Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

passat 1,8 PB - jaką siłą dokręcić głowicę?

Radek102 28 Maj 2009 17:22 8389 24
  • #1 28 Maj 2009 17:22
    Radek102
    Poziom 20  

    Witam zamknęli mi temat z głowicą https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=6580647#6580647
    a nie potrzebnie
    Rozebrałem wszystko cacuś glancuś wymyłem zawiozłem głowice do "PLANOWANIA" facet mi powiedział ze nie trzeba tego robić że jest "idealna"
    I po co pisać że trzeba planować i zamykać mi temat Forum jest po to żeby dyskutować pytać itd.
    Teraz moje pytanko z jaką siłą mam dokręcić śruby. Kupiłem klucz dynamometryczny. Mam też rysunek kolejności przykręcania

    0 24
  • Pomocny post
    #2 28 Maj 2009 17:34
    Abdomen
    Poziom 9  

    1 etap - 40 Nm
    2 etap - 60 Nm
    3 etap - dokręcic o 180°

    Tak mam w książce podane.

    3
  • #3 28 Maj 2009 17:36
    Radek102
    Poziom 20  

    ok wielkie dzięki dla ciebie
    2 sprawa wymienia się podkładki i śruby na nowe?

    1
  • #4 28 Maj 2009 17:46
    Abdomen
    Poziom 9  

    Jeżeli nie są w jakiś sposób uszkodzone to nie.

    0
  • #5 28 Maj 2009 17:49
    Radek102
    Poziom 20  

    no nie odkręcałem takim gwiazdkowym kluczem
    ale podobno sie wyciągają te śruby ,tylko nie wiem co ma piernik do wiatraka

    1
  • #6 28 Maj 2009 18:26
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Pierwsza sprawa już teraz chyba wiesz za co te 650,00 zł chociaż chyba jeszcze nie do końca wiesz bo zasypiesz to forum jeszcze pytaniami zanim go odpalisz. Sruby muszą być nowe i dobrej firmy. Przy rozrządzie zapomniałeś o napinaczu paska. Policzyłeś w swojej chorej kalkulacji tylko pasek i uszczelkę pod głowicę a zapomniałeś o innych uszczelkach i wiedzy, narzędziach które trzeba mieć żeby zrobić tą naprawę. Ciekawe czy jak jesteś chory to leczysz się sam czy idziesz do lekarza. Mimo wszystko życzę ci powodzenia w "naprawianiu" twojego silnika i niecierpliwie czekam nz finał. Głowicę trzeba planować.

    0
  • #7 28 Maj 2009 18:41
    Radek102
    Poziom 20  

    nie nadal nie wiem
    110 uszczelki
    300 klucze(które zostają)
    uszczelkę wydmuchało ponieważ silnik był bez płynu wymieniałem i jak go kupowałem facet mówił że na 80% wydmucha.
    A z tym planowaniem to jest już jazda gostek który robi takie rzeczy chyba wie co mówi wziął tą głowice na jakieś "szablony" Nie wiem o co chodzi Stwierdził że wszystko ok Nie przekracza dopuszczalnej normy i nie musi być planowana ale jak sie upieram to może ją wyplantować tylko wtedy jakieś luzy musiał bym wyregulować a to jest magia
    A ten napinacz nie może być stary jest ok.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A powiesz dlaczego nowe ale konkretnie?

    0
  • #8 28 Maj 2009 18:48
    trans-serwis
    Poziom 39  

    chodzi ci o śruby?

    1
  • #10 28 Maj 2009 18:59
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Stare są już rozciągnięte. Nowe śruby naprężają się w momencie dokręcania i zaciskają po rozgrzaniu silnika, stare śruby tego nie zrobią. Istnieje również prawdopodobieństwo urwania starej śruby przy dokręcaniu, zobaczysz jak będziesz kręcił jakiej siły musisz użyć aby dokręcić o 180 stopni.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Masz jeszce jakieś pytania bo znikam.

    0
  • #11 28 Maj 2009 19:03
    Radek102
    Poziom 20  

    rozumie wie ktoś ile komplet śrubek kosztuje?
    Acha wiem dlaczego nie trzeba planować "nie przekracza 0,1mm odkształcenie płaskości" czy coś takiego

    0
  • Pomocny post
    #12 28 Maj 2009 19:08
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Jeżeli nie ma 0,1 to ok.
    Reinz ok 60,00 zł.

    0
  • #13 28 Maj 2009 19:10
    Radek102
    Poziom 20  

    ok zobaczymy w sobote będe skręcał tylko musze jeszcze przestudiowac to ustawienie rozrządu
    dam znać

    0
  • #14 28 Maj 2009 19:12
    Abdomen
    Poziom 9  

    Jeżeli wymieniasz pasek to napinacz tez musi być nowy. Jeśli chodzi o śruby to nie spotkałem się jeszcze z ich wymianą choć pracowałem jakiś czas na warsztacie i to nie u "pana Miecia", stąd moja pewność, ale teraz wiem że jednak się wymienia.

    0
  • #15 28 Maj 2009 19:18
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Policz to wszystko na koniec i powiedz ile ci wyszło.

    0
  • #16 28 Maj 2009 19:35
    Radek102
    Poziom 20  

    jasne że napisze ale nigdy nie przekroczę 300zł (no nie licząc kluczy )
    No i jak sie uda jaka satysfakcja
    (C.O też sam sobie zrobiłem a chcieli 12000 wyszło 4800 a jestem informatykiem z zawodu)

    0
  • #17 28 Maj 2009 21:35
    robokop
    Moderator Samochody

    Radek102 napisał:
    jasne że napisze ale nigdy nie przekroczę 300zł (no nie licząc kluczy )
    No i jak sie uda jaka satysfakcja
    (C.O też sam sobie zrobiłem a chcieli 12000 wyszło 4800 a jestem informatykiem z zawodu)


    Gratuluję wobec tego, tym niemniej podliczmy raz jeszcze:
    - uszczelka głowicy,
    - pasek rozrządu,
    - rolka napinacza,
    - uszczelka pokrywy zaworów,
    - uszczelka kolektora wydechowego,
    - uszczelniacz wałka rozrządu + szczeliwo,
    - kpl. śrub głowicy,
    - olej,
    - płyn chłodniczy,
    - zakup dość drogich narzędzi do jednorazowego użycia,
    - stracony czas.
    Czego jeszcze zabrakło?
    - nie sprawdzona szczelność płaszcza wodnego głowicy,
    - nie sprawdzona szczelność i stopień zużycia gniazd /zaworów.
    Dodatkowo wróżę nastepny temat - jak napiąć właściwie pasek rozrządu i gdzie szukać znaków?
    Czyli nadal niepewna sprawność silnika po tej naprawie. Czy naprawdę aż tyle taniej wyszło?

    0
  • #18 28 Maj 2009 21:48
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Jeżeli będziesz kupował części przynajmniej ze średniej pólki cenowej to przekroczysz 300 zł.

    0
  • #19 28 Maj 2009 22:52
    ociz
    Moderator Samochody

    Dobre części to wcale nie muszą być te drogie, jak policzyłem te które ja bym zastosował to wyszło 250zł bez płynów.

    0
  • #20 29 Maj 2009 22:15
    seatalt
    Poziom 11  

    Kolego śruby zawsze wymieniaj na nowe, stare nie mają już odpowiednich właściwości na naciąganie

    0
  • #21 30 Maj 2009 09:40
    Radek102
    Poziom 20  

    witam problem sie zrobił bo:
    złożyłem tak jak było głowice dałem do Zaplanowania itd.(zawiozłem tak jak wykręciłem i taka mi oddali umytą zplanowaną itd. )
    w takim samym miejscu miałem kropkę na kole co teraz mam
    A auto nie chce odpalić prawie wywaliłem całe ako

    Dodano po 17 [minuty]:

    podobno trzeba wziąśc na "zapych" zgadza sie?

    Dodano po 3 [minuty]:

    jak do tej pory to wyszło
    128 głowica (planowanie itd,)
    97 uszczelki
    56 śrubki

    0
  • #22 30 Maj 2009 10:06
    trans-serwis
    Poziom 39  

    No to już mamy 281,00 bez rozrządu i kłopot z odpaleniem. Trochę pokory w życiu też się przyda.

    0
  • #23 30 Maj 2009 10:22
    Radek102
    Poziom 20  

    liczyć potrafie :) nadal 350 w +
    nawet za ustawienie rozrzadu jak zapłace to wyjdzie taniej
    Sie pytam czy po wymianiie głowicy zawszw jest problem z odpaleniem ? czy coś zkopałem

    0
  • #24 30 Maj 2009 11:43
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Sie pytasz ci odpowiadam po wymianie głowicy JA nigdy nie mam problemu z odpaleniem, ale ja jestem mechanikiem.

    0
  • #25 30 Maj 2009 13:32
    Radek102
    Poziom 20  

    ok wielkie dzięki za rady i pomoc 150 ustawienie rozrządu
    Łączny koszt 431 Zł.
    I jak to sie ma do 650zł.
    Troszeczke przesadzają mechanicy
    Samochodzik lata jak mowy:)

    0