Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MB SL - sterownik otwieranego dachu

29 Maj 2009 12:41 9996 14
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich , poszukuję informacji jak zdiagnozować sterownik dachu w SL 129 ? Każda informacja będzie pomocna ;) . Brak standardowego złącza diagnostyki , serwis twierdzi że ten system nie ma diagnozy ...
    Problem objawia się brakiem jakiejkolwiek reakcji na przyciski sterowania dachu jak i "pałąka" ochronnego . Przyciski świecą się na czerwono ....
    Wyzwalanie przekaźników ręcznie uruchamia wszystkie elektrozawory i pompę .

    Również byłbym wdzięczny za każdą instrukcję serwisową lub schemat.


    Pozdrawiam
    MCT
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 2  
    U mnie było tak samo ,rocznik 91.Pomogła wymiana wymiana sterownika
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Gerri napisał:
    Jest diagnozowalny.


    Dzięki za odpowiedz . Gdzieś wyczytałem że można to diagnozować kodami błyskowymi , ale nie mam żadnych informacji co i jak.

    Czy możesz powiedzieć coś więcej ?

    Pozdrawiam
    MCT
  • Spec od Mercedesów
    Ostatnio robiłem diagnostykę dachu w W124 - były trochę kłopoty, próbowałem podejść programem właśnie z W129 (i stąd wiem, że jest możliwość) ale potem znalazło się gniazdko diagnostyczne (pod nogami pasażera) i znalazł się właściwy program na HHT (to taka poprzednia Star Diagnoza) Skończyło się faktycznie na wymianie sterownika - koszt 1200 euro :) :) :)
    Z pamięci nic Ci nie powiem, bo te układy diagnozuje się niesłychanie rzadko i zbyt miła robota to nie jest - zwłaszcza jak się ma niewielkie pojęcie o współdziałaniu poszczególnych elementów (a mało kto takie pojęcie ma...)
  • Poziom 10  
    Gerri napisał:
    Ostatnio robiłem diagnostykę dachu w W124 - były trochę kłopoty, próbowałem podejść programem właśnie z W129 (i stąd wiem, że jest możliwość) ale potem znalazło się gniazdko diagnostyczne (pod nogami pasażera) i znalazł się właściwy program na HHT (to taka poprzednia Star Diagnoza) Skończyło się faktycznie na wymianie sterownika - koszt 1200 euro :) :) :)
    Z pamięci nic Ci nie powiem, bo te układy diagnozuje się niesłychanie rzadko i zbyt miła robota to nie jest - zwłaszcza jak się ma niewielkie pojęcie o współdziałaniu poszczególnych elementów (a mało kto takie pojęcie ma...)


    Nie twierdze ze specjalizuje się w dachach bo tak nie jest , robię ogólna naprawę elektroniki motoryzacyjnej . Miałem już 2 sztuki CC na synchronizacje mechanizmu i defekt sterownika . Ale tam była komunikacja z systemem odczyt parametrów itp ... przykładowo w nowej meganie CC problemem był przegrzany elektrozawór , wystarczyło delikatnie przebudować obwód wejściowy i dach śmiga do dziś ... ale bez diagnozy nie było opcji naprawy .
  • Spec od Mercedesów
    Gerri napisał:
    (a mało kto takie pojęcie ma...)


    Pisałem ogólnie - bez żadnych wycieczek personalnych :D
    Sam tego tematu nie ogarniam i za nim nie przepadam...
    Spróbuję coś jutro znaleźć w literaturze - oczywiście jak nie zapomnę ;)
    Nie spodziewaj się zbyt dużo - pamiętam, że książka o dachach to było grube tomisko (z którego mało co wynikało) :D
  • Spec od Mercedesów
    Do sierpnia roku 95 - diagnoza kodami błyskowymi
    Od września 95 - HHT

    Pod nogami pasażera znajduje się gniazdo 4-pinowe określone "X11/12 Soft top control test connector"- poprzez zakładanie zwory na pinach wprowadza się system w tryb serwisowy w celu sprawdzenia poszcz elementów

    Odczyt błędów: jeżeli pod maską jest gniazdo diagnostyczne 16 pinowe (model 129.06) - to odczyt wykonuje się na pinie 10
    Jeżeli jest 38 pinowe - to na pinie 21 (model 129.07)
  • Poziom 10  
    Gerri napisał:
    Do sierpnia roku 95 - diagnoza kodami błyskowymi
    Od września 95 - HHT

    Pod nogami pasażera znajduje się gniazdo 4-pinowe określone "X11/12 Soft top control test connector"- poprzez zakładanie zwory na pinach wprowadza się system w tryb serwisowy w celu sprawdzenia poszcz elementów

    Odczyt błędów: jeżeli pod maską jest gniazdo diagnostyczne 16 pinowe (model 129.06) - to odczyt wykonuje się na pinie 10
    Jeżeli jest 38 pinowe - to na pinie 21 (model 129.07)


    Super dzięki za to info. Jeśli dziś wpadnie mi ręce to autko od razu sprawdzę i dam znać.

    Dzięki
    MCT
  • Poziom 39  
    Podepne się pod temat macie kody błyskowe .
    No nic dzięki za odpowiedz.
  • Poziom 2  
    Przede wszystkim witam wszystkich jako ze to mój pierwszy post na tym forum:D Ale do rzeczy, równiez mam problem z dachem. Wszystko działało ok dopoki elektryk nie zaczal "naprawiac" centralnego i nagle dach przestał dzialac. Kiedy dojechalem do domu nie dalo sie go juz otworzyc ale w druga strone slychac bylo ze dziala (tak jakby pozwalal sie zamknac awaryjnie) a nastepnego dnia cisza, ani w jedna ani w druga. Jako ze koles pracuje w mercedesie wyciagnal specjalny przyrzad do kasowania tych bledow. I tutaj moje pytanie. Skasowaliśmy błędy z pina nr 7. Bylismy przkonani ze to dach, niestety schemat byl po niemiecku :/ Z tego co czytalem w necie 7 to pałąk a według kolegi Gerri'ego dach kasuje sie numerem 10. Tylko z czego odczytać błyski? Od pałąka kontrolka jest na desce a od dachu odczytuje się z guzika? Jezeli tak to tu jest maly problem bo w moim guziku brakuje góry i diody. Bardzo prosze o pomoc. Dodam ze auto jest z 92 roku. Pozdrawiam
  • Spec od Mercedesów
    doofus napisał:
    wyciagnal specjalny przyrzad do kasowania tych bledow.


    "specjalny przyrząd do kasowania błędów" używany w ASO nazywa się "ImpulsZahler" (licznik impulsów) i ma wyświetlacz, na którym numery błędów się pokazują. Ma niebieską obudowę, trzycyfrowy wyświetlacz i jeden zielony guzik. Ot - taki relikt poprzedniej epoki...:D
  • Poziom 2  
    Relikt hehe Dokładnie:) Można się obejść bez tego zwykłą zworką. Na szczęście dach już dziala. Błędy trzeba kasowac na pinie nr 10 (w schemacie oznaczonym jako tn-signal) a nie 7. Podpielismy zarówke do przełącznika dachu i odczytaliśmy kody. Taka ciekawostka, dach przestał działać po odpięciu modułu ASD. Po przeglądnięciu schematu okazuje się ze dach ma podłączenie do wszystkich systemów bezpieczeństwa w samochodzie, jeżeli któryś zawiedzie nie otworzy się.
  • Poziom 11  
    Dołacze sie do tematu. Mam pytanie , czy kasowanie tych błedów odbywa się w trybie serwisowym?? lub czy wystarczy popreostu zrobic zworke na pinie 10??
  • Poziom 16  
    Witam ,
    Czas odnowic temat , mam problem z anglikiem w wersii W129 1993 rok . po wcisnieciu przycisku szyby i tylne wzmocnienie idzie na dol po czym kontrolka na wlaczniku zaczyna migac i slychac tylko klikniecie w tylnej czesci .
    Jak mozna odczytac bledy stardiagnoza tego nie rusza , odczytalem raz carsoftem lecz na pinie 12 nie jak podaje instrukcja na pinie nr10 . Nie zawsze dziala zamykanie na pilota . modul dachu podstawialem do innego auta i dzial tak wiec wykluczyl bym go . Auto ma przejechane tylko 30 000km jest jak nowe ktos zapomnial ze ma auto w garazu .

    Za wszelka pomoc dziekuje