Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo 460 - centralny zamek - problem z podł. alarmu :-(

_ADAM_ 11 May 2004 21:41 2707 7
  • #1
    _ADAM_
    Level 11  
    Witam,
    mam problem z podłączeniem alarmu do fabrycznego centralnego zamka (otwieranego kluczykiem). Po pierwsze nie mogę zlokalizować centralki, a nie chciałbym rozbierać na części całego samochodu (auto jest teścia). Zdjąłem więc boczek drzwi kierowcy, żeby sprawdzić jakie kolory przewodów dochodzą do siłownika i... tu kolejne zaskoczenie, bo do siłownika dochodzą 4 przewody, zamiast 5, jak w typowym masterze 8O .
    Jest to przewód niebiesko-czerwony (+), brązowy (-) i żółty oraz zielony, na których w zależności od położenia siłownika (zamk/otw) pojawia się 12V raz na jednym, raz na drugim przewodzie.
    Alarm który założyłem (nie pamiętam nazwy) steruje centralnym przez podanie impulsu masy i stąd moje pytanie:
    1. Gdzie szukać centralki (to do znawców Volvo 460)
    2. Jak połączyć alarm z fabryczną instal. centralnego, żeby wszystko działało jak należy?

    Za wszelką pomoc z góry dziękuję.

    Pozdrawiam
    Adam
  • #3
    _ADAM_
    Level 11  
    Ale jeśli założę slave'a sterowanego przez przekaźniki, to wtedy sterowanie będzie tylko z pilota, a nie będzie działało otwieranie wszystkich drzwi kluczykiem.
    Czy nie ma innego rozwiązania?

    Pozdrawiam
  • #4
    wloc
    Level 34  
    Przez przekaznik podaj +12V ma przewody zolty i zielony i sprzwdz reakcje powinno przelaczac
  • #6
    Przemek82
    Level 11  
    Też walczyłem z centralem w Volvo, z tym że w modelu 340. Jako takiej centralki nie ma (tzn. jest ona zabudowana w niby-siłowniku w drzwiach kierowcy). Dżinks który jest zamocowany do cięgna zamka ma za zadanie mechanicznie nacisnąć trzy microswich'e w obudowie siłownika, przekaźnik odpowiednio przełącza impulsy na pozostałe troje drzwi (tam są normalne siłowniki z silniczkami), dodatkowo zamontowana jest tam w zalakowanej części czasówka na dwóch tranzystorach. Jedyny sposób żeby zrobić central na pilota to sposób, który opisał psiemek (tzn. jest jeszcze jeden - ciągnąć całą instalację od nowa :D ).
    Pozdrawiam
  • #7
    Shot
    Level 12  
    Ja podłączyłem centrala do alarmu, ale niestety wymagało to wymiany siłownika master w drzwiach kierowcy oraz modułu sterującego zamkiem. Inne sposoby nie mają sensu bo to podobny koszt a o wiele więcej roboty. :D
  • #8
    WBART
    Level 19  
    załóz osobny siłowik i orginalny zostaw bo jest on odrazu sterownikiem do centralnego będzie ci działał centralny z kluczyka tak jak było do tej pory i nowy siłownik będzie zamykał i otwierał z alarmem innej możliwości nie ma