Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pralka Ardo TL 410 - kondesator

awho 30 Maj 2009 19:53 1632 2
  • #1 30 Maj 2009 19:53
    awho
    Poziom 9  

    Witam

    Uszkodziła mi się pralka "ARDO TL 410".
    Przestał działać silnik.
    Rozkręciłem obudowę i sprawdzałem wizualnie przyczynę.
    Nie stwierdziłem nic niepokojącego i przeszedłem do pomiarów elektrycznych.
    Sprawdziłem silnik i na uzwojeniach miałem pomiary oporności w granicach kilkudziesięciu omów więc stwierdziłem że nie ma zwarcia i przerwy.
    Następnie sprawdzałem czy dochodzą napięcia do wszystkich końcówek silnika i stwierdziłem że do dwóch (różowych) nie dochodzi napięcie.
    Zacząłem sprawdzać kondensator rozruchowy (14 uF) poprzez jego pomiar miernikiem (pomiar oporności) i wydawał się dobry , ale to nie przekonało mnie i odłączyłem go.
    Zaczął pracować silnik na wolnych obrotach tak jak dzieje się to przy praniu ale tylko w jedną stronę co dało m do myślenia i wymieniłem kondensator na inny dobry od innej pralki (16 uF).

    Mam pytanie. Czy ten kondensator 16 uF nie jest za duży względem tego oryginalnego 14 uF.
    Proszę o odpowiedź za którą z góry dziękuję.

    0 2
  • #2 30 Maj 2009 20:05
    macieja
    Poziom 24  

    Witam.
    Dwa mikro-farady mu nie zaszkodzi w mojej jest 16mikro. i chodzi.

    0
  • #3 18 Paź 2013 10:20
    awho
    Poziom 9  

    Miałem podobne uszkodzenie pralki "Ardo" TL 410.
    Po odpompowaniu wody pralka nie wirowała.
    Wymieniłem kondesator na nowy, przedmuchałem wężyk hydrostatu i sprawdziłem styki nie pomogło. Napięcie dopływające do silnika zmierzyłem i było prawidłowe (230 V). Więc pomierzyłem jakie są wartości oporowe na silniku.
    Między końcówką (M6), a (M7) (rozruchową) było 8 omów co oznaczało częściowe zwarcie bo powinno być około 30 omów (tak czytałem na forach).
    Między końcówką M8, a M5 i M8, a M4 (uzwojenia prawych i lewych obrotów) jest około po 70 omów, a główne uzwojenie M8, a M6 14 omów
    Rozkręciłem silnik i zobaczyłem nadpalone uzwojenie.
    Do pralki podłączyłem inny silnik (w odpowiedni sposób) i działał normalnie.

    0