Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B3 automatyczna skrzynia, problemy.

28 Maj 2009 16:30 6163 5
  • Poziom 10  
    Witam.
    Od dłuższego czasu mam problemy z automatyczną skrzynią w swoim Passacie (2E). Ostatni z nich to wyrzucanie oleju przez element z plastikowym kapturkiem (nie wiem jak on sie nazywa) który znajduje się po prawej stronie czujnika prędkościomierza. Dlaczego tak sie dzieje?
    Dodatkowo gdy mechanicy szukali wycieku wyszło na jaw że skrzynia mocno wyje. Innym problemem który męczy mnie już od od ponad 2 lat to szarpanie autem i falowanie obrotów gdy stoje na skrzyżowaniu z włączoną pozycją "D", ktoś mi mówił że to wina konwertera (czy jak to sie nazywa). Próbowałem zasięgnąć porady w warsztatach gdzie nprawiają automaty, ale najbliższy termin to po 15 czerwca.
    Co z tym robić?
    Czekać na wolny termin u mechaników?
    Szukać drugiej skrzyni?
    Robić przekładke na manual?

    Pomocy!
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Jeżeli skrzynia wyrzuca olej przez "kapturek" to może być spowodowane nadmiarem oleju w skrzyni lub niedrożnym odpowietrznikiem części automatycznej. Musisz wiedzieć że skrzynia, która jest w Twoim autku (AG4) ma dwa odpowietrzniki oleju. Jeden jest właśnie od części automatycznej, w której jest olej ATF, drugi od dyferencjału, w którym jest olej przekładniowy. Niewielu posiadaczy Vw-Audi wie że w części dyferencjału jest inny olej niż w części automatycznej, który sprawdza się (w przypadku Vw) napędęm szybkościomierza. Elementy wykonawcze w części automatycznej nie wyją (jest to naprawdę żadkość, ewenement), wyje dyferencjał, w czasie jazdy gdy puścimy nogę z "gazu".

    Dodano po 19 [minuty]:

    Co powinieneś lub też możesz wiedzieć o tej skrzyni jest pod tematem: Aut. skrzynia biegów Vw-Audi typ AG4 (095_096_097).
    Jest to dokumentacja naprawy.
  • Poziom 10  
    Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to że w dyferencjale jest ten sam olej co w części automatycznej. Wiem że w części automatycznej i w dyferencjale powinien być inny olej. Wychodzi na to że coś jest rozsypane bo kiedy dwa miesiące temu wymieniałem uszczelniacz przy flanszy wyleciał olej z całej skrzyni (czerwony). Jeszcze zabawniejsze jest to że dzwoniąc po serwisach automatów w większości usłyszałem "przykro mi, ale nie podejmiemy się bo auto jest za stare (91 rok)". Prawdopodobnie dziś jeszcze podejme decyzje o złomowaniu auta.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Rzeczywiście zabawne, co "serwisy" twierdzą. Pańska skrzynia montowana była w Vw-Audi do 1994r. Po "modyfikacji" płyty sterującej, sprzęgła hydrokinetycznego (wprowadzono lock-up) i pompy oleju nadal była montowana do 1999r. Tak że nie można mówić że "za stare". Czyżby naprawiali tylko dwu i trzylatki ?
  • Poziom 17  
    Wylewa się olej odpowietrznikiem ponieważ jest go za dużo . Przedostaje się do mechanizmu różnicowego ze skrzyni - prawdopodobnie uszkodzony uszczelniacz . Właśnie wymieniam go u siebie w audi . Niewiele pracy .Jeżeli potrafi się naprawić samemu to i koszty naprawy bardzo niskie .
  • Poziom 10  
    Powinienem był napisac to wcześniej. Gdyby było za dużo oleju to wywaliło by nadmiar i problem by zniknął. Ale tutaj wyrzuca do tego stopnia że skrzynia przestaje przerzucać biegi. Udało mi sie znaleźć warsztat gdzie naprawiaja automaty, jestem umówiony na jutro. Co do uszczelniacza to sam tego nie zrobie - nie mam warunków.