Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

IACV ("krokowy")-duży problem, źle się ustawił?

29 Maj 2009 17:22 4579 2
  • Poziom 15  
    Witam i o pomoc pytam... Pewna nie do konca świadoma osoba odpięła u mnie (Honda Civic 1998, 1.5 VTEC-E - D15Z8) IACV podczas pracy silnika na biegu jałowym. Po podpięciu obroty zaczęły falować, utrzymywać się na poziomie 1-1,2k RPM. Resetowałem ECU i "uczyłem" wolnych obrotów (wyjąłem bezp. ECU na 10min, zimny silnik, odpaliłem, pracował na wolnych obrotach do 2-krotnego załączenie wentylatora, zgasiłem, odpaliłem, przejechałem się bawiąc się wszelkimi odbiornikami prądu w kabinie). Ale nic to nie dało... Silnik po nagrzaniu do 90 st. utrzymuje ok. 1,2k RPM, przy ok. 70st. ma ok. 1k RPM, czasem faluje miedzy 1,1-1,2k RMP :/

    Podejrzewam, że IACV się po prostu źle ustawił, tak jakby przyjął sobie złą pozycję za "wyjściową" - tylko się domyślam, bo dokładniej się na tym nie znam. Czy można go jakoś nastawić inaczej, wyregulować? Jest w nim jakaś śrubka, wydaje się jakby służyła do takich własnie regulacji. Czy też mam już szukać używanego IACV? :/ Bardzo proszę o pomoc.

    EDIT: Słyszałem poradę, żeby dużo hamować silnikiem na 2 i 3 biegu to może się ustawi. Ale jeżdżę już tak 3 dzień i nic.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    A co pomoże? Ratuj mnie proszę :) Można to jakoś wyregulować, tzn. czy sam sobie z tym poradzę, czy jechać z tym do warsztatu? A może po prostu kupić nowy IACV, bo wyjdzie to taniej niż regulacja tego? Dlaczego to się stało?

    Dodano po 2 [godziny] 47 [minuty]:

    Panie elektrit, pana podpis mnie zainspirował do samodzielnego myślenia ;) Tylko ciekawe, co z niego wyjdzie :/ Bo o elektronice samochodowej nie wiem prawie nic - tyle co z Internetu i manualu do samochodu.

    Mój tok myślenia jest taki. Silniczek został odłączony na pracującym silniku, wtedy to-albo podłączenie go na wyłączonym, nie pamiętam, jak to było - spowodowało, że pozostał w pewnej wysuniętej pozycji. Trzeba go cofnąć do pozycji "zerowej". Teraz wraz z nagrzewaniem silnika zawór startuje z pewnego położenia, zamiast z "wyjściowego", przez co nie może "zejść" z obrotami do 800. Trzeba go cofnąć. Muszę się dowiedzieć, jak jest sterowany - wyjąć go i przyłożyć odpowiednie napięcie do odpowiednich wtyków, aby się ustawił w pozycji wyjściowej.

    Czy ktoś może napisać, czy piszę zupełne bzdury, czy idę dobrą drogą? Oczywiście najchętniej oddałbym autko do serwisu, zapłacił komuś za posiadaną wiedzę i umiejętności, ale nie mam do nich szczęścia. Z czym nie pojadę, jest coraz gorzej :/ Chcę to doprowadzić chociaż do stanu wyjściowego, tak jak było kilka dni temu, a potem oddać do serwisu.