Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FLASH FLZ-1500DMX - tuż po włączeniu uruchamia pompkę

Lj_E-gain 28 Maj 2009 15:36 3876 10
  • #1 28 Maj 2009 15:36
    Lj_E-gain
    Warunkowo odblokowany

    Witam...

    mam pytanie :)

    Od pd jakiś 2 tyg owa wytwornica po włączeniu do sieci nie czeka na sygnał z pilota i nie reaguje na temperaturę grzałki tylko od razu uruchamia pompkę i sika płynem ... po jakiś 20 sec. przestaje i wszystko zaczyna działać normalnie
    FLASH FLZ-1500DMX - tuż po włączeniu uruchamia pompkę

    Mianowicie w co mam wsadzić ręce żeby problem znikł :)

    Pozdrawiam

    0 10
  • #2 28 Maj 2009 19:27
    LuckyDj
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    Wygląda na uszkodzenie termostatu, ale tam jest pewnie elektroniczny.

    Wrzuć jakieś fotki bebeszków, to zobaczymy w ogóle na czym stoimy ;)

    0
  • #3 28 Maj 2009 22:04
    Lj_E-gain
    Warunkowo odblokowany

    termostat wygląda tak że: 2 druty oporowe są skręcone ze sobą na końcach i przykręcone do korpusu grzałki za pomocą śrubki

    mianowicie :) na + jest podawane napięcie równo 2,5V

    a wiadomo drut oporowy jak się nagrzeje zwiększa sie jego rezystancja .... to robi za termostat :) a jeśli przestanie przepływać prąd z + do - to wyświetla się informacja ze zadymiara jest gotowa do dymienia :)

    Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]:

    FLASH FLZ-1500DMX - tuż po włączeniu uruchamia pompkę

    0
  • #4 28 Maj 2009 22:17
    chaka
    VIP Zasłużony dla elektroda

    to nie drut oporowy tylko termopara. jej końcówka powinna być zatopiona w bloku grzewczym. Jej opór powinien być znikomy. Po stopniowo w miare nagrzewania powinno pojawiać się napięcie kilku-kilkunastu miliwoltów. Czy twoja płytka jest sucha? Jeśli nie, umyj ja w alkoholu i wysusz.

    0
  • #5 28 Maj 2009 22:34
    Lj_E-gain
    Warunkowo odblokowany

    chaka napisał:
    to nie drut oporowy tylko termopara. jej końcówka powinna być zatopiona w bloku grzewczym. Jej opór powinien być znikomy. Po stopniowo w miare nagrzewania powinno pojawiać się napięcie kilku-kilkunastu miliwoltów. Czy twoja płytka jest sucha? Jeśli nie, umyj ja w alkoholu i wysusz.


    witam ... to nie ta technologia :)

    tez tak myślałem ale jest to drut oporowy ... gdy jest zimny ma 0 rezystancje ... podawane jest przez niego napięcie 2.5V ... w miarę nagrzewania tego druta zrośnie jego rezystancja aż w końcu jest tak duża ze nie przewodzi prądu i to jest znak ze grzałka się już nagrzała i jest gotowa do użycia

    -1
  • #6 29 Maj 2009 08:22
    bolek
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    Kolego, drut oporowy to nic innego jak grzałka. W drugą strone raczej słabo zadziała.
    Poczytaj o termoparach. Te 2,5V jest też w tedy gdy maszyna działa normalnie?

    0
  • #7 29 Maj 2009 09:36
    Lj_E-gain
    Warunkowo odblokowany

    bolek napisał:

    Poczytaj o termoparach. Te 2,5V jest też w tedy gdy maszyna działa normalnie?


    dobra może się mylę ... poczytam :)... tak sprawdzałem na 2 całkowicie sprawnej :)

    Dodano po 11 [minuty]:

    dobra to wygląda jak Termopara ... ale po jakiego jest tam podawane napięcie stałe 2,5 V .... a i jeszcze jak się przerwie obwód ( dołączy się jeden z kabelków w prawym dolnym rogu płytki ,,, są 2 czerwony i czarny w białej izolacji) to dymiara od razu przełącza się na tryb gotowości

    Dodano po 10 [minuty]:

    czyli to wygląda tak ze jak przestanie płynąć prąd przez te 2 druciki to dopiero wtedy wytwornica jest gotowa ... a nie jak wytworzy się napięcie

    0
  • #8 03 Lip 2009 23:29
    bolek
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    To może tam zmyślne chińczyki zamast deka logiki dały zwykły wyłącznik termiczny?. Te mają taką nature że krótko żyją. One raczej powinne działać jako zabezpieczenia, a nie regularnie działajacy termostat

    0
  • #9 04 Lip 2009 21:54
    Lj_E-gain
    Warunkowo odblokowany

    Witam, Dzięki za wszystkie odp.

    Problem siedział w kondensatorze który trzeba było wymienić :)


    Pozdrawiam :) ... E-Gain

    0
  • #10 04 Lip 2009 23:09
    chaka
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Mógłbyś powiedzieć za co był odpowiedzialny ten kondensator? Ta informacja będzie cenną poradą dla osób zainteresowanych naprawą tego sprzętu.

    0
  • #11 07 Lip 2009 12:16
    jeendreek
    Poziom 10  

    Witam, przejąłem tą wytwornicę do naprawy. Problem jak kolega wyżej opisał, polegał na tym, że pompka załączała się jeszcze przed nagrzaneiem pieca, nie reagując na sygnały z pilota co skutkowało wyrzucaniem płynu przez dyszę wytwornicy.

    Wymieniłem kondensator, który razem z rezystorem tworzy układ RC co daje nam czas po którym pompowanie staje się "dozwolone". Również do wymiany poszedł optotriak COSMO 3023, wg mnie jest odpowiedzialny za przekazywanie sygnału z pilota na pompkę.

    Po tych zabiegach wytwornica działa jak nowa do tej pory:)

    0