czasu, jednak powiem ze nawet zrobienie totalnie po(wiejsku) dobrze to dziala, myslalem zeby umiescic jeszcze w kolektorze dolotowym 2 wtryskiwacze a tego uzywac do biegu jalowego ale stwierdzilem ze, za szybka beda musialy chodzic zeby wyrobic 2 wtryski na 4 cylindry 2 razy szybciej niz normalnie... nastepnym etapem po dopracowaniu bedzie zalozenia wtrysku gazu... zobaczymy co z tego wyjdzie...wiem ze nie jeden powie ze szalony jestem ale juz mam opracowany sposob na to jak to zrobic....;]

  • #12 28 Maj 2009 18:20
    robokop
    Moderator Samochody

    O wtrysku gazu , szczególnie 4 gen, zapomnij, musiałbyś przerabiać silnik na MPI, w wersji mono nie ma prawa się udać. Warto też by było zdecydować się na jeden sposób zasilania - albo gaźnik, albo wtrysk, obydwie opcje to pomysł gorzej niż zły, silnik nie będzie dobrze pracował ze względu na nieoptymalny układ dolotowy w takim wariancie.
    Ponadto Skoda w tej wersji to taka średnia baza do doświadczeń, silniki wręcz potwornie wrażliwe na podwyższoną temperaturę i zapylenie.

  • #13 28 Maj 2009 21:33
    sylwek_b86

    Poziom 15  

    Majac wtrysk jednopunktowy, pomyslalem o sekwencyjnym wtrysku jednopunktowym w jednym miejscu czylic cos podobnego co jest teraz ale zeby wtryskiwacze sie wyrobily to dlatego 4 w jednym punkcie, wiem ze to nie optymalne ale bycmoze zapewni to w miare niezle parametry... a co do mpi to w skodzie pracuje polsekwencyjnie... ja tez moge podawac dawke polsekwencyjnie, zrobilem juz detekcje pierweszego wyladowania wiec mam juz aktualna pozycje silnika

  • #14 29 Maj 2009 01:00
    tzok
    Moderator Samochody

    robokop napisał:
    O wtrysku gazu , szczególnie 4 gen, zapomnij, musiałbyś przerabiać silnik na MPI, w wersji mono nie ma prawa się udać.
    Dlaczego? Jaka jest różnica z punktu widzenia sterowania między monowtryskiem, a wtryskiem MPI "full-group" (wszystkie wtryski sterowane równolegle z jednego przewodu)? Używana przez autora tematu centralka STAG-200 nadaje się do samochodów z full-grupowym wtryskiem benzyny.

  • #15 29 Maj 2009 09:08
    robokop
    Moderator Samochody

    Tzoku, rzecz nie polega na sposobie sterowania, tylko na umieszczeniu wtryskiwaczy - zauważ że przy wtrysku gazu wtryskiwacze wwiercane są w kolektor ssący, blisko głowicy.
    Rozprężający się gaz z wtryskiwacza będzie zamrażał wszystko dookoła.

  • #16 29 Maj 2009 11:35
    sylwek_b86

    Poziom 15  

    generalnie nie to stanowi najwieszy problem, bo gaz i tak jest juz na tyle rozprezony ze nie zamrozi, problem tkwi na szybkosci, w spi przy 6000 obr jest 12000 razy wtrysk paliwa, i zeby wtrysk gazowy wyrobil trzeba go podzielic bo niema tak szybki wtryskiwaczy gazowych ktore sie wyrobia. albo jezdzic z predkoscia do 1500 obr :D co jest raczej bezsensowne

  • #17 29 Maj 2009 11:44
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 29 Maj 2009 20:08
    sylwek_b86

    Poziom 15  

    No i wiec, wyszlo... szydlo z worka... a wiec tak problem jest taki wtryskiwacz leje na wolnych obrotach tak ze wycieka bokami gaznika, pytanie czy pompka ma reduktor cisnienia?, bo chyba miala... i wlasnie cisnienie jest takie ze reduktor cisnienia w module wtrysku go nie przepuszcza, czy zawsze powinno ? czy wtryskiwacz w fazie otwieraania moze zniekrztalcic rozpylona dawke ? znaczy siknac zamiast trysnac ?

  • #19 29 Maj 2009 20:45
    robokop
    Moderator Samochody

    Kolego sylwek_b86, poprawi kolega swój post zgodnie z zaleceniem, czy mam wyrzucić wątek do kosza?
    To jedno, drugie:
    Wtryskiwacz leje, bo jest źle umiejscowiony, nie bez powodu w oryginalnym zastosowaniu jest umieszczony zaraz nad przepustnica. Pompka nie ma żadnego dodatkowego regulatora ciśnienia, jest tylko ten w zespole wtrysku, dodatkowo czasem spotyka się tłumik pulsacji, ale raczej nie w mono. Żeby to miało ręce i nogi to musisz zrobić dawkowanie chociażby w funkcji obciążenia, np. poprzez pomiar podciśnienia w kolektorze ssącym, inaczej przy stałym czasie wtrysku będziesz zalewał silnik na wolnych obrotach, a na wysokich mieszanka będzie zbyt uboga.

  • #20 29 Maj 2009 22:55
    sylwek_b86

    Poziom 15  

    Wydaje mi sie ze znalazlem problem... i nie polegal on w umieszczeniu wtryskiwacza... poprostu po wyladowaniu pojawaiaja sie drgania obwodu rezonansowego i one powoduje czestrzy wtrysk przez co leje sie z niego... ale o to zalatwimy programem, to jest glowny problem, robie proby z innym wtryskiwaczem w roznych miejscach zobaczymy... narazie jest kicha.... ale sie zrobi....a co do podcisnienia to tez bedzie brane pod uwage jak tylko zrobie zeby to dawkowalo jak trzeba a nie lalo jak z cebra......

    A lac moze dlatego ze jest uszkodzony albo podcisnienie wplywa na strumien paliwa... a tak na marginesie nie powinien wogole lac........ z tego co sie dowiedzialem...

  • #21 29 Maj 2009 23:05
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 29 Maj 2009 23:07
    sylwek_b86

    Poziom 15  

    dokladnie... albo dac jakis kondy do ukladu filtrujacego impuls rpma... albo wkoncu zrobie wlasny komputer i bede mial to czego potrzebuje...

    to jest dobry pomysl podejrzewam ale niemam takiego, a chwilowo mnie niestac...ale mam gdzies wzmacniacz podobny do tego w favoritce tylko musze go potestowac...z nim to bym moglo dzialac bez wiekszych przerobek podejrzewam


    BASCOM TO SHIT!!!

  • #23 01 Cze 2009 22:51
    sylwek_b86

    Poziom 15  

    No wiec, zmiana koncepcji, kupilem przepustnice z wtryskiwaczem i beda ja montowal w miejsce gaznika ;P pozostaje dalej przeprowadzac proby z kompem, jak nie wyjdzie zamontuje bosha motronic zeby tylko wtryskiem sterowal

  • #25 02 Cze 2009 15:15
    sylwek_b86

    Poziom 15  

    ale to raczej nie rezonans cewki wtryskiwacza powodowal jaja tylko cewki zaplonowej, bylo przerwanie zle ustawione i zanim nastapilo zakonczenie wtrysku do dostawal nastepne przerwanie i zaczynal operacje wtrysku od nowa...