Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaguar XJ40 93r - silnik i cisnienie oleju.

katar83 30 Maj 2009 13:18 5165 21
  • #1 30 Maj 2009 13:18
    katar83
    Poziom 25  

    Witam. Jaguar mial uszkodzona uszczelke pod glowica - wszystko dzialalo z wyjatkiem prawidlowej pracy silnika i paru nie dzialajacych bzdur w elektryce w srodku. Z elektryka nie bylo problemow, uszczelka to caly dzien ciezkiej pracy(dwa dni po wymianie ciagle boli mnie polowa miesni :) ) Po wymianie uszczelki, wszystko skrecone z manualem Haynesa i obszerna biblioteka z Jag-lovers forum - silnik nie odpala. Jedyne co slychac to pstrykniecie rozrusznika i koniec. Widac jak kolo z przodu proobuje sie ruszyc i tyle.
    Akumulator z ktorego obecnie korzystam stal w innym jaguarze, totalnie rozladowany do okolo 5-6v, nie byl jezdzony pewnie z dwa lata conajmniej. Po ladowaniu jest na nim jakies 13.5v. Po kilku probach rozladowuje sie znowu do 8-9v. Przy probie ruszenia wszystko w srodku gasnie. Oryginalnego akumulatora ktory byl w aucie nie bede mial jeszcze z tydzien. Pytanie brzmi czy to wina tego akumulatora czy czegos w silniku? Samego rozrusznika w zasadzie sie nie dotykalismy.
    Silnikiem da sie ruszyc z pomoca duzego klucza - tak samo ciezko jak i przed jego rozbiorka ale to i silnik na pol auta :)
    Jesli to zblokowany silnik w jakikolwiek sposob to co moze ewentualnie to powodowac? Lancuch rozrzadu naciagniety tak jak powinien byc wedlug haynesa 4-6nm na naciagaczu. Zanim dostane stary - sprawny aku chcialbym sie dowiedziec co to ewentualnie moze cos jeszcze byc?

    0 21
  • Pomocny post
    #2 30 Maj 2009 13:32
    Explosivelabs
    Poziom 12  

    Akumulator tak na 90%, 10% słabe połączenie klem lub przewodów do akumulatora i rozrusznika.

    0
  • #3 06 Cze 2009 22:30
    katar83
    Poziom 25  

    Witam ponownie, aku w koncu dojechal. Zamontowane, auto odpala pieknie za kazdym razem, troche dymil z pod kolektora na poczatku ale to raczej resztki WD40 ze srub.
    Niestety po okolo pieciu minutach jazdy spada gwaltownie cisnienie oleju na biegu jalowym do praktycznie zera z okolo 5.
    Za kazdym razem to samo, silnik odpala cisnienie oleju idealnie idzie do okolo 5 i za chwile spada do zera. Temperatura silnika ciagle idealnie, zadnych wachan praktycznie, olej w ktorym bylo sporo wody calkowicie spuszczony i zalany na nowo olejem zalecanym przez jaguara.
    Gdy trzymam silnik na obrotach powyzej tysiaca problemu nie ma, cisnienie od razu idzie z powrotem do gory jakkolwiek czuc po pewnym czasie lekka spalenizne i jak tylko puszcze pedal gazu od razu cisnienie spada wiec zostaje mi albo wylaczyc silnik albo dalej go trzymac na gazie. Nie jest to raczej olej, ani spaliny, chociaz nie wykluczam tego pierwszego. Silnik pracuje okej, zadnych dziwnych trzaskow, etc moze ledwie slyszalne pykanie, ale to raczej nic.
    Co moze byc tego przyczyna? Czyzby to nieszczelnosc filtru oleju albo jego mocowania i zasysa powietrze? Filtr oleju mocuje sie w tym modelu na metalowej ramce ktora jest przykrecana do silnika, miedzy ta ramka a silnikiem nie bylo zadnej uszczelki- troche dziwna sprawa. Z drugiej strony gdyby bylo tam jakos nieszczelnie pewnie widac byloby jakis wyciek a tak nie jest. Pompa oleju przed wymiana dzialala ok wiec raczej wykluczam jakikolwiek problem z nia, z drugiej strony auto nie dzialalo wiecej niz 3 minuty przed wymiana uszczelki.
    Czy to moze byc takze cos z uszczelka ponownie? Moze sruby od glowicy zle sa dokrecone? Posprawdzam je jeszcze raz jak dostane klucze ponownie.
    Za wszelkie sugestie bede wdzieczny. Dodam tylko ze auto mimo ze w stanie idealnym wizualnie bez najmniejszej kropki rdzy ani rysy etc to jednak traktuje je jako platforme doswiadczalna wiec jesli sam nie bede w stanie go naprawic to pojdzie na czesci/szrot etc wiec prosze nie polecac wizyt u mechanika :)
    Musi wystarczyc haynes, jag-lovers forum i elektroda :)

    0
  • #4 07 Cze 2009 15:55
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 07 Cze 2009 17:26
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    katar83 napisał:
    Silnik pracuje okej, zadnych dziwnych trzaskow, etc moze ledwie slyszalne pykanie,

    Tracisz ciśnienie na panewkach

    0
  • #6 07 Cze 2009 18:47
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 07 Cze 2009 19:19
    katar83
    Poziom 25  

    Kolego, przeczytaj jeszcze raz zanim odpowiesz. Na biegu jalowym cisnienie spada do 0, powyzej 1000 jak go trzymam to cisnienie jest okej.

    Cykanie w silniku jest norma w tym jaguarze, sprawdzilem w trzech innych i jest okej, tak samo. Panewki panewkami, czy moglo sie im tak po prostu cos stac? Przed sprawa z uszczelka te auto dzialalo na tip top, serwisowane regularnie i ogolnie w stanie idealnym jak widac na zalaczonych zdjeciach. Poprzedni wlasciciel takze niczego nie zauwazyl.(taki bardzo wiarygodny wlasciciel)
    Sprawa wyglada tak, ze sprawdzilem jeszcze raz i w momencie kiedy cisnienie spada pod filtrem oleju a w zasadzie pod jego mocowaniem pewnie, ktore przykreca sie do bloku silnika - pojawia sie troche oleju wiec nie jest to szczelne. Jestem pewny ze nie ma tam uszczelki i nie bylo juz conajmniej od jakiegos czasu. Czy to moze byc to? Dosc ciezko taka uszczelke dostac i pewnie z tydzien to zajmie ale chcialbym sie bardziej upewnic zanim przyjdzie. Mam jeszcze podejrzenia co do czujnika ale przy okazji wymiany filtra juz sprawdze.

    Jaguar XJ40 93r - silnik i cisnienie oleju.


    Jaguar XJ40 93r - silnik i cisnienie oleju.

    0
  • #8 07 Cze 2009 19:33
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A to bazujesz na ciśnienu z zegarów?
    Jeżeli tak to wkręć mu manometr i sprawdź

    0
  • #9 07 Cze 2009 19:40
    katar83
    Poziom 25  

    To takze zajmie z tydzien, manometr nie jest taka latwa sprawa do znalezienia tutaj :) Poki co musze polegac na zegarze. Mam jeszcze czujnik z drugiego jaguara jak cos takze i to pewnie sprawdze jeszcze.

    0
  • #10 07 Cze 2009 20:48
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 07 Cze 2009 21:06
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Taaa, na wolnych obrotach pompa mu się nie kręci.

    0
  • #12 07 Cze 2009 21:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 07 Cze 2009 21:23
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak stracił na panewkach to na wolnych mu brak, jak podbije obroty to pompa daje więcej stąd wskazanie rośnie.

    0
  • #14 07 Cze 2009 21:25
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 07 Cze 2009 21:42
    katar83
    Poziom 25  

    Na wolnych ma okolo 900. Czujnik mozliwe ze jest walniety bo te jaguary juz tak maja i jest to znana usterka.
    Panewki raczej wykluczam, jak wspomnialem wczesniej auto przed uszczelka bylo serwisowane regularnie co kazde 6 miesiecy i wlasciciel poprzedni nic nie zauwazyl dziwnego.
    Auta mam takie dwa, czujnik da sie zamienic by go wykluczyc.
    Ogolnie rzecz biorac, nie wspomnieli koledzy o mocowaniu filtra oleju i wycieku pod nim i czy jest mozliwe ze to wlasnie to lub sam filtr? W sumie to olej ktory spuscilismy byl bardziej jak bloto niz olej do tego przy pewnym cisnieniu oleju i jego temperaturze filtr oleju jest odcinany wlasnie na tym mocowaniu i olej plynie w obwodzie bez filtra. 5 cm w lewo jest czunik. W momencie gdy jest tam nieszczelnosc na chlopski rozum biorac cisnienie musi spasc, bo zasysa powietrze. Moge sie mylic bo zajmuje sie na codzien komputerami a nie samochodami ale to dosc racjonalne wytlumaczenie lub chociaz jego czesc.
    Pozdrawiam i dzieki za wszelkie porady. Nie omieszkam wszystkiego sprawdzic poczynajac od czujnika i manometru.

    0
  • #16 07 Cze 2009 21:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 07 Cze 2009 22:03
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    A zobacz z jakiego miasta pisze

    0
  • #18 07 Cze 2009 22:08
    katar83
    Poziom 25  

    Zyje w Anglii od paru dobrych lat :) Nigdzie sie nie wybieram poki co wiec takze i jaguary nie potrzebuja 'przemeblowan'.
    Co do przekladki tak przy okazji, w tych jaguarach wszystko jest przygotowane do niej. Sa wszystkie otwory etc etc i ogolnie rzecz biorac cala zamiana stron zajmuje okolo 12 godzin w dobrym, zaprzyjaznionym serwisie.

    0
  • #19 07 Cze 2009 22:15
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 18 Cze 2009 15:52
    katar83
    Poziom 25  

    Witam ponownie. Przyszedl mi nowy czujnik, po wymianie wszystko dziala tak jak trzeba. Cisnienie ksiazkowe po 15 minutach 2 z kawalkiem. Pozatym by sie do niego dobrac trzeba rozebrac cala prawa strone :)
    Jedyny problem to kontrolka check engine ktora mignela przez chwile z totalnie nieznanego powodu. Troche mnie to zaniepokoilo ale poki co wszystko dziala idealnie, silnik pracuje swietnie, troche dymi z powodu starych uszczelniaczy ale to moze kiedy indziej wymienie. Zreszta nie jakos strasznie i mozliwe ze to tylko resztki oleju przy wydechu sie dopalaja.

    0
  • #21 18 Cze 2009 23:18
    katar83
    Poziom 25  

    Updejt : Check Engine to byl blad zaworu powietrza na biegu jalowym(jakkolwiek to po naszemu sie nazywa). Zanim komputer ustawial sobie prawidlowe obroty przez okolo 3 sekundy obroty lekko falowaly. IAC wyciagniety, wyczyszczony i smiga swietnie :)

    0
  • #22 15 Sie 2009 22:34
    peres20
    Poziom 2  

    juz miałem ci napisac zebys przeczyscił czujnik cisnienia olej.

    0