Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo 18TD 1994r. - stracił moc

30 May 2009 11:41 12295 23
  • Level 2  
    Witam.
    Tak jak w temacie, problem polega na tym że od jakiegoś czasu mój samochód stracił moc - stał się po prostu słabszy i czasami gaśnie na wolnych obrotach. Proszę o pomoc.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 24  
    Dzieje się tak na zimnym czy ciepłym silniku??? Podejrzewam, że pompa wtryskowa jest Lucasa :) jeżeli tak to bym sprawdził memebrany w Boosterze...
  • User removed account  
  • Level 24  
    Może tutaj zobaczycie jak to wygląda:
    http://www.mondeoklubpolska.pl/modules.php?na...=viewtopic&t=60439&highlight=membrany+booster

    Sam się sporo tym bosterem bawiłem w swojej Sicierze 1.8 TD... membrany były całe, tylko trzpień co przesuwały był zatarty.
    Efektem był brak mocy i Vmax ok 120-130 km/h.
    Po zrobieniu tego boostera zupełnie inne auto było :) wazna jeszcze jest poprawna jego regulacja - napięcie sprężyny.
  • User removed account  
  • Level 10  
    elektrit wrote:
    Każdy mondeo diesel mk I i II jest na lucasie.
    Co to są membramy w boosterze?


    Niestety nie każde Mondeo I i II są na Lucasie. Są też pompy Bosch.
    A czy nie masz zanieczyszczonego filtra paliwa?
  • User removed account  
  • Level 10  
    Może masz problem z regulacją linek od termostatu woskowego (pod akumulatorem) W MKII są też montowane silniczki wspomagania wolnych obrotów
    Ford Mondeo 18TD 1994r. - stracił moc

    Dodano po 10 [minuty]:

    elektrit wrote:
    Nie myl Mondeo z Transitem.

    Nie mylę. Uwierz mi są takie. Rozrząd ustawia się na blokady lub znaki. W Lucasie tylko na blokady - bo na znakach już nie jedna osoba sie pomyliła. I tu kolejne pytanie do autora - czy nie wymieniałeś czasem rozrządu ?
  • Level 24  
    Autor tematu chyba jest mało zainteresowany dyskusją :P
    Napisał by czy na zimnym jest tak samo jak na ciepłym itp.
  • Level 2  
    Pompa jest Lucasa, dzieje się tak na zimnym i ciepłym silniku, i samochód gaśnie jak się nogę z gazu weżnie ale nie zawsze.
    PS. Przepraszam że tak późno piszę ale nie miałem czasu odpisać, jutro postaram się odpowiedzieć na więcej pytań.
  • Level 24  
    A nie ma problemów z rozruchem zimnego i ciepłego silnika?
  • Level 10  
    Więc musi to być problem z regulatorem taka dźwignia wolnych obrotów. Obroty powinny zchodzić powoli nie szybki i zatrzymać się na około 850 -950 obrotów
  • Level 2  
    Nie ma problemów z rozruchem, chyba dam samochód do mechanika niech sprawdzi tą pompę i przejrzy co jest nie tak. Najwyżej potem jeszcze się odezwie, tym czasem dzięki.
  • Level 12  
    Siemka mam podobny problem w mondeo mk1 1.8 td minowicie samochod w zime kompletnie niezapalał krecił długo telepoczac silnikiem az cały samochod sie bujał i po 15 sek zaczynał jakby łapac paliwo (układ szczelny zaworek załozony filtr nowy wymieniany rozrzad i regulator konta wtrysku był wymienony bo predzej był uszkodzony tylko nie weim czy ten regulator kata sie jakos reguluje czy tylko wkreca i podłancza przewody bo po odpaleniu na zimnym silniku on tak stuka jakby miał wyskoczyc zaraz przez maskie) kopcac na czarno i odpala ale po odpaleniu ma 850 obr i dławi sie jakby nie działało ssanie albo cos bo jak mu przytrzymam pedał gazu to po jakis 8 sek samochod dostaje jakis impuls i obroty wskakuja na 1050 obr nawet potrafi sie zadławic przy +10 C jak mu nie przytrzymam gazu na 1100obr moze to ten termostat woskowy od pomy lukas jest uszkodzony pomocy ??
  • Level 10  
    Mogą lać wtryski jeżeli klekoce i trudno zapala
  • Level 15  
    regulator się ustawia odpowiednio.
  • Level 12  
    ustawia czyli jak co to znaczy wpiąć pod kompa czy jak nie rozumiem a może wiesz kto takie silniki naprawia do kogo mogę się zgłosić żeby mi to zrobił bo ten regulator stuka mi głośno nawet bardzo głośno i to przy temperaturach +7°C a raczej nie powinien

    Dodano po 1 [minuty]:

    rok 96 a jak rozpoznać silnik enduro od zwykłego ?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Usunąłem zbędne posty.
  • Level 2  
    witam. mam problem z moca mondeo 1.8td 94r. odpala rano ppieknie i pracuje super, nie dyni . ale jak tylko przyjdzie ni jechac o jest zamulony i nie moge przekroczyc nawet 100km/h i zauwazylem ze pali mi ok 9l/100
  • Level 23  
    chanio trzeba mu sprawdzić luzy zaworów a filtr paliwa i powietrza czyste?
  • Level 2  
    hmmm sprawdzilem filtr powietrza i byl taz zawalony ze szkoda gadac (liscie, piach, styropiany) jak dochodze do 2500 obrotow i zmieniam wtedy bieg to idzie niezle ale i nawet dochodze do 129km/h. tak powinno byc?
  • Level 2  
    130km/h to auto to na 4biegu powinno rozwijać :P a max to 170-180 zależy w jakim stanie silnik :), filtr paliwa sprawdzić jak dawno nie ruszany a najlepiej od razu nowy wymienić - oryginał motorcraftu 15zl kosztuje, temperatura silnika dobra?termostat sprawny?na koniec pozostaje booster sprawdzić i wtryski
  • Level 11  
    istotną sprawą jest kat wyprzedzenia zapłonu jak jest pompa Lucasa to być może jest zwór sterujący uszkodzony najlepiej podpiąć do fds 2000 i wszystko się wyjaśni