Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nauka elektroniki praktycznej na stare lata;P-możliwe?

milosz125 30 Maj 2009 10:51 4891 7
  • #1 30 Maj 2009 10:51
    milosz125
    Poziom 11  

Witam

Mam taki problem:

Od prawie roku jestem absolwentem Politechniki wydziału elektrycznego (kierunek elektrotechnika). Obecnie pracuję w firmie która montuje szafy do sterowania ukladami przemysłowymi (zespoły pomp, wentylatory, dźwignice, etc). Jestem po liceum i na studiach bylem zdecydowanie teoretykiem (Obliczenia teoretyczne na kartce, PSpice,Matlab,AutoCad,etc)
    Jednak teraz zauważam, że wpracy brakuje mi tej praktycznej wiedzy i to właśnie z elektroniki-gdyż mam z nią do czynienia.
    Widzę w pracy jak goście po technikum rozumieją wiele rzeczy lepiej ode mnie właśnie przez "spraktykowanie" pewnych rzeczy. Ogolnie rozumieja lepeiej prawa i zjawiska rządzace prądami i napięciami a ja wiedze z ksiażek nie zawsze moge przelożyc na tzw. realny swiat....

Chciałem więc nauczyć się elektroniki-trochę polutowac, coś może zaprojektować. Niestety mam problem gdyż materiałów jest mnóstwo (książki, sieć,fora) ale ja nie weim od czego zacząć. Niedawno kupiłem sobie czasopismo "Elektronika dla Wszystkich" i wpadłem w popłoch bo nie kumałem układów, ktore robili 17-18 letni uczniowie w ramach jakiegos konkursu:( -a niby studiowałem 5 lat i jakieś tam podstawy elektroniki miałem -dużo więcej miałem energoelektroniki ale z tej tez malo kumam i przetwornicy raczej nie zrobie...)

Nie umiem nawet dobrze lutować nie mówiąc juz o robieniu plytek...Nie wiem jak zaczynać czy kupowac jakies kity elektroniczne czy moze robic coś na plytkach uniwersalnych. Jak najlepiej nauczyc się rozumienia tych praktycznie zrealizowanych ukladów?

Proszę więc o jakieś porady i wskazówki odnośnie początków elektroniki

Pozdrawiam

0 7
  • #3 30 Maj 2009 11:26
    Quarz
    Poziom 43  

Witam,