Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LOVECO-PRO -problem z podłaczeniem (w miejsce LOVECO 783040)

wiczek1 28 Maj 2009 19:57 1955 1
  • #1 28 Maj 2009 19:57
    wiczek1
    Poziom 9  

    Witam!

    Czy ktoś wie jak to ww. ustrojstwo (ECU) zmusić do pracy w miejsce starego sterownika czyli ECU 783040? Za żadne skarby nie można znaleźć w necie schematów (czy to ogólnych czy to dedykowanych) co gdzie powinno być. Do loveco jest tego sporo ale do wersji pro już nie ma, a moi znajomi gazownicy nie pracują (i nie lubią) na lovato i żadnych schematów nie posiadają do wersji pro.
    Kupiłem używkę (podobno 100%) sprawną wraz z wytyczką z obcietymi przewodami i póki co od 2 dni walczę z jej właściwym podłączeniem. Na tą chwilę (przez zwykłe podpiecie w miejce starego ECU) udało mi sie zresetować nastawy i doprowadzić do rozpoczęcia samouczenia. Ale po kolei:

    - skasowałem nastawy i dalej komp stanął
    - przełaczyłem masę we właściwe miejsce (w miejscu masy są w nowym obroty) i nic
    - wyłapałem że brak mu +12 po stacyjce - podłaczyłem i uzyskałem świecenie diody zielonej (próbkowanie TPS)
    - po odpaleniu diody świecą "karuzelą" czyli wszystkie po kolei - szybko jedna po drugiej i lipa
    - doszukałem sie na jakiejs brazylijskiej stronie że czarny, nieopisany przewód to obroty silnika (standardowo) z minusa cewki i dziś to podłączyłem

    - obecnie uzyskałem tyle że po wyjęciu / włożeniu bezpiecznika od gazu świeca się wszystkie 3 diody przez ok. minutę i gasną; po podaniu 12V na pin "key" ww. diody gasną, zapala się czerwona (muga) i po chwili zielona czyli teoretycznie test TPS ale zamiast zacząć mrugać po chwili (po otwarciu przepustnicy) znów migają kolejno wszystkie diody w szybkim tempie
    - różnica polega na tym że po odpaleniu auta diody gasną a w ich miejsce miga spokojnie dioda żółta i nic się nie dzieje ponadto (czy to na benzynie czy na gazie)
    -niestety nie udało mi sie ponownie zresetować sterownika bo wyglada na to ze przez te problemy z podłaczeniami utkął gdzieś po drodze i teraz ani w lewo ani w prawo tzn. po każdorazowym wyjęciu bezpiecznika wszystkie diody świecą przez minutę co wskazuje że ECU jest w trybie samouczenia

    Dziś u znajomych gazowników po paru minutach bojów udało nam się podpiąć ECU do kompa i firmowego oprogramowania do loveco-pro i tak:
    - odczytuje obroty, lambdę, TPS, napiecie ale wskaźnik krokowca stoi na 90 krokach i ani drgnie. w porywie rozpaczy podpieliśmy czujnik NTC bo ECU bez niego wskazywało -52 stopnie i dalej nic. Pozostało nam jedynie puste okno "poziom %" i niepodłaczony przewód pt. "level" ale wszelkie ksiegi tajemne wskazują że to poprostu poziom paliwa w baku i wątpię(my) aby powodowało to uaktywnienie systemu bo póki co wyglada na to że przełącznik przełącza gaz na przekaźniku ale ECU nie przechodziw tryb pracy "gaz" bowiem kontrolka "przełącznika" w programie miga na żółto i podświetla napis rezerwa co wskazuje że nie ma paliwa w baku. NA tą chwilę wyglada na to że auto mechanicznie przełacza się na gaz ale sterownik nie pracuje tzn. pracuje jak na benzynie czyli odczyty są ale brak regulacji mieszanki. I ręczna próba przełączenia "myszką" w programie nic nie daje.

    I teraz - czy Włosi są na tyle szaleni że ww. ECU wymaga podłaczenia sygnału ze zbiornika gazu aby uakatywnić system? Jest to spory problem bo moja (belgijska) instalacja nie posiada czujnika poziomu na wielozaworze. Ale jeśli ktoś zna te instalacje to pewnie wie jaka wartość rezystora i jakie napiecie + lub - musi być podane na pin "level" która spowoduje że ECU otrzymam wskazanie o pełnym lub częscowo napełnionym zbiorniku.
    Albo istnieje też inna możliwość tzn. ten ECU jest padnięty w taki specyficzny sposób i poprostu nie przełacza się na gaz.
    Jedna jeszcze mi rzecz wpadła pod czas pisania do głowy, ze być może nalezy podać w programie wartość obrotów, która uaktywni system bo jak widzę z analizy połączen - nie ma innego sposobu na przełączenie systemu z trybu w tryb jak tylko za pomocą obrotów. Tylko jeśli tak to dlaczego nie daje się tego zrobić za pomocą "guzika" w programie?

    Za wszelką pomoc z góry wielkie dzięki - jesli nadejdzie szybko to jest szansa że łeb mi nie pęknie od tego walenia w mur...

    Pozdr.
    Marcin

    0 1
  • Relpol
  • #2 29 Maj 2009 13:43
    MAX52
    Poziom 20  

    Jeżeli przełącznik do tej centrali to CYFROWA CENTRALKA LOVATO M198i(nr.kat.538050)to musisz ją zaprogramować.

    0